Spelrum
Giraffen13
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade15
Mobilspel
Pågående19 250

Forumkategorier

Användare Inlägg  
krutmarie2008-12-11 00:05
Antal inlägg: 1696

Om du aktivt söker jobb så kan du ringa och presentera dig var som helst och fråga om dom har nåt behov av en som kan det och det och att du tycker att det skulle vara roligt och intressant att jobba hos just dom. Inte 17 måste man vänta på att det finns en annons nånstans eller att AF ska kunna hitta nåt. När man själv tar initiativ visar man också att man har framåtandra och det vill ju många arbetsgivare ha.

Det viktiga är att du är framåt (inte framfusig!) och verkligen vill lära dig det som den firman sysslar med även om du själv inte gjort det tidigare, så måste dom förstå att du skulle tycka det vore jättekul att lära sig. Du kan inte få nån chans om du har en attityd som du visat idag att: ok, det är synd om mig, har ni gamlingar här som skulle rensats bort (det är väl dom ska ska lära upp dig ev), jag mår dåligt etc. Du måste visa dig positiv och glad (även när du inte är det) så att den som ska anställa blir intresserad.

deathinvegas - Ej medlem längre2008-12-11 00:06
Antal inlägg: 713

klart jag vill ha det bekvämt och nära för att kunna betala allt som ska betalas
e större lght tex
jag pendlar till min sons stad för att hämta honom där osv
ok
men då gör jag ju rätt iaf

Candee2008-12-11 00:07
Antal inlägg: 1256

Håller tummar och tår Death..;)

deathinvegas - Ej medlem längre2008-12-11 00:08

krutmarie: ja tack ja
har varit i ett "jag mår dåligt-stadie" och då får man inte jobb
helt magiskt är det
men läskigt
inte lätt att "låtsas" heller

nu kanske det går bra iaf för jag är riktigt bra på att laga mat
ska jobba i dagiskök

deathinvegas - Ej medlem längre2008-12-11 00:09

tack nu är ni väldigt snälla
allihop

krutmarie: bra att du vill jobba
men de som inte vill, de borde få gå vid 50 eller så

krutmarie2008-12-11 00:10

Caligatia, du är säkert en skitbra telefonförsäljare ;-)

Folk köper vad du erbjuder bara för att slippa höra hur envis du är när du förklarar att det du erbjuder är det bästa dom kan få ;-)

Skulle aldrig orka hålla på att försöka övertala folk att köpa det eller det som dom egentligen redan har eller inte behöver, men det är en konst att vara en bra telefonförsäljare (som dessutom inte säljer telefoner) skulle vara vitsigt liksom?

Jag har en son som är bra på sånt också, tror han skulle kunna sälja mig för 5 kameler nånstans, kanske + en resa till Karibien eller nåt.

deathinvegas - Ej medlem längre2008-12-11 00:13

Tack
jag ville bara att ni skulle lyssna och ha lite förståelse
man kämpar på
det är många som gör
vad mer kan man göra
man får hoppas
och lite stöd från betagrannen kan ju hjälpa

krutmarie2008-12-11 00:15

death(cibo), det tror jag är jättekul i dagiskök. Vet att mina barnbarn brukar prata om sin snälla "mattant" och vilken god mat hon lager.

Nu har det ju gått ett TV-program med bl a Bertan från Skara om hur dålig skolmaten är också och de flesta dagis-skolor försöker väl ändra på matsedel så att det ska bli mer näringsrik mat och roligare för ungarna att äta den.

Håller tummarna för jobbet!

deathinvegas - Ej medlem längre2008-12-11 00:16

sen har alla olika förmågor
nån kan det
en annan kan det där
jag är naturbegåvning på mat tex
men mitt tålamod med andra är sådär

vilket gör att jag passar i dagiskök(självständigt) men ändå folk som säger : Tack för den goda maten!

deathinvegas - Ej medlem längre2008-12-11 00:16

har jobbat i dagiskök tidigare med

deathinvegas - Ej medlem längre2008-12-11 00:17

tackar
sorry
att jag bråkade

ewaleena - Ej medlem längre2008-12-11 00:42
Antal inlägg: 1977

Jag har redan skrivit att jag pendlar VARJE DAG 20 mil enkel resa för att jobba, därför tycker jag att folk är bekväma/lata som inte orkar/vill söka längre bort än inom sin stads 50- skyltar!
Tycker det är konstigt att det inte skulle finnas ETT jobb i Malmö att söka, det är ju trots allt ingen byhåla vi pratar om. Om du går på Af och har såna problem du beskriver så brukar dom kunna hjälpa till med bidragsjobb till att börja med. Arbetsträning finns det ju också något som heter men det kanske du varit arbetslös för kort stund för att få.

bitley - Ej medlem längre2008-12-11 01:44
Antal inlägg: 691

Jag är 37 år och har haft en hel del kortvariga jobb, beror mycket på att tiderna under både 90- och 2000-talet varit ganska oroliga. Men visst har jag haft några jobb som varat längre än 13 månader. Kan också tänka mig att resa långt för att jobba, bor just nu i Gnesta, 7 mil utanför Stockholm. Har dock bott i innerstan i 10 år. Och lokalkännedomen är god. Känns svårt att få jobb trots gedigna meriter och kunskaper. Får förmodligen bygga på dem med än mer studier till våren. Pysslar mest med musikskapande (och jobbsökande förstås) tills dess.

Caligatia2008-12-11 02:27
Antal inlägg: 2187

ewaleena, det beror ju på omständigheter med. För min del hade det inte funkat att pendla alla gånger, utan bil och körkort. Flyttade till Jönköping för att plugga nyligen. Hade jag pendlat hade det vart 8-9 timmars bussresa varje dag, eller 7-8 timmar tåg (har inte räknat in väntetiden vid byten). Ingenting med lathet att göra alltså.

O det är klart att det FINNS jobb, men står man utan erfarenhet, och utan kontakter, så kan det vara jävligt svårt att få in en fot.

krutmarie, jag var faktiskt ingen vidare telefonförsäljare. Jag lyssnade när folk sade att de inte var intresserade. (Var de o andra sidan det lyckades jag nästan alltid sälja storpaketet deluxe oavsett vad det handlade om...) :)

MaadMaxx2008-12-11 03:37
Antal inlägg: 349

Jag ifrågasatte faktiskt en handledare på arbetsförmedlingen en gång, de "föreslog" att jag skulle söka ett jobb som jag verkligen inte mötte upp kraven på. Jag har för mig att det var en lärartjänst på mellanstadiet, nog för att jag har vikarierat lite i en åk1 då jag jobbade på fritids i den skolan, men jag har ingen som helst utbildning för läraryrket.
Hon svarade att det har ingen som helst betydelse om du är kvalificerad för jobbet eller inte, du ska söka det....

Jag vet företag som helt enkelt skiter i att gå via af, pga att de får in alldeles för många ansökningar och för att 98% av de är inte kvalificerade... Bra system- eller INTE. :S

Själv har jag lagt ner det där med anställningar. Det är alldeles för krångligt.

Tess 082008-12-11 09:05
Antal inlägg: 18003

deathinvegas 2008-12-10 23:53
jag gick en konstskola på 2 år
resten ha tess fantiserat ihop

Intressant... Jag FRÅGADE vad du hade studerat och ditt svar var: Konst! Svårt att tro att det INTE är konst du studerat...

I övrigt, lycka till på intrevjun!

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?