Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 52 |
Mobilspel
| Pågående | 19 564 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| miss_boss | 2008-08-19 19:43 | |
![]() | Hehe en jämförelse jag har typ 10 ut varje månad, 13 in ändå har jag problem med att få de att gå ihop. Har ingen buffert, dock ett kreditkort och de betalar jag ju av varje månad och betalar mer än vad jag hade behövt om jag hade sparat innan istället. | |
| Johanna73 - Ej medlem längre | 2008-08-19 19:46 | |
![]() | vad har musik med denna tråd att göra? kanske starta en "gammal-goding" tråd :) | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-08-19 19:53 | |
![]() | Hoppsan, Johanna! Med din "kom ner från dina höga hästar"-attityd gentemot teppy trodde jag att du skulle inse att låttexten jag la in har ett budskap.... | |
| hemliga anna | 2008-08-19 19:58 | |
![]() | teppy skulle gå iväg och hänga tvätt. konstigt trodde hon hade en butler som gjorde sånt. ;-P | |
| Teppy | 2008-08-19 19:58 | |
![]() | Orka med er. Jag har aldrig påstått mig ha en grymt hög lön.. jag behöver inte det för att klarar mig. | |
| Teppy | 2008-08-19 19:59 | |
![]() | hemliga anna, jag fick ett telefon-samtal, ett tråkigt sådant.. ursäkta om jag är sen. :/ | |
| Johanna73 - Ej medlem längre | 2008-08-19 20:02 | |
![]() | kaparen: Sorry...missade ditt budskap | |
| Ajdan | 2008-08-19 20:09 | |
![]() | hemliga anna, det har hänt mig oxå. förr var vi riktigt fattiga, stod ofta utan pengar. tur man hade snälla föräldrar, vänner och släktingar som bjöd på mat :-). | |
| hemliga anna | 2008-08-19 20:18 | |
![]() | jag vill bara poäntera att jag inte är fattig. ha ha hade bara inte pengar på mig och ville inte ta av sparade pengar. | |
| mammastos | 2008-08-19 20:18 | |
![]() | 15000/mån och ändå ha råd med ett hus kontant? | |
| caandy - Ej medlem längre | 2008-08-19 20:35 | |
![]() | Mjo, det kan nog vara lite pinsamt- för tillfället i alla fall- att bli stående utan pengar i en kassa med köande, stressade människor bakom sig. Men vad gäller att ha ett tomt kylskåp en dag eller två så kanske det inte är så farligt? Som du sade har du åtminstone fil. Det finns de i Sverige som lever på fil i princip dagligen för att 99% av den inkomst (bidrag) de har går åt till att betala hyra, elräkningen, vattenräkningen & eventuella lån. För att inte tala om att det finns miljoner människor i världen som varken har fil i kylskåpet eller rent vatten i kranen som du. De svälter förvisso inte mindre för att folk slutar gnälla över att de bara kan leva på fil till nästkommande dag, eller upphör att vara kinkiga med maten (tänker nu på barn som av sina föräldrar får höra att de skall vara nöjda med den mat de får & tänka på barnen i Afrika), Men det kan ändå vara värt att tänka på... | |
| Susan_70 | 2008-08-19 20:43 | |
![]() | Fattar inte varför en del är förvånade att vissa inte har någon buffert, eller pengar kvar nån dag innan lön... Hört talas om oförutsedda utgifter? De råkar jag alltid drabbas av... bilen går sönder, högre el-räkning än man räknat med... Tandläkarräkningen som blev hög... | |
| CHL | 2008-08-19 20:44 | |
![]() | dom har nog någon som betalar.. typ föräldrar! | |
| CHL | 2008-08-19 20:45 | |
![]() | "mamma jag har ont i tanden" buhuhuhu | |
| -huggo | 2008-08-19 20:52 | |
![]() | dagarna före jul så stod jag i världens längsta kö på bolaget, när det sen blev min tur i kassan så talade damen i kassan om att det inte fanns nån täckning på mitt kort. Jag var som ett levande frågetecken, jag hade fått lön dagen före. Skamsen som en hund med svansen mellan benen gick jag ut och satte mej i bilen och ringde till telefonbanken. Och det visade sig att affären före som jag vart inne på och handlat en julklapp till sonen och den betalterminalgrejjen hade dragit samma summa 38 gånger. Så istället för att storhandla så fick jag sitta på ekonomiansvariges kontor och försöka lösa det hela så jag skulle få tillbaka mina pengar så jag kunde handla färdigt inför julen. 3 timmar senare så fick jag kontanter i handen och kunde "glatt lalla" vidare i julstöket. | |
| hemliga anna | 2008-08-19 21:07 | |
![]() | men fy vilket scenario.. precis innan jul, är man inte nog stressad ändå då? | |
| EvaPno | 2008-08-19 21:13 | |
![]() | Jul e ju ett kapitel för sig!! Puhh... | |
| EvaPno | 2008-08-19 21:14 | |
![]() | Den tycker jag vi kan slopa. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-08-19 21:18 | |
![]() | Vi och vi, älskar julen och är numera filbunke runt den tiden. Så här slopas inget. | |
| Teppy | 2008-08-19 21:30 | |
![]() | CHL, du är patetisk. Du tror på allvar att ingen mellan 18-25 kan klarar sig själv eller? | |