Spelrum
Giraffen36
Krokodilen0
Elefanten3
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade64
Mobilspel
Pågående19 382

Forumkategorier

Användare Inlägg  
DHES2008-12-02 20:33
Antal inlägg: 2

Jag vill gättegärna ha barn, men man blir lite rädd när alla säger hur ont det gör. Vissa säger att dom aldrig vill föda igen när dom väl ha gjort det.. är det så hemskt? Jag hatar allt som har med sjukhus och mediciner och göra, och det gör ju inte saken bättre, men får väl hoppas att det ändras :) vill ju så gärna ha barn!

Ajdan2008-12-02 20:35
Antal inlägg: 396

Kanske ska svara oxå :-). Min första förlossning tog ca 7 timmar på sjukhus och lika lång tid hemma, fick ryggbedövning - innan var det hemskt!!! Efter ryggbedövningen var det underbart!!! :-). Min andra tog 15 minuter på sjukhus och några timmar hemma, använde TENS (tänkte jag skulle vara duktig) men när jag väl kom inrullande på bår i förlossningssalen (störtblödde så jag var tvungen att ligga ner) så skrek jag "ge mig allt ni har" haha, inget hanns med så klart!
Min tredje förlossning slutade som sagt i urakut snitt, men det var oxå 3 månader för tidigt, och hör väl egentligen inte hemma här.
Kan väl inte påstå att förlossningarna varit underbara, eller att jag känt urkraften inom mig... snarare har jag tänkt att ut kommer de alltid ;-). Barnen är dock underbara 14, 11 och 4 idag. Lycka till alla ni som väntar - ut kommer de alltid!!

ewaleena - Ej medlem längre2008-12-02 21:37
Antal inlägg: 1977

Jag har också ett urakut snitt i vecka 28.. :)

pms2008-12-02 21:51
Antal inlägg: 166

...ärligt talat så trodde jag faktiskt att jag skulle dö av själva smärtan...för det gjorde så dj.... ont....(men å andra sidan kanske min smärtgräns är låg=)). Har iallafall två barn...och skulle gärna vilja ha ett till..(även om jag säkerligen då också skulle tro att jag ska dö av smärtan ) .....men min biologiska klocka tickar iväg...så...=(

-Beautiful- - Ej medlem längre2008-12-02 21:52
Antal inlägg: 37

Jag har gått igenom 4 förlossningar....
Hade det varit hemskt eller gjort fruktansvärt ont hade jag inte gjort om det....=)

simila - Ej medlem längre2008-12-02 22:11
Antal inlägg: 18

Jag har "störtförlossningar", barnet är ute på 1 timma från första värken.
Med första och andra hann jag precis fram till BB, tredje kom i bilen och med fjärde låg jag inlagd vid beräknad förlossning (hon kom på 20 min).
Jag hinner aldrig få smärtstillande och kan åka hem efter 6 timmar (blödningsrisk)......

Tess 082008-12-02 22:33
Antal inlägg: 18003

Mitt kejsarsnitt tog 23 minuter från beslut till bäbis... Detta är utfört 21.23 en söndagkväll.
Bikinisnitt, fint, men det står ut lite... Sen har jag inte fått tillbaka känseln runt snittet och i stråk upp mot naveln. Eftersom det är 14 år sedan (på torsdag) har jag gett upp förhoppningen om att återfå någon känsel där...

Kan bara hålla med om att personalen är underbar, de berättar vad de gör och hur det går.

Jag hade ont under hela natten. Min son låg på barnavdelningen från början så jag låg i ett rum med barnets far. Han måste hjälpa mig när jag skulle vända mig i sängen för att det gjorde så förb*** ont!!
Klockan 8 dagen efter kejsarsnittet var jag uppe (och gav personalen en chock då de träffade på mig i korridoren) och ville ha på mig mina egna kläder. Sen gick det himla smidigt, hade inte jätteont...

Gunilla No - Ej medlem längre2008-12-02 22:49
Antal inlägg: 1866

Det gjorde då mer ont av den naturliga födseln än kejsarsnittet i mitt fall kan jag säga :) Fick iofs ett skrattanfall när jag skulle in i duschen da'n därpå och det var inte så skönt. Hade tur med en så begåvad kirurg som gjorde ett snitt som idag är i det närmaste osynligt,inte alls kännbart, ca 12 cm långt (ja, det var en rätt liten parvel som kom ut där) och så långt ner att knappt ens en bikinitrosa behövs för att skyla. De kan sina saker de där!

Så Teppy - du lär nog vara lika snygg efteråt som före :)

olgaviktoria2008-12-03 00:14
Antal inlägg: 130

Det är faktiskt bra att träna innan. Det finns suveräna yogatekniker som gör att man kan koppla ifrån smärtan och slappna av totalt. Då märker man att värkarna är ett muskelarbete, inte värk=smärta. Slappnar man av i hela övriga kroppen och låter livmodern arbeta, då går förlossningen ofta fortare och smärtfriare. Det funkade jättebra för mig vid mina två förlossningar. Så gå och träna yoga för gravida - det är en fantastisk hjälp!

MissT2009-03-26 17:50
Antal inlägg: 1110

Liten uppdatering i tråden... Jag fick min efterlängtade son den 6/2. Jag försökte föda på naturlig väg men gav upp efter 19 timmar och bad om snitt och fick det. Ingen barnlek kan jag berätta. Fy satan va ont man har efteråt och vad orörlig man är. Men nu vart det så och jag är överlycklig för min lilla Lucas.

mommesfrites - Ej medlem längre2009-03-26 18:00
Antal inlägg: 7605

MissT, GRATTIS!
Hoppas att ni mår bra nu och får njuta av våren (som förhoppningsvis kommer snart).

kissed - Ej medlem längre2009-03-26 18:23
Antal inlägg: 3037

Vad kul att höra MissT att du fått ditt efterlängtade barn:-))
Stort Grattis och ta hand om er.

kissed - Ej medlem längre2009-03-26 18:24
Antal inlägg: 3037

Att NI har fått erat efterlängtade barn heter det väl, rättar mej själv:-)

MissT2009-04-13 15:55
Antal inlägg: 1110

Tack tack! Bilder på det lilla underverket finns här imammasmage.blogg.se

aaangelicaaa2009-04-13 16:11
Antal inlägg: 532

Jag var bara tvungen att gå in och titta och GUUUUUD vad fina kort på dig och din sötnos :D

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?