Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 52 |
Mobilspel
| Pågående | 19 507 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ruhrgebit - Ej medlem längre | 2008-09-09 01:08 | |
![]() | Enligt min mening är skillnaden mellan att spela på nätet och på bräde ganska stor - framförallt krävs det en stor säkerhet vid hakningarna, de kortare orden. (Går TID/A? Eller LOM/A? Eller STÄDA/D? I förstone simpla småord som man plötsligt måste ta ställning till, under smått stressande förhållanden). Spelen tenderar även att bli mer låsta när två skickliga spelare möts. Kombinationen av säkerheten och det taktiska kunnandet (som givetvis jag kommer att finslipa fram till SM) gör att temperance med lätthet leker hem Nertzen efter 17 ronder, eller hur många det nu är. | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2008-09-09 12:57 | |
![]() | tror nog också att tempy tar den och att röret tar en topp-10. lite fubbigt att ha så bra irl-sparring. | |
| Knevertism - Ej medlem längre | 2008-09-09 14:43 | |
![]() | Du menar att vi i Göteborg inte räcker till för dig? :( | |
| vulcan | 2008-09-09 15:33 | |
![]() | du är ju bara på östsidan och spelar mest hela tiden. Man blir numer mer förvånad när Knevert inte är på Soft än när han är där! :-) | |
| Knevertism - Ej medlem längre | 2008-09-09 15:36 | |
![]() | Det gäller att ha koll på motståndet så ni inte springer ifrån något alldeles väldeligt. | |
| Suds McDuff | 2008-09-10 18:29 | |
![]() | Har aldrig spelat IRL, eller jo en gång med ett alfapet med familjen men det var skittrisst som ni kanske kan förstå. En fråga. Är det alltid 30 min som gäller, eller brukar ni på era träningar och sånt dra ner tiden? Hets IRL vore kul att se på! Speciellt ett parti med brainiacs som lägger riktigt bra ord snabbt. | |
| Måns_E | 2008-09-10 18:42 | |
![]() | Det är 30 minuter per person, som man får disponera hur man vill. Nu tar dock Scrabble naturligt lite längre tid IRL än på dator då man skall räkna poäng, föra protokoll, kryssa av brickor osv. De flesta matcher brukar dock gå fortare än 60 minuter, och det är inte direkt en nackdel att vara snabb, då blir ofta motspelaren istället stressad. | |
| satsuma - Ej medlem längre | 2008-09-10 18:44 | |
![]() | Det är alltid 30 minuter som gäller, i rankade turneringar. På engelska är det 25 minuter, och ibland har vi plågat oss själva med att spela med kortare betänketid. Det mesta av tiden går då åt till att räkna och skriva ner och plocka brickor. Ett helvete..... | |
| satsuma - Ej medlem längre | 2008-09-10 18:44 | |
![]() | Är det någon mer som vill svara? | |
| Radagast | 2008-09-10 18:46 | |
![]() | Att spela med 15 minuter är nog inget större problem, men Hets med samma betänketid som här var väldigt stressigt den enda gång jag provade det. | |
| satsuma - Ej medlem längre | 2008-09-10 18:48 | |
![]() | Det är ju så att det inte alls är några problem att spela ett parti och bara använda 10 minuter av tiden, OM man har 30 minuter på sig. Däremot blir man stressad av att spela lika fort men BARA ha 15 minuter på sig. :) | |
| blackrat | 2008-09-10 22:12 | |
![]() | SM 2008 nu ännu billigare! Vi har nöjet att meddela att anmälningsavgiften till SM kommer att reduceras enligt följande: För ungdomar (upp till 18 år), studerande, pensionärer och arbetslösa sänks avgiften med 120 SEK. Nu kostar det enbart 100 SEK. Ni som inte faller in under ovanstående kategorier behöver nu betala endast 150 SEK, en sänkning med 70 SEK. Har du hittills tyckt att det varit för dyrt att delta i SM så har du inte längre något skäl att avstå! Anmäl dig nu! | |
| avataren - Ej medlem längre | 2008-09-10 22:39 | |
![]() | Vilken fantastisk dialog mellan gräddan av Sveriges skickligaste ordspelsutövare! Jag tror att jag ska åka och titta på detta idrottsevenemang! Hur många platser rymmer läktaren? Finns det SM-kval? | |
| Måns_E | 2008-09-10 23:21 | |
![]() | Till SM behöver man inte kvala, det är öppet för alla som vill delta. Anmäl dig du också avataren! | |
| Sibbe B | 2008-09-10 23:46 | |
![]() | Blackrat maxxat!! Går jag som studerande om jag går på gymnasiet? | |
| Måns_E | 2008-09-10 23:50 | |
![]() | Ja det gör du :) | |
| Sibbe B | 2008-09-11 00:07 | |
![]() | Tack för förtroendet Temperence, jag tycker vi borde slå vad. Du får 5 spänn av mig om jag vinner nertzen. Jag får 5 spänn av dig om jag hamnar sist. | |
| bandit1048 | 2008-09-11 00:12 | |
![]() | jag vinner garranterat! en krog runda för den som slår mej! | |
| avataren - Ej medlem längre | 2008-09-11 00:14 | |
![]() | Det var en gång en gud som blev arg och kallade mig för världens sämsta turspelare, när jag ledde med 70 p. efter halva matchen och när det var tal om anmälning skyllde på dåligt morgonhumör! Jag riskerar inte g... v.... utan stannar hemma. Själv tycker jag detta spel är en lek:) Tror inte alla på SM tycker det, vilket är synd. | |
| Sibbe B | 2008-09-11 00:20 | |
![]() | Dåligt argument avataren. Att stanna hemma på grund av en spelares dåliga spelhumör? Det tycker jag är lite lågt. Jag tror att dom flesta, jag bland annat, kommer att gå dit för att få sig lite erfarenhet samtidigt som man har roligt. | |