Spelrum
Giraffen8
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade8
Mobilspel
Pågående19 591

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Stilig_karl - Ej medlem längre2008-07-26 20:33
Antal inlägg: 4127

Man slipper inte ifrån att folk flyr från vissa områden till andra ändå tyvär.

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-07-26 20:33

Världen kommer ju inte vara trevligare för det menar jag.

trashone - Ej medlem längre2008-07-26 20:35
Antal inlägg: 18678

Vilken dystopi :(

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-07-26 20:36

Kan bli värre...

Pg up - Ej medlem längre2008-07-26 20:40
Antal inlägg: 1354

Vad jag tycker är HELT fel är att invandrare erbjuds pengar då de kommer till Sverige.

Jaså? Vårt folk då? Som bor på gatan. TA HAND OM DEM FÖRST! Sen kan vi öppna händerna och göda folk som flyr till Sverige. Och för det andra så anser jag att invandrare i stor grad är oartiga mot svenska folket då de gnäller om hur hemskt de har i Sverige. Jaså? ÅK TILLBAKA TILL KRIGET OM DET VAR BÄTTRE DÄR!

Gariam - Ej medlem längre2008-07-26 20:41
Antal inlägg: 2590

Pg up: Hur många invandrare känner du? Vilka gnäller?

Nattravn - Ej medlem längre2008-07-26 20:42
Antal inlägg: 9141

upa: Nu vet jag inte om du var seriös eller ironisk, men <3 på det iaf.

Gariam - Ej medlem längre2008-07-26 20:45

Japp, bra skrivet så <3 från mig med.

Pg up - Ej medlem längre2008-07-26 20:46

Gariam, det har varit debatt angående invandrares boende situation då de har kommit till Sverige och varit "tvugna" att bo flera personer i ett vardagsrum e.t.c. De har gnällt angående detta.

I Lappland finns flera invandrare som gnäller över deras situation samt ropar ut hora. Det förvånar mig inte ett dugg att de gnäller eftersom vi i Sverige knappt kan ta hand om våra medborgare, men ibland undrar jag vad dessa förväntar sig egentligen. Guld och gröna skogar som vi inte själva kan ge våra medborgare?

Hur många invandrare jag känner har ingen betydelse i fråga då det gäller helheten.

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-07-26 20:55

Pg up: De har väl all rätt att gnälla. Själva gnällandet är väl det mest utmärkande karaktärsdraget hos alla jag möter, oavsett etnicitet eller ursprung... Jag är en av "samhällets utstötta", som med nöd och näppe har ett hem. Jag känner att jag får den hjälp som vi demokratiskt har kommit fram till att jag har rätt till. Precis på samma sätt har människor som inte är födda i Sverige samma (om inte mer) rätt till ekonomisk hjälp om det följer inom bestämmelser vi som demokratiskt land har kommit fram till. Att missuna vissa bidrag och andra inte pga av måttet på gnällande och från vem, eller hur tänker du.? Sedan får man väl gnälla, det är ju inga rikedomar vi snackar om. Hur många år har du levt på existensminimum?

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-07-26 20:55

Kul klassisk provokation för övrigt

mackz_2008-07-26 20:55
Antal inlägg: 900

"Lappland finns flera invandrare som gnäller över deras situation samt ropar ut hora"

hehe låter hemskt det där

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-07-26 20:57

Ja, man ser ju "dem" framför sig!... Känns som en enskild upplevelse eller händelse

trashone - Ej medlem längre2008-07-26 21:00
Antal inlägg: 18678

Finns det någon norrlänning som inte gnäller över sin situation... Det är ju deras nisch.

mackz_2008-07-26 21:01

Finns det nån invandrare som inte ropar hora?
Det är ju deras nisch

Gariam - Ej medlem längre2008-07-26 21:01

pg up: Jag reagerade bland annat på detta du skrev: "Och för det andra så anser jag att invandrare i stor grad är oartiga mot svenska folket då de gnäller om hur hemskt de har i Sverige." Vad betyder i stor grad? Jag undrar hur man kan anse att något är i en viss grad på det där viset, när man uppenbarligen inte har någon aning. Jag kan ju t ex tycka att pensionärer gnäller i hög grad, men jag låter bli att anse det helt och hållet eftersom det är helt meningslöst då jag verkligen inte vet hur det faktiskt ligger till med den saken i verkligheten.

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-07-26 21:04

Gariam: Bra analys... men erkänn alla människor i detta land gnäller ;)

Pg up - Ej medlem längre2008-07-26 21:06

:) Ibland är det uttjatat angående hur invandrare har det då det sällan kommer på tal om uteliggarna som vi har i Sverige och som har bott i Sverige en lång, lång tid. Inte ger vi 10 000 kronor åt dessa för att de har varit duktiga på att hålla sig ifrån alkholen eller knarket, men invandrarna skall få en slant för att de har varit duktiga nog att gå på språklektioner.

Ang gnällande, givetvis, alla har rätt att gnälla, det jag syftar främst på är att en del kommer från länder där det pågår krig och deras liv är i extrem fara. Sverige är ett gott land som tar emot dessa, men vad sker då de kommer hit och tvingas leva flera personer i ett vardagsrum t.ex? Det blir en stor debatt ang detta och det är "så" hemskt att dessa "tvingas" göra det. I mina ögon är det värre att leva i en vardag där minor finns utplacerade än att bo trångt.

Ang Lappland så tja, det var bara ett exempel på konflikterna som varat ett bra tag där samarbete inte är på tapeten överhuvudtaget. Till slut tröttnar man på detta och kommer till insikt att de inte tycks vara tacksamma att få komma till Sverige istället för att bo kvar i ett krigshärdat land.

Och vi i Sverige, vi står fortfarande inte utan skuld då vi placerar ut alla invandrare i förorten och vad har vi t.ex i Malmö, flera ställen där invandrare hyschas in. Inte en bra början, enligt mig, men fortfarande bättre än att leva i en vardag där skallen kan blåsas av vilken sekund som helst.

upa - Ej medlem längre2008-07-26 21:09
Antal inlägg: 2565

Alla som lever efter mottot att de alltid ska vara nöjda eftersom det kunde varit värre räcker upp en hand.

mackz_2008-07-26 21:10

I Malmö kan det handla lite om att man vill bo där ens eget språk snackas, lite som att vara svensk och åka på charter

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?