Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 404 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| alexon | 2008-11-10 14:04 | |
![]() | haha. syftningsfel i rubriken? :D | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-11-10 14:07 | |
![]() | mommes jag har ytterandefrihet som alla andra här, och imånga trådar har jag läst hur kalla en del människor är när det gäller djur, och jag som människa har fulla rätten att uppfatta vissa människor som kyliga och empatilösa. Därför startade jag denna tråden och vill källan till vad det kan bero på. Och om du läst alla mina inlägg har jag också skrivit att i många fall är det givetvis det mest humana att låta ett djur somna in om det inte går att göra att djuret får ett drägligt liv. Alla får äta vad dom vill, denna tråden har inte med vegeterianer eller köttätare att göra. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-11-10 14:08 | |
![]() | paniksnurr det är väl isåfall bättre att passa på att ta ett bloss när man tar en promenad med sin hund än att röka inne | |
| SämstpåBeta | 2008-11-10 14:40 | |
![]() | Jag är inte rökare och har aldrig rökt men kan nog tycka att man absolut kan röka när man är ute med hunden. Har man inte ciggen vid alldeles vid hundens nos så är det nog ingen större fara för hunden. Däremot inomhus, helt oacceptabelt! Är det någon som känner till bra hundhagar i Sthlm? Brukar själv gå till en på en söder "Vita bergsparken", Kista och så en i Sollentuna. Så kul när ens hundar får leka och träffa andra hundar! Alltid så lätt att prata med hundägare, man har ju hela tiden ett naturligt samtalsämne. | |
| Paniksurr - Ej medlem längre | 2008-11-10 14:48 | |
![]() | Nu har vi kommit så långt att vi har fått reda på att det i alla fall är i forumtrådar som de kalla och empatilösa finns. Bra. Hur många är de? För fortfarande undrar jag över det där "många här". Och när du läser mitt inlägg om det där med rökandet kanske du ser att det där om promenaden stod sist. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-11-10 14:52 | |
![]() | Ja givetvis är det forumtrådar paniksnurr, vart annars?:) Men det är inte bara i detta forumet, utan i forum över lag. Sämstpåbeta tyvärr bor jag inte i stockholms trakten så vet inga bra ställen, men det kanske olika kennlar vet om:) | |
| Paniksurr - Ej medlem längre | 2008-11-10 14:59 | |
![]() | Jo, det förstod jag också. Men fortfarande undrar jag om det är så många? Hur MÅNGA har du sett, för det är du som konstaterar att många här är sådana! | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-11-10 15:01 | |
![]() | paniksnurr...tillräckligt för jag ska ha reagerat på det:) | |
| kissed - Ej medlem längre | 2008-11-10 15:02 | |
![]() | Men släpp det nu Paniksurr hur många det är...du får nog inte bino att namnge några ändå. Hur mycket du än kämpar:-) | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-11-10 15:04 | |
![]() | kissed tack:) precis. Och tråden är ju inte riktad emot någon speciell varjefall. Paniksnurr, kom med nåt inlägg gällande tråden istället:) | |
| Paniksurr - Ej medlem längre | 2008-11-10 15:05 | |
![]() | Jag har inte bett henne att nmnge några! Det poängterade jag för länge sedan. Men jag menar att när hon skriver att det är många här så undrar jag ju just vad det är för exempel. Det är ju stor skillnad på olika sorters empati för djur. Tror inte att det skulle funka om jag skrev att det finns många här som är empatilösa och känslokalla mot människor utan att ge några exempel.. | |
| Paniksurr - Ej medlem längre | 2008-11-10 15:05 | |
![]() | Exempel på HUR alltså! | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-11-10 15:07 | |
![]() | Paniksnurr jag håller med Kissed nu, släpp det. Om jag skriver vad personer skrivit är det ju inte svårt att gå in i trådar och leta reda på namnen | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-11-10 15:08 | |
![]() | Jag håller med paniksurr. Det vore på sin plats med en tydligare förklaring av vad det är du vill ha svar på. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-11-10 15:09 | |
![]() | oj vad det var svårt för vissa att förstå hur jag menar:) Vad kan det bero på att vissa människor som tex jag själv älskar djur av hela mitt hjärta och gör allt jag kan för dom. Och vissa ser dom inte ens som levande individer. | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2008-11-10 15:14 | |
![]() | Lika svårt det är för dig att förstå att inte alla vurmar för djur på det sätt du gör, lika svårt är det för mig (och många andra) att förstå din inställning.............. .... | |
| Paniksurr - Ej medlem längre | 2008-11-10 15:15 | |
![]() | Nej. | |
| cattalinka - Ej medlem längre | 2008-11-10 15:19 | |
![]() | Jag håller med paniksurr och budalv. Vad menar du Bino? Sen blir jag nyfiken på vad gör du för djurens rätt? Kanske kan man få tips på vad man mer kan göra... Hur länge har du varit vegetarian? Och vad fick dig att ta beslutet? | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-11-10 15:23 | |
![]() | BiNo8: Menar du folk som talar om djur de känner som om de inte ens var levande individer eller syftar du på att folk ibland beskriver djurslag som de kanske inte ens har en relation till som varelser som varken kan tänka eller känna? | |
| Paniksurr - Ej medlem längre | 2008-11-10 15:24 | |
![]() | "Nej" kanske inte var det rätta svaret. Nej, syftade på att det inte går att begripa. Men kanske borde jag svarat "Ja" och bekräftat att du inte förstår? Säg mig, vad är rätt svar på frågan du ställer i första inlägget. Ja eller nej? | |