Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 67 |
Mobilspel
| Pågående | 19 105 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-15 00:25 | |
![]() | Jag tror jag ska bli en modern Robin Hood. Gömma mig i Lill-Jansskogen och attackera rika joggare och stjäla deras ipods, och de dem till uteliggare. | |
| ZooN | 2008-07-15 00:26 | |
![]() | miss_A: Jobbar du för din skull eller för dina kollegors? Byt till mitt jobb också! jag är en stackars överarbetad pappersslav! ;) Om du byter jobb så är det sista du ska tänka på "men mina kollegor då?". Den enda som tjänar på det är den person som sätter din lön (eller personer). Dina kollegor kan också byta jobb. Eller är det så att folk inte byter jobb på grund av en missriktad "lojalitet" mot sina kollegor, likt soldater i fält som får ångest och dåligt samvete när dom kommer hem från kriget? Låter som ett uppsatsämne. :) mamma: Jag håller med där. Om jag har förstått landstingspolitiken rätt så kommer man som "ny" sjuksköterska in på "startlön" trots tidigare erfarenhet. Det är väldigt sjukt beteende av landstingen/kommunen, men tyvärr symptomatiskt för hur lönefördelningen verkar fungera inom den sektorn. Erfarenhet, kunskap och prestation verkar inte spela roll. Det enda som verkar spela roll är hur länge man har jobbat där. De enda som tjänar på ett sånt system är dom som gör minsta möjliga och bara glider med. | |
| ZooN | 2008-07-15 00:29 | |
![]() | illiterate: Låter perfekt. Eftersom uteliggare kommer ha sönder iPods av misstag och skära sig på bitarna så får BÅDE tekniksektorn OCH sjukvårdssektorn jobb! Dubbeldajm! | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-15 00:29 | |
![]() | Håller med ZooN. Det är därför det är så fullt av folk i vårdsektorn, och ändå suger den. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-07-15 00:30 | |
![]() | Har man 10 års erfarenhet som undersköterska kan man få 400 spänn mer per månad. Det är också så att de räknar med att vi inte har erfarenhet av just detta yrke. Uska är inte samma som syrra och därför har vi ingen erfarenhet av syrre-yrket förrän vi är färdiga... Det med erfarenhet prestation och kunskap kommer kanske vid senare lönesättningar.... | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-15 00:31 | |
![]() | Varför kan inte läkare få bonus när de t ex botar någon sjuk? Nej visst ja, det skulle vara orättvist mot de dåliga läkarna som aldrig lyckas bota någon. | |
| Mirr | 2008-07-15 00:32 | |
![]() | Sälj iPodsen o köp mat till dom istället. Men se upp med vassa kartonger | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-07-15 00:32 | |
![]() | Detta funkar inte på läkare... De kan få högre lön genom att jobba på ställen där ingen annan vill vara..... osv... | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-07-15 00:32 | |
![]() | eller vassa plastpåsar... | |
| Mirr | 2008-07-15 00:33 | |
![]() | Nja då är det väl kvävningrisk när det gäller plastpåsarna | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-15 00:34 | |
![]() | Jag tror jag ska starta ett privat sjukhus och bara betala ut provision till läkarna istället för lön. Det skulle nog bli en hit. De bästa läkarna skulle samlas där efter ett tag. | |
| ZooN | 2008-07-15 00:35 | |
![]() | mirr : Att trivas med jobbet är aldrig ett argument för en extern part att användas emot en själv. Jag tycker att det argumentet bara kan användas av en själv för en själv när man utvärderar sin egen situation. | |
| Mirr | 2008-07-15 00:36 | |
![]() | Se bara upp för konkurenter som planterar obotligt sjuka i smyg på ditt sjukhus | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-15 00:36 | |
![]() | Det är väl inget att se upp med? Det innebär ju bara att jag slipper betala ut löner. | |
| Mirr | 2008-07-15 00:37 | |
![]() | Zoon jag håller med men det används ofta i debatten tex om våra lärarlöner. Vare sig jag trivs eller ej med mitt yrke så behöver samhället lärare. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-15 00:37 | |
![]() | Någon desperat läkare kanske dessutom får för sig att bota dem även om de är obotbara, eftersom han behövde pengarna. Jag har sett detta fenomen under min tid som säljare. Omöjliga produkter såldes när man var tillräckligt desperat. | |
| Mirr | 2008-07-15 00:38 | |
![]() | Ja men då flyr nog dina doktorer som vill ha en fet bonus menar jag | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-15 00:39 | |
![]() | Men då kommer nog nya ändå. Och sen finns det ju bara ett begränsat antal obotbara personer, och dessa tenderar att dö efter ett tag, vilket gör att problemet försvinner ur världen. | |
| Mirr | 2008-07-15 00:40 | |
![]() | Det går alltid att skapa nya av ngn riktigt girig person | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-15 00:40 | |
![]() | Tänkte inte på det... :( | |