Spelrum
Giraffen28
Krokodilen0
Elefanten1
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade50
Mobilspel
Pågående19 431

Forumkategorier

Användare Inlägg  
crooked rain - Ej medlem längre2011-09-11 22:13
Antal inlägg: 6334

Ännu har fjällen icke nedfallit från våra ögon, Uisge, men snart ska vi minsann få se ljuset!

le-lou2011-09-11 22:46
Antal inlägg: 17500

crooked - finns det nåt som faktiskt är värre än konspirationsteorier så är det att avfärda alla som har dem som totala idioter för att de inte sväljer den officiella bilden av en händelse. Jag brukar inte hänge mig åt sådana, men i 9/11 frågan gör jag det.

"I en av de många uppropen kräver 953 arkitekter och ingenjörer en ny utredning av de tre World Trade Centerbyggnadernas kollapser.

Nio internationella forskare, inklusive danske kemisten Niels Harrit, har i en vetenskaplig artikel konstaterat höga halter av högteknologiska sprängämnen i stoftet från de tre WTC-husen. Över hundra dokumenterade vittnesmål talar om explosioner i byggnaderna, även i källarplanen och innan det första flygplanet träffade. Dessa har inte beaktats i den officiella 11 septemberredogörelsen. Flera av medarbetarna i 11 septemberkommissionen, som skrev rapporten, efterlyser själva en ny undersökning då de var hårt styrda i sina slutsatser. 80 000 New Yorkbor har i år skrivit under NYCCAN-uppropet som kräver en ny utredning.

I det politiska uppropet återfinns, bland många andra, Cynthia McKinney från USA, före detta ledamot av representanthuset, Andreas von Bülow från Tyskland, jurist och före detta forsknings- och teknologiminister, och Yukihisa Fujita, japansk ledamot av parlamentet som ofta tar upp frågan där. Bland de nordiska deltagarna märks svenske riksdagsmannen Egon Frid (v) och norska Berit Ås, tidigare professor i socialpsykologi och partiledare för Sosialistisk Venstreparti. Ett stort antal i den amerikanska säkerhetstjänsten har ifrågasatt den officiella versionen av vad som hände. FBI-medarbetaren Coleen Rowley utnämndes år 2002 av Time Magazine till en av årets tre viktigaste personer för att hon avslöjat att man på FBI:s huvudkontor blockerat förhandskännedom om attackerna."

"Det är hög tid för en oberoende internationell utredning av 11 september."

www.newsmill.se/arti...ti onsteori

le-lou2011-09-11 23:00

Sen kan man ju allmänt tycka att konspirationsteorier är löjliga.
Men visst har de fyllt sitt syfte genom åren. Eller?

www.sourze.se/Konspi...70 1619.asp

crooked rain - Ej medlem längre2011-09-11 23:06

Du får ursäkta om jag inte kan ta siffrorna på allvar, le-lou, 953 arktitekter/ingenjörer och 9 (nio) vetenskapsmän är i sammanhanget så otroligt få jämfört med den enorma majoritet som faktiskt står vid den officiella förklaringen, även om de kanske inte gör lika mycket väsen av sig som de här personerna. Niels Harrits teori om nanotermit har dessutom redan avfärdats. 80 000 New Yorkare som tvivlar låter mycket, men de utgör bara knappt 1% av New Yorks befolkning.

Men jag håller med, en oberoende internationell utredning vore väldigt trevligt. Synd bara att alla konspirationsteoretiker kommer att klaga på den också när den väl utförts.

crooked rain - Ej medlem längre2011-09-11 23:07

sourze ja...

le-lou2011-09-11 23:09

ja jag förstår att du läste den första kommentaren om ny-borna under artikeln, du kunde annars ha kopierat in den för enkelhetens skull ^^.

Den majoritet av forskare och arkitkter för övrigt, som skulle bekräfta den officiella versionen finns däremot inte. Det är det som gör att frågan lyfts.

Grundsnygg - Ej medlem längre2011-09-11 23:11
Antal inlägg: 3451

Varför kan man inte bara sörja de som förlorat livet?

Grundsnygg - Ej medlem längre2011-09-11 23:13

Eller har ni några unika nya uppgifter?

crooked rain - Ej medlem längre2011-09-11 23:16

Oh the irony. Kommentarerna läste jag inte förrän nu när du påpekade det (och kommentaren du syftar på stämmer inte ens, NYC har 8,2m invånare, inte 8,4m) men det hade väl inte gjort någon skillnad om jag hade fått det därifrån? Fakta är väl fakta?

Frågan lyfts? Var, på newsmill och sourze och andra tveksamma hemsidor? Finns det någon forskare från Stanford, Harvard eller kanske Oxford som stödjer konspirationsteorierna?

crooked rain - Ej medlem längre2011-09-11 23:18

Herregud, tack för tipset om att läsa kommentarerna. Vilka upplysta människor det finns...

le-lou2011-09-11 23:22

Nej frågan lyfts på väldigt många ställen i väldigt många länder. Det finns faktiskt massor av berättigande frågor angående 9/11, det är inte riktigt Bigfoot-teorier vi pratar om här.

crooked rain - Ej medlem längre2011-09-11 23:31

Iofs antar jag att de i artikeln räknar med förorterna till NYC när de talar om New York-bor och då är vi nere i 0,4%. Lika många som röstade på Feministiskt Initiativ i riksdagsvalet 2010 alltså. Men jaja.

crooked rain - Ej medlem längre2011-09-11 23:33

Jo jag såg i filmen Magnetix länkade till att även Fox News hade lite intressanta teorier. Och Fox är ju kända för att vara pålitliga.

le-lou2011-09-11 23:39

nu försvann mitt inlägg. Men vad jag skrev var att frågorna om 9/11 lyfts över hela världen (kan du inte droppa den här nedlåtande attityden förresten?). Det är inte en teori om Bigfoot vi pratar om här, faktum är att det som lyfts fram seriöst ÄR att det finns berättigade frågor, inte nödvändigtvis anklagelser mot VILKA som gjort det. Frågor som inte fått svar.

le-lou2011-09-11 23:39

ja nu kom den iaf.

le-lou2011-09-11 23:46

Hur kunde BBC & CNN berätta om building 7 kollaps 20 minuter innan skiten föll?

le-lou2011-09-11 23:47

foliehatt eller en fråga?

crooked rain - Ej medlem längre2011-09-11 23:49

Jag ber om ursäkt om jag verkar nedlåtande, men det beror helt enkelt på att jag som sagt inte kan ta detta på allvar. "Scolars for truth", sourze, Newsmill och Fox News är inte källor jag tar på allvar. Det blir mer Bigfoot än seriös utredning för mig när de källorna är de som hänvisas till. Om du tycker att det känns seriöst, fine.

Grundsnygg - Ej medlem längre2011-09-11 23:49

Men hur kan man tro? Tornen föll i realtid!

crooked rain - Ej medlem längre2011-09-11 23:57

"Hur kunde BBC & CNN berätta om building 7 kollaps 20 minuter innan skiten föll?"

1. För USA (som själva sprängde skiten) hade planerat detta månader i förväg och hade viskat om sin evil masterplan till medierna som visste att WTC7 skulle kollapsa och BBC/CNN blev lite för ivriga och råkade avslöja händelserna i förväg.

eller

2. BBC/CNN fick felaktig information om att WTC7 (som brunnit i flera timmar) hade kollapsat. Kanske sa någon fel, kanske hörde någon fel. Ett ganska vanligt scenario pga den snabba journalistik som krävs vid katastrofer. Som t.ex. när Utoya-offren beräknades till 96 istället för 68 eller vad det var.

Men du avgör ju själv vad som är rimligast.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?