Spelrum
Giraffen28
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
18
Inloggade47
Mobilspel
Pågående19 362

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Mixiplus2008-11-06 05:50
Antal inlägg: 267

Katalias:
Det som du FAKTISKT skrev var:
"Därför tror jag inte på öppna förhållanden, så som Mixiplus beskriver".
Den sentensen känns absolut som ett ifrågasättande av andras öppna förhållanden, därav min kommentar. Resten av det du skriver respekterar jag till fullo.
Vi lever ALLA, tack och lov, olika liv ;-)

kissed - Ej medlem längre2008-11-06 07:09
Antal inlägg: 3037

Den här frågan om otrohet kan nog ges lika många svar som det finns individer. Huvudsaken tror jag är att man är ärlig mot sig själv och har ett ungerfärligt synsätt på kärlek och otrohet som sin partner.

Själv har jag tyvärr varit otrogen och vill verkligen inte göra om det någonsin mot någon jag älskar igen.

Mixiplus2008-11-06 07:13

Kom på en sak till *kastar in en pinne i brasan*
Tråden började med:
"..., kan man vara otrogen mot den man älskar?? Menar älskar man verkligen den personen då?".

Kan man älska fler personer på ett vuxet plan? Om svaret är "ja", är man då otrogen? Mot vem? Och hur?
Och om svaret (ditt svar?) är "nej", hur bevisar man det?

grönöga - Ej medlem längre2008-11-06 09:26
Antal inlägg: 5570

Mixiplus: Vadan detta behov av att "bevisa" känslor?

Det intressanta är väl själva diskussionen, hur olika vi uppfattar och ser på saker och ting. Kanske finner man på vägen nya vinklar som får en att tänka och se annorlunda på vad det nu än är man diskuterar... Gör man det så kan man kanske, kanske få en ökad förståelse och respekt för andra individers sätt att se/känna/prioritera.

Jag har behov av att uttrycka mina åsikter (på svenska: kan helt enkelt inte hålla käft) men att "bevisa"... nej.
Behov av att bevisa kan jag dock känna när det gäller materiella ting, fakta, politik bla bla mm.
Men inte när det gäller känslor.

Nexis - Ej medlem längre2008-11-06 09:48
Antal inlägg: 15

När är man otrogen !?
Enkelt... när man vet att det man gjort är fel.
Behöver inte vara sex, kyss, eller ens en puss... ett mail eller sms kan vara mycket mer "otrohet"...
Garanterar, alla som har något samvete VET när de har gjort fel.
Eller hur ?

le-lou2008-11-06 10:11
Antal inlägg: 17501

El när man är otrogen ?

Kanske när man pysslar med något ihop med en annan (inte ens partner) - och det är nåt som man inte skulle ha gjort om ens partner varit där och tittat på?
Och nu pratar jag inte om att spela fia med knuff.

le-lou2008-11-06 10:14
Antal inlägg: 17501

intressant artikel

www.aftonbladet.se/w...36 83404.ab

Mixiplus2008-11-06 10:22

grönöga:
Du missuppfattar ironin i det hela. Jag har inga såna behov.
Jag försöker däremot belysa att endast de som ingår i relationen tillsammans bestämmer var just deras gränser går, vad de tolererar och vad de vill uppnå.
Jag respekterar att andra har sina synsätt, bara de inte pekar med hela handen och säger att "Såhär ska det vara! För ALLA!!".
Sånt är jag algerisk mot.

Mixiplus2008-11-06 10:25

le-lou:
Superbra artikel!!!

katalias - Ej medlem längre2008-11-06 10:28
Antal inlägg: 2032

Mixiplus, nej det finns inte det minsta ifrågasättande av andras öppna förhållanden. Du beskrev ditt öppna förhållande och jag skrev att JAG inte tror på såna. Det är inget ifrågasättande utan jag berättade om hur jag ser på sex och kärlek och att jag därför inte skulle kunna tänka mig ett förhållande som ditt. Det är inget ifrågasättande utan jag använde ditt förhållande, som du berättat om, som ett EXEMPEL på vad JAG inte skulle klara av, eftersom jag ser på sex som något varmt och intimt som jag inte skulle vilja att min sambo hade med någon annan.

Förstår du nu?

Margana2008-11-06 10:36
Antal inlägg: 826

Jag är alldeles för svartsjuk för att ens tänka på min partner i intim samvaro med någon annan än mig.

Mixiplus2008-11-06 10:39

Katalias:
Du uttrycker dig tvetydligt.
Du tror inte att du själv skulle kunna leva i öppna förhållanden, det är ok. Men som det stod skrivet så inbegrep det även andras relationer.
Lev väl ;-)

Margana2008-11-06 10:41
Antal inlägg: 826

Hej Mixi ......long time no seen ;-)

Topppis2008-11-06 10:41
Antal inlägg: 26

jag tror att otrohet är ett skevt sätt för folk att känna sig åtråvärd,att få bekräftelse,även fast dom älskar sin partner så är väl suget efter bekräftelse större.. kan inte förstå annars varför folk är otrogna

Mixiplus2008-11-06 10:42

Ajaj! HUR kan jag göra ett sånt grovt fel!?
Tvetydigt! UTAN L!
Jag skrev otydligt! MED L!

tydigen

Mixiplus2008-11-06 10:44

Hej Margana *S*
Oui!
(avundas fransmännens lycka att stava ord med bara en massa vokaler)

ryssbrud - Ej medlem längre2008-11-06 10:46
Antal inlägg: 1972

trashone: tog du åt dig eller?
sluta sura
du känner väl mig vid det här laget?

bitley - Ej medlem längre2008-11-06 11:26
Antal inlägg: 691

Det känns som om den här diskussionen ligger i tiden på många sätt. Men det är rätt typiskt eftersom man själv är nöjd och önskar att relationen nu var så här för evigt; jag och hon och inga andra between us.

Men jag förstår resonemanget - man kanske inte är bäst för eller med varandra varje dag på året. Även om man älskar varandra.

Men jag tror nog på att kämpa för att hålla förhållandet levande snarare än att flirta runt på krogen så fort suget efter något nytt dyker upp. Kan man inte ta med sig känslan man fick av att se eller prata med den andra kvinnan, måste man gå hela vägen?

På sätt och vis skulle jag önska att en övre makt skickade starka blixtar på oss om vi försökte vara otrogna - inte för att kärlek någonsin är fel, men för att smärtan som uppstår när kärlek går sönder är så oerhörd. Då vore det bättre att få en varningsblixt... :)

Satyra2008-11-06 11:32
Antal inlägg: 4561

Hade en gång i min ungdom en relation (under drygt sex års tid) med en man där vi hade som motto att det var ok att vara fysiskt otrogen, så länge vi inte var det mentalt. :-O

Kan ju låta luddigt men det innebar alltså att vi kunde ha sex med andra så länge vi inte var känslomässigt/mentalt involverade i de personerna och jodå - med just den mannen och i just det skedet av mitt liv funkade det systemet utmärkt.

Idag skulle det inte fungera för mig att ha det så dock.
Vet inte om jag blivit mer ego med åren bara, (och därför inte vill ge den "förmånen" till någon partner ...), eller om jag lärt mig att uppskatta sex som också involverar just känslor/mental samhörighet mer? Så mycket mer att det där enbart fysiska sexet inte längre är intressant.
Vem vet - inte du - vem vet - inte jag. ;-)

katalias - Ej medlem längre2008-11-06 16:43
Antal inlägg: 2032

Mixiplus, nej det inbegrep inte andra.
Läs igen.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?