Spelrum
Giraffen34
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade58
Mobilspel
Pågående19 304

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Cookie22008-10-17 13:16
Antal inlägg: 21

Själv tyckte jag den där reporten var läskigare, liksom gottade sig över matintaget och ställde inte direkt några vettiga frågor heller. Och vart var föräldrarna, eventuella syskon, nu?

Blamse tlött2008-10-17 15:56
Antal inlägg: 201

Ni säger båda att dom är äckliga, för mej klingar det likadant som avskum,DET är min åsikt om era åsikter..Jag svarade bara på det linn frågade eller uttalade till mig.

mommesfrites - Ej medlem längre2008-10-17 16:14
Antal inlägg: 7605

Att benämna någon som avskum är ju mycket hårdare än att äcklas över fettmassorna?
Linn betonar ju att kvinnan i fråga inte har ett sämre människovärde.
Om jag vore så här tung, skulle jag faktiskt äcklas över mina egna fettmassor och bekymra mig över att inte kunna ta hand om mina barn eller ens röra mig och andas utan svårigheter och hjälpmedel.
Helt klart skulle jag jobba på en viktminskning i stället för en viktökning.
Hur kan man resa, använda vanliga möbler och kunna få vård med den här abnorma övervikten. Kommer man ens i i en ambulans? Vi snackar inte knubbig människa utan kvinna som väger lika mycket som 4 normalväxta män.

trashone - Ej medlem längre2008-10-17 16:16
Antal inlägg: 18678

Nu är inte alla som du, har din syn på livet mm.

-annsofi- - Ej medlem längre2008-10-17 16:40
Antal inlägg: 33

Visst vore det fint om alla kunde väga normalt och bara attraheras av en naken normal kropp av motsatt kön.

I vår värld finns fetischer, psykiska störningar, onormala intressen och en massa konstigheter. Men i en tid där allt ska accepteras och man inte får döma någon är det ju rätt skönt att utbrista "fy fan" och "vad vidrigt", för vem reagerar inte?

Om hon ska få ha barn är ju knappast vår sak att avgöra efter den lilla inblicken i hennes liv men att jämföra det med att snusa är ju också fullkomligt naivt.

Det är väl onödigt att låtsas som att hennes livsstil är normal, den är ju extrem. Själv har jag ett ganska sjukt intresse (som jag verka dela med många andra), jag fascineras av det bisarra, onormala och groteska.

hotcold2008-10-17 16:57
Antal inlägg: 316

Håller med dej mommesfrites!
Du förklarar problemet lättsamt så även en 5-åring borde förstå:-)

panikångest - Ej medlem längre2008-10-17 17:16
Antal inlägg: 108

vore intressant att veta vad trash har att säga om saken istället för en massa meningslösa sura kommentarer... du får gärna delta i debatten.
Har man inget vettigt att säga så kan man lika gärna hålla käften..

panikångest - Ej medlem längre2008-10-17 17:18

själv så håller jag med ett flertal som skrivit innan, fettokärringen kommer att lämna sina barn utan sin mamma inom några år, bara för att hon är så egoistisk och bara ser till sitt eget sjuka "behov".
Kanske hon skulle göra sig av med sin man? Verkar som om det till stor del är han som styr showen..

Loppan892008-10-17 17:51
Antal inlägg: 27

Pseudo: Bara för att man har rätt till en åsikt så betyder det inte att den är värd någonting. Sen förundras jag fortfarande över att du jämför hennes liv med någon slags standard, som om man måste vilja träna, äta rätt, vara förälder o.s.v. Sen kallar du hennes livsstil ohälsosam, vilket i sig inte är sant för fem öre. Om man jämför med någon som äter nyttigt, tränar regelbundet och lever tills de är 100 så kan man väl säga att hennes livsstil är ohälsosam, men om hon inte siktar på att bli jättegammal så spelar hennes kost ingen roll alls.

Hälsosamheten är ju proportionell mot hur länge man vill leva.
Vill man bli gammal så är det ohälsosamt att röka och vill man inte bli gammal så spelar det ingen roll.

trashone: Människor har exakt samma värde. I alla fall biologiskt sett.
Men en människas värde som person kan så klart variera, men det finns ju inte heller ett bra sätt att 'mäta' det värdet. En människas värde bestäms ju av de som känner individen; vänner, familj etc.
Men frågan är ju snarare om man är mer värd i fall fler personer tycker om en. Vilket inte alls är ett korrekt sätt att bedöma på.
Så i slutändan är en persons värde olika beroende på vem man frågar.

Linn79 - Ej medlem längre2008-10-17 17:55
Antal inlägg: 4279

"Hon KAN ha lika bra...?
Skönt och se att det äntligen blir rumsrent att tycka att folk har olika värden. Den andra tråden om just det hade ju fullt med hycklare som hävdade att alla är lika mycket värda"

Jag skrev att hon kan vara en bra människa och att hon har lika stort värde. Jag vet inte om hon ÄR en bra människa - jag känner henne inte.

Linn79 - Ej medlem längre2008-10-17 17:59

Loppan

"men om hon inte siktar på att bli jättegammal så spelar hennes kost ingen roll alls."

Då anser du 35-40 vara gammalt? Många med extrem fetma avlider nämligen i hjärt-kärlrelaterade sjukdomar redan vid den åldern. Att hävda att kosthållning inte skulle spela någon roll är fullkomligt absurd, det är vetenskapligt bevisat, och det tror jag att du vet.

Loppan892008-10-17 18:08

Linn79, jag tror nog att du missförstod mig.
Om du hade läst det igen kanske du hade förstått vad jag menade.

Om man vill bli gammal och dö av naturliga orsaker, så bör man t.ex. inte röka, det säger sig självt. Vill man däremot INTE bli så gammal man kan bli och dö av naturliga orsaker så är ju det man kallar "ohälsosamt" ett medel för att se till att man inte blir gammal. Vill man hellre äta mycket mat, röka, dricka, snusa (Vad man nu än tycker om) så är det inte farligt, det är ju bara något man tycker om och njuter utav. Man kan inte ta för givet att alla vill leva nyttigt, vissa vill äta onyttigt, röka o.s.v. för att de tycker att det är gott.

-annsofi- - Ej medlem längre2008-10-17 18:09

Människor har samma värde biologiskt sett? What? Vad skulle det betyda? Om man talar om värde så är det ju i form av rättvisa, rätt till liv, osv. Biologiskt sett har väl hon ett större värde. För då får man väl räkna per kilo eller något.

Alla har samma värde kan man ju kläcka ur sig som en femåring utan att fundera över vad det betyder.

Att människor har olika värde i olika sammanhang och olika "valutor" är ju självklart. Om de sedan förtjänar samma rättigheter osv är ju en annan fråga.

Enligt mig så har ju människor tex samma rättighet till vård och liv oavsett hur mycket pengar de tjänar till vårt samhälle eller hur många som gillar att umgås med dem och kallar dem sin vän.

Loppan892008-10-17 18:13

Annsofi: Nu menade jag inte hennes volym eller densitet. Jag menade som människa, som en mänsklig varelse, däggdjur, homo sapiens, vilket du än föredrar så är vi alla lika värda. Biologiskt sett är vi inte mer värda än några andra djur.

-annsofi- - Ej medlem längre2008-10-17 18:15

Ja men vad betyder det i praktiken. Att vara värd lika mycket biologiskt sett? För vad? Typ kosmos?

Linn79 - Ej medlem längre2008-10-17 18:24

Loppan, jag förstår vart du vill komma och behöver inte läsa ditt inlägg igen. Tycker dock att du uttryckte dig lite klumpigt i din jämförelse.
Låt oss gå vidare

Loppan892008-10-17 18:24

Tja, kosmos låter väl bra ^^

Om du hade läst resten av inlägget där jag skrev om biologiskt värde så hade du sett att jag hade en annan sak jag försökte förklara.

Det jag försökte få fram var att en människa har värdet DU sätter på den personen men det värdet gäller bara i dina ögon. Om någon dör på andra sidan jorden så bryr du dig inte om den personen, du känner förmodligen ingen sorg över det heller. Folk dör hela tiden men de som inte känner personen berörs inte utav det. Däremot om någon du känner dör, en vän eller familjemedlem så blir du såklart väldigt berörd utav det eftersom du hade någon slags relation till den personen. Samtidigt som det i någon annans ögon bara är ännu en människa som dog.

trashone - Ej medlem längre2008-10-17 18:33

panikångest: Tja du får tolka det som du vill, någon balans måste det ju till i erat oförstående.

panikångest - Ej medlem längre2008-10-17 18:40

du tillför inget.

trashone - Ej medlem längre2008-10-17 19:05

Inte du heller vad jag kan se.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?