Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 71 |
Mobilspel
| Pågående | 19 733 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| trashone - Ej medlem längre | 2008-08-08 20:20 | |
![]() | Detta är jättebra. Kolla alla barn hur man blir om man röker. 'pekar på' | |
| Come_play - Ej medlem längre | 2008-08-08 20:21 | |
![]() | Bra inlägg, Vita. | |
| ELiN1991 - Ej medlem längre | 2008-08-08 20:22 | |
![]() | vita_syrener - du är ju bara blåst om du har suttit i bilen & rökt när du haft dina barn med. Apan Bollo - Ja, faktiskt så skulle jag det. Men om det var tanten ovanför som hade bett mig, hade jag sagt att jag inte slutade med det förrän hon hade slutat att ligga & knacka i golvet & skrika om nätterna. | |
| Yazzy | 2008-08-08 20:23 | |
![]() | Trashone - får väl hänvisa till det här inlägget i så fall... ;-) Elin - precis så - hela sommaren, varenda dag, varje gång solen tittade in på min balkong och jag gick ut och hoppades få sitta där en liten stund så satte rökarna igång och bolmade järnet, och gick inte in en stund förrän på kvällskvisten - som om de äger hela huset.... Funderade på att ge grannen min hyresavi så länge hon håller på så här eftersom jag inte kan använda lägenheten eller balkongen så som det är tänkt. Eftersom hon använder dem så till den grad genom rökandet så borde hon väl betala för det? Jag byter gärna skolor och rökare mot galen tant.... ;-) Hon hör nog i syne, låter det som. Men är hon 97 år så är nog problemet snart över. Jag har för övrigt bra hand med gamla tanter. | |
| Come_play - Ej medlem längre | 2008-08-08 20:24 | |
![]() | Röktroll, det var en ny bekantskap. *asg* | |
| ELiN1991 - Ej medlem längre | 2008-08-08 20:26 | |
![]() | Yazzy - Du kan ju liksom inte kräva en sådan sak. Passar det inte så flytta! Det är ingen som tvingar dig stanna kvar. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-08-08 20:27 | |
![]() | Kan hon visst. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-08-08 20:28 | |
![]() | Jag vill inte känna hunddoft eller katturindoft heller och det kan man klaga på. | |
| ELiN1991 - Ej medlem längre | 2008-08-08 20:28 | |
![]() | Också var det 11åriga trashone........ | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-08-08 20:28 | |
![]() | Elin: Det räcker bra för mig. För mig är det det det handlar om (jävla massa 'det' i rad där), att man ska kunna respektera och hantera att andra kan störas av ens beteende. Yazzy hade säkert inte haft några problem om hennes granne rökt lite då och då på balkongen och du hade säkert inte stört på din äldre granne om hon bara fört oväsen ibland. Själv ligger min lägenhet i skottlinje för den allmänna grillen i trädgården nedanför och det luktar som fan ibland när folk grillar. Men, samtidigt så är det bara ibland och dom få gånger det händer kan jag stänga fönstret. Hade hänt varje dag hade det varit en annan sak. Samma sak gäller ju självklart rökning, oväsen, fester mm. Ömsesidig respekt löser det mesta. | |
| Yazzy | 2008-08-08 20:30 | |
![]() | Apan Bollo: EXAKT!!! | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-08-08 20:31 | |
![]() | 11år. *skiner upp* Nog för att jag är ung i sinnet men awww | |
| ELiN1991 - Ej medlem längre | 2008-08-08 20:32 | |
![]() | Ömsesidig respekt har gått över till ömsesigigt gnäll. | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-08-08 20:32 | |
![]() | Elin: Ja, det kan jag hålla med om :) | |
| Yazzy | 2008-08-08 20:37 | |
![]() | Det är inte "bara" att flytta som jag skrev - det krävs minst två års kötid för att få en lägenhet längst bort från centrum (50 min att cykla in till stan). Så det är ett år kvar - ifall jag inte hittar nån som vill byta... Och inte heller det är ju nån garanti så länge det kan flytta in en storrökare ovanför eller under på nya stället.... Känns också trist faktiskt att inrikta sig på att flytta - för här är toppfräscht nu efter att jag låtit renovera allt under året jag bott här. Nya fina tapeter, köksluckor, och trägolvet var alldeles nylagt när jag flyttade in. Jättefint helt enkelt. Allt i lägenheten är som jag vill ha det. Är det jag som ska flytta för att andra inte visar hänsyn? (Grannen har bott här länge så hon skulle säkert kunna få något annat hur lätt som helst - och så mycket som hon röker - inomhus hela vintern så det kommer in via köksfläkten - så är det säkert ganska sunkigt i hennes lägenhet nu - så hon borde väl vilja bort därifrån...) Hade det gällt annat än rökning (hög musik eller liknande varje dag och natt) så hade grannen blivit vräkt per omgående. Men för rökning gäller blott djungelns lag. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-08-08 20:41 | |
![]() | :S | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-08-08 20:41 | |
![]() | Snart kommer väl tråden -Är det tillåtet att strypa rökare?- Fast den lär vara kortlivad. | |
| ELiN1991 - Ej medlem längre | 2008-08-08 20:42 | |
![]() | Yazzy: Ha en trevlig fortsatt gnällkväll! Nu ska jag ta en kopp kaffe & kramas med mina ICKE RÖKANDE HUNDAR & UMGÅS MED MIN ICKE RÖKANDE MAMMA! Glöm inte fylla på OB lådan, för du måste verkligen ha fel vecka. | |
| ELiN1991 - Ej medlem längre | 2008-08-08 20:43 | |
![]() | Först så ska jag självklart UT & röka ;D | |
| Samelsurium | 2008-08-08 20:43 | |
![]() | Därför att det är tufft att röka o man vill att andra ska se!!!! :p | |