Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 1 |
Mobilspel
| Pågående | 19 718 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2008-08-05 19:29 | |
![]() | Nattravn - nej vi andra kan ju omöjligt veta nåt om det. Men det är ungefär lika illa för mig som att kocken spottar i min mat innan den går ut till servering. Jag vet inte om det nej, men likt förbannat är det ju äckligt. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-08-05 19:32 | |
![]() | le-lou: Jag förstår. Om de flesta människor lider av tanken att jag inte tvättar mig efter toa ska jag försöka tänka på att bättre mig med det. Tycker fortfarande dock det är konstigt att det är så viktigt med tanke på att man kommer ha lika mycket äckligheter på händerna en kvart efter man tvättat sig igen. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-08-05 19:41 | |
![]() | Alltså man kan ju inte vara lika belamrad med bakterier inom en kvart om man inte konstant sitter med handen innaför kallingarna? | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-08-05 19:43 | |
![]() | mommesfrites: Du verkar fast beslutad om att den största bakteriezonen befinner sig innanför underkläderna? Räcker väl med att åka t-banan för att vara full med allt möjligt? | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-08-05 19:44 | |
![]() | Eller pengar. Tänk vad mycket händer ett mynt varit i. Inte tvättar sig folk efter de hållt i mynt, eller tangentborden, som tidigare nämnts. | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-08-05 19:44 | |
![]() | Om man gör det då? | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-08-05 19:45 | |
![]() | Något av det snuskigaste som finns är förresten när man köper hamburgare på grillen, och de tar sallad med samma fingrar som de tar emot pengar med. | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2008-08-05 19:49 | |
![]() | man har väl flera miljarder bakterier i nagelbanden ändå utan att gräva i kalsongregionen. | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-08-05 19:50 | |
![]() | Kvinna har det ja. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-08-05 19:51 | |
![]() | "Uppskattningsvis finns det 10 gånger fler bakterier än människoceller i en människa, där de flesta bakterier finns i tarmen och huden." | |
| mrperfect | 2008-08-05 20:01 | |
![]() | Allt handlar ju om sannolikheter, har du hemförsäkring, stöldförsäkring på båten och bilen...osv..? | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-08-05 20:01 | |
![]() | Nattravn, jag vet att det finns en massa bakterier överallt, både goda och onda men de otäckaste finns på toa :) | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-08-05 20:03 | |
![]() | mommesfrites: På din toa kanske... Oh no I didn't! :O | |
| le-lou | 2008-08-05 20:11 | |
![]() | le-lou: Jag förstår. Om de flesta människor lider av tanken att jag inte tvättar mig efter toa ska jag försöka tänka på att bättre mig med det. Tycker fortfarande dock det är konstigt att det är så viktigt med tanke på att man kommer ha lika mycket äckligheter på händerna en kvart efter man tvättat sig igen. Nej, inte att andra lider direkt. Men känner du dig själv aldrig liksom....tja äcklig om man säger så? Det skulle jag göra iaf. Skitigt känns det. Ungefär som att suga på sina naglar efter en dag på stan. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-08-05 20:15 | |
![]() | Som jag sa i början på tråden. Om jag ska använda händerna till något som utsätter mig (eller andra, såklart) för en klar hälsorisk, som att laga mat, eller pilla med linser, så tvättar jag mig om händerna, men om jag inte har några planer på att suga på fingrarna efter jag varit på toa så ser jag inte varför det är viktigare att tvätta sig efter att man vart på toa, än när man varit och handlat, eller hängt med en polare på stan, osv osv. | |
| tengeling | 2008-08-05 20:22 | |
![]() | Ett tips är att alltid tvätta händerna när man varit på en offentlig toaletet. Sätt på kranen , tvätta , torka med papperhanduk (om finnes), stäng av kranen med den samt öppna dörren och ta i handtaget med papperhandduk. Nu är man redo att äta handburgare. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-08-05 20:27 | |
![]() | Det var det snuskigaste jag hört!!! Om man blir torr av att tvätta händerna kanske en mjukgörande/återfuktande kräm kan vara bra att ha bredvid tvålen! Jag gör som tengeling just beskrivit. Dessutom finns det nya smarta kranar som man kan stänga med armbågen (alltså inte såna skruv-grejer). På mitt arbete (där finns en uppsjö av sprit) tvättar jag ofta av handtag och ställen där jag märker att man tar på ofta... | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-08-05 20:37 | |
![]() | Vem har förresten givit er lov att skita på offentliga toaletter? Min f.d. arbetskamrat Gun och hennes man brukade minsann båda hålla sig över helgen när de var ute med husvagnen. Det kallar jag hygien. | |
| Nephelia - Ej medlem längre | 2008-08-05 20:39 | |
![]() | De flesta GÖR INTE som tengeling beskriver. De flesta utför en 3 sekunders variant, utan tvål, utan att bry sig om att ta i handtaget med pappershandduk osv. Ställ er inne på en offentlig toa varsomhelst och spana en stund på hur folk egentligen gör. De flesta blaskar av sig lite för syns skull, ingen vill lämna toan utan att det SER UT som om de har tvättat händerna, när de i själva verket bara kletat ut det som de nu kan tänkas ha på händerna. | |
| moeg | 2008-08-05 22:15 | |
![]() | Nattravn, om du tvättar händerna för att laga mat, plötsligt blir nödig o gör nummer två, tvättar du händerna då igen eller anser du att de är lika rena som några minuter tidigare? | |