Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 879 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| oceano - Ej medlem längre | 2008-06-22 18:02 | |
![]() | Jag tyckar du har fina gardiner vulcan:-)) | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-06-22 18:02 | |
![]() | Moralen vet inga gränser, men min moral anser att man ska respektera andras moral sålänge den inte är direkt skadlig för sig själv eller andra och var gränserna för det går vet bara tomten, och tomten är tyst. Inte tysk alltså, utan bara tyst. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-22 18:03 | |
![]() | Vad skall man då skvallra om och fördöma? | |
| smörbit | 2008-06-22 18:20 | |
![]() | Dena film är för de i kris..tyoiskt rikemans klassen.. nä vet ja äkta film finns hemma i bokhyllan...skäms | |
| StuntmanMike - Ej medlem längre | 2008-06-22 18:22 | |
![]() | Personligen fördömer jag dem som börjar babbla om "radikal feminism" så fort någon kritiserar det unkna och gammalmodiga tänkande som finns kring kvinnlig sexualitet idag. | |
| StuntmanMike - Ej medlem längre | 2008-06-22 18:32 | |
![]() | Upa: "Jag tänkte gå ner till närmsta lokala pub och och ha sex offentligt med de som vill. Jag gillar sex och de som jag har sex med uppskattar det säkert också. Jag har inte skadat någon." Det börjar bli lite Ordvältarvarning på dina inlägg, varför tar du saker ur dess sammanhang? Vem av de som gillar serien i fråga har sagt att de tycker att det är ok att gå ner på puben och ha offentligt sex? Vem har sagt att en femtonåring ska ha så mkt sex hon orkar bara för sakens skull? Det jag personligen ogillar är att man använder ord som "vidrigt" och "osunt" för att beskriva ett sådant beteende. Klart att det är probematiskt om tonåringar har sex för att leva upp till t ex grupptryck(som iofs knappast kan skyllas på SATC) men tror du att det är en bra idé att närma sig problematiken med ordval som dina (och Oceanos)? Jag tycker inte att man står på tjejernas sida när man kör med ett sådan gammaldags vonobenperspektiv och att sådan kritik för dig tyder på radikal feminism är ju lite trist, minst sagt. | |
| mrperfect | 2008-06-22 18:33 | |
![]() | Sex and the Betapet....jag är avundsjuk på att ni har så hög rating :D * försöker byta ämne till något väsentligt!!* | |
| oceano - Ej medlem längre | 2008-06-22 18:36 | |
![]() | Det är just det jag gör!! Står defenitivt på tjejernas sida. Frigörelse och självständighet behöver inte betyda överdriven sex. Man kan finna värde som tjej i mycket annat i samhället som är bra mycket mera värt för mej än frigörelse genom maratonsex enligt mej!! | |
| åsnis | 2008-06-22 18:39 | |
![]() | Jag ska se filmen i N.Y. Klyschigare än så blir det knappast. | |
| StuntmanMike - Ej medlem längre | 2008-06-22 18:40 | |
![]() | Mmm, jättefint Oceano, men det är ju du och de andra kritikerna i denna tråd som valt att fokusera på just sexet i serien. Den handlar om mycket annat också vilket ni så bekvämt struntat i. Om en kvinna frigör sig på alla andra områden också, är det ok att ha maratonsex då? Ingen har ännu svarat på varför det enligt er är så hemskt med kvinnor som har mycket sex? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-22 18:40 | |
![]() | mrperfect: Lycka till, vill du förgöra mig i en omgång? | |
| StuntmanMike - Ej medlem längre | 2008-06-22 18:42 | |
![]() | Och nej Oceano....du använder termen "vidrigt beteende" när du beskriver femtonåriga tjejer som har mycket sex, utan att veta vad som ligger bakom detta. Exakt hur stöttar du tjejer genom att säga så? | |
| oceano - Ej medlem längre | 2008-06-22 18:50 | |
![]() | Vad upprörd du är mike för att jag inte är lika frigjord vad det gäller sex som du!! Jag utgår från mej själv och hur jag skulle må om jag knulla runt med en massa killar. Det är helt enkelt inte min stil och jag har också sett hur dessa tjejer mår som gör det. Jag har haft samtal med flera av dessa tjejerna om det här, och under dessa samtal så kryper det oftast fram andra saker som de mår dåligt över och som får dom att använda sig av ett självdestruktivt beteende. I och med det arbete som jag har så försöker jag höja deras självförtroende genom att hitta sig själva och framförallt respektera sig själva och sin kropp!! | |
| mrperfect | 2008-06-22 18:58 | |
![]() | trashone: jag har aldrig inställningen att jag vill vinna utan att jag skall KROSSA motståndaren....så .... javisst :) | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-06-22 18:59 | |
![]() | Många kanske gör antagandet att unga tjejer som har sex med flera under korta tidsperioder gör det av andra eller ytterligare orsaker än av enbart ren och skär kåthet, men att stötta dem i vad det än må vara görs ju INTE genom att kalla det de sysslar med för "vidrigt". Sedan tycker jag att det är skönt att vara medveten om att det är antaganden man gör, om man inte känner personerna i fråga, även fast man själv inte alls förstår varför någon gör som den gör. | |
| emman | 2008-06-22 19:00 | |
![]() | jag tror nog man kan ha både respekt för sig själv och den egna kroppen utan att för den sakens skull tycka mindre bra om sex =) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-22 19:01 | |
![]() | mrperfect: utmärkt. du, jag papegojan. Ta med tåliga kläder, alt var naken. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-22 19:04 | |
![]() | Jag tror att om man tänker på sex så kommer man till helvetet. Barn kommer med storken och djur bara "leker" lite. | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-06-22 19:08 | |
![]() | Stunt, jag tycker visserligen inte jag har tagit saker ur sitt sammanhang såvida inte ditt inlägg inte hade något med sammanhanget att göra. Du ställde en generell fråga, jag tog mig friheten att försöka svara på den. Av dina tidigare inlägg drog jag också slutsatsen att du kallar dig för feminist av den enkla anledningen att du har sagt det. Jag kan villigt erkänna att jag har problem med vissa feminister och ditt inlägg tryckte på den knappen. Du får gärna bevisa att jag har fel. Personligen anser jag att de som förespråkar kvinnans sexuella frigörelse utan större nyanser riskerar att slutligen hamna i obehagligheter. Nu har det egentligen inget med att det just är kvinnans frigörelse det handlar om utan generellt sexuell frigörelse eftersom den tenderar att klampa över moralen i sin frammarsch. | |
| StuntmanMike - Ej medlem längre | 2008-06-22 19:24 | |
![]() | Hur då Upa? Vad för obehagligheter? Hoppas verkligen inte att du får för dig att ta upp våldtäkt nu. Vad menar du med sexuell frigörelse utan nyanser? Det var du som sa att man lika gärna kunde gå ner på puben och ha offentligt sex remember? Förklara gärna vad det hade med saken att göra. Att kvinnor har mycket sex utan att skämmas är för mig inte en "frigörelse utan större nyanser", det är snarare ett tecken på att kvinnor börjar ta för sig på samma sätt som män gjort i alla tider. Vad har moral med saken att göra förresten? Är det omoraliskt att ha mycket sex enligt dig? Oceano, hade du läst mina inlägg hade du sett att det främst är sättet du närmar dig problematiken på som stör mig. Du hjälper ingen genom att insinuera att det är vidrigt att ha mycket sex. Upa hjälper ingen genom att kalla det osunt. Ok? | |