Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 113 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Rolla | 2008-10-26 19:39 | |
![]() | Well...pervers är väl alla lite. En del klassar andra som perversa för att dem tex. tittar på porr? | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-10-26 19:46 | |
![]() | Men tror du verkligen att folk i allmänhet ser porrtittande som ett abnormt och avvikande sexuellt beteende? | |
| DinJävel | 2008-10-26 19:50 | |
![]() | Jag tror att fler än vi tror har någon liten specialitet som grannen kanske skulle kalla perverst beteende och jag tror att fler än vi tror tycker att porrtittande inte är helt ok. Men det är ju vad jag tror och sen tror jag att jag låter er andra tro vad ni vill. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-10-26 19:54 | |
![]() | Jag tror säkert att många är emot porrtittande, jag är det själv, men att kalla det perverst är ju en annan sak än att inte tycka att det är okej, då en del av definitionen av "pervers" är ett avvikande, abnormt sexuellt beteende. | |
| DinJävel | 2008-10-26 20:13 | |
![]() | Pervers har ju en betydligt bredare definition än bara "ett avvikande, abnormt sexuellt beteende" i folkmun. Eller har jag fel? Voyerism, exhibitionism, olika fetischer osv är nog något som betydligt fler tänder på än vad vi diskuterar i fika och omklädningsrum. Iofs tror jag att det börjar bli ett öppnare klimat idag än för bara tio år sen. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-10-26 20:21 | |
![]() | Jag kan inte svara på vad folk i allmänhet lägger i begreppet - men visst finns det säkert de som lägger annan innebörd i ordet. Tror som du att "grannen" säkert ägnar sig åt saker man inte kan ana, men innan jag kallar det för ett perverterat beteende räcker det inte med att de titta på en porrfilm. (även om jag inte själv skulle göra det). För att återgå till trådens ämne - är män perversa av naturen? Nej, jag tror inte att MÄN är det av naturen. Jag tror att individer är det och/eller formas att bli det i undantagsfall. Har aldrig stött på en pervers man i hela mitt liv. Jobbiga, tafsande, tjatande, störande, påflugna, kladdande - absolut. Men inga perverterade. | |
| skrattblomma - Ej medlem längre | 2008-10-26 20:28 | |
![]() | Var god definiera ordet "pervers" innan du benämner någon med den egenskapen. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-10-26 20:29 | |
![]() | skrattblomma, vem riktar du frågan till? | |
| skrattblomma - Ej medlem längre | 2008-10-26 20:30 | |
![]() | Alla, som använder ordet "pervers". Vem bestämmer det, vas som är sjukligt ? (var går gränsen? Vems gräns?) Vad betyder "avvikande"? (avviker av vad?) | |
| skrattblomma - Ej medlem längre | 2008-10-26 20:31 | |
![]() | VAD ska det stå. Jag skrev fel. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-10-26 20:31 | |
![]() | "Adjektivet pervers syftar på något som anses av den som använder ordet onormalt, abnormt eller onaturligt, i synnerhet sexuella beteenden. Pervo (adjektiv och substantiv) är en vardaglig kortform av pervers och används som förolämpning, främst i ungdomskretsar" så står det i wikipedia, men som DinJävel skrev, så lägger säkerligen folk in annat i ordet. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-10-26 20:32 | |
![]() | så det är subjektivt väldigt svårt att dra en gräns :) | |
| skrattblomma - Ej medlem längre | 2008-10-26 20:35 | |
![]() | Kan man säga då, att "män är av naturen perversa". Alla män? När kvinnor är perversa, så är de det inte "av naturen"? | |
| skrattblomma - Ej medlem längre | 2008-10-26 20:37 | |
![]() | Det var någon som sade offentligt, att "män är djur" och fick en massa skit för den satsen. Men, vi är väl alla däggdjur, såväl män som kvinnor. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-10-26 20:38 | |
![]() | jag anser inte det möjligen finns det människor som är perversa av naturen (pedofiler) - eller är det andra faktorer än medfördda som fått dem att utveckla beteendet, eller en kombination. att män i största allmänhet skulle vara perversa finner jag jag oerhört komiskt | |
| skrattblomma - Ej medlem längre | 2008-10-26 20:38 | |
![]() | Dito, Linn79. Dito! | |
| ANDERStG | 2008-10-27 16:05 | |
![]() | Washington DC är ingen delstat. District of Columbia (DC) är delstaten. | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-11-06 02:27 | |
![]() | Jag vet inte var gränsen för perversiteter går nuförtiden, men personligen tycker jag det börjar nånstans när man tar sin sexualitet utanför hemmet och institutionaliserar den genom att använda sig av swingersklubbar, bordeller eller andra typer av proxysexualitet eller uppenbara smittohärdar för sjukdomar. Sen har vi ju sjukliga avarter av sex som pedofili, nekrofili och "diverse".. men sånt faller nog inom ungefär samma kategori. | |
| BetaMaxx - Ej medlem längre | 2008-11-06 05:28 | |
![]() | varför är det perverst? för att du bestämmer det? tror inte swingerklubbar smittar mer än fylleknullen efter krogen gör, HEMMAVID. Swingers har alltid kondom, det har inte krogpökarna lika bra kolla på. Så du är ganska fel ute om det, sorry. | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-11-06 11:31 | |
![]() | använder strandraggare kondom? | |