Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 54 |
Mobilspel
| Pågående | 19 861 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| micro113 | 2009-01-05 21:45 | |
![]() | Mouche Jag har inte sett de påhopp du pratar om i trådar, så endera har jag missat dem, eller också sker de via privata meddelanden. Oavsett vilket så är det givetvis ett oursäktligt beteende, och man kan undra vilken tillfredsställelse det kan ge dem som skickar dem. I ditt långa inlägg har du i alla fall bevisat precis det jag ville framhålla; att ni värdar, och i synnerhet du, Odin och Vulcan, inte har några problem med att säga ifrån när det gäller -- även om det gnälls vid dataknapparna. Jag tycker ni gör ett bra jobb -- även om också jag tar mig friheten att frusta ibland när trådar låses utan förklaring. Väl mött :) | |
| Mouche - Administratör | 2009-01-05 21:46 | |
![]() | Tack alla för er respons. | |
| Elmis | 2009-01-05 21:46 | |
![]() | håller ni på än? hur många trådar har jag missat? :) | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2009-01-05 21:49 | |
![]() | Jag tycker att tanken med den här tråden var fin. Visst ska man kunna få uttrycka sina synpunkter och kritik över hur värdarna agerar, om en tråd blivit stängd, ett inlägg bortplockat och så vidare och man inte är nöjd med beslutet. Ibland gör vi fel och det hör ju också till uppgiften att lyssna på sidans medlemmar och kunna motivera våra beslut utifrån forumets regler. Tyvärr finns det också den sidan av värd-skapet att ett fåtal av de som vill visa sitt missnöje går lite längre och angriper ens personliga egenskaper, ens relation till närstående och liknande. Det handlar som sagt om ett marginellt fåtal som går så långt och jag vet inte om det är detta tråden syftar på, sådant är väl det enda som kan göra långvarigt ont, att någon kräver att man motiverar en trådstängning bättre är ju inget att lipa över utan bara något man får ta till sig eller stå fast vid att man anser var rätt gjort. Som tur är uppväger de flesta personernas vänliga bemötande detta och för det mesta är det bara trevligt och tacksamt att vara moderator på betapets forum. =) | |
| le-lou | 2009-01-05 23:07 | |
![]() | trashone - ta en annan åsikt är en helt annan sak än när någon anklagar mig för att kränka värdarna, något som inte alls var min mening med tråden utan helt tvärtom. Det är en jävla skillnad. | |
| micro113 | 2009-01-05 23:13 | |
![]() | le-lou Jag tycker du backar bandet och läser igen ... jag har inte anklagat dig för vare sig det ena eller det andra.... | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2009-01-05 23:24 | |
![]() | *suckar* | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2009-01-05 23:30 | |
![]() | Mouche steg än mer i mina ögon, den mannen är något väldigt speciellt och Candid likaså. Personligen har jag inget emot någon av de som jobbar med Beta. Alla har vi väl våra fel och brister. Lite ödmjukhet och ett tillåtande förhållningssätt gäller väl likväl här som IRL. Det finns många (Multiversa) sanningar. Försöker väl allt som oftast att inte låta egna värderingar styra. Någon gång har det väl brunnit till förstås ;) Så tack för en bra sajt även om jag har lust att anmäla för olaga frihetsberövning....*Leta r off knappen* :) | |
| tilduskan - Ej medlem längre | 2009-01-05 23:33 | |
![]() | äsch låt nu varandra vara som man är å inse att det finns de som inte är som alla andra! var glad över att ni får häpnas över folks olikheter och välkomna lite annat tyckande istället! ps mouche, du är nog en prins i af. ds * * * we shall overcoooomme we shall overcoooome pusselipusspuss | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2009-01-05 23:36 | |
![]() | Ja, tilduskan, tänk vad många reflektioner man får alldeles gratis. Sånt kostar pengar annars. pok | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-01-05 23:45 | |
![]() | Pussar tilduskan på ena kinden och vita på den andra | |
| le-lou | 2009-01-05 23:45 | |
![]() | micro , det gjorde jag och du skriver att mitt inlägg känns kränkande. | |
| tilduskan - Ej medlem längre | 2009-01-05 23:51 | |
![]() | mommes:) lelou du är bra å det vet du! puss på dig med... | |
| micro113 | 2009-01-05 23:56 | |
![]() | le-lou Då tar vi reprisen Jag tycker tråden i sig är kränkande mot forumvärdarna, eftersom den antyder att de inte kan tala för sig själva -- vilket jag tror att de är fullt kompetenta att göra. Observera att jag skriver ... jag tycker ... inte tråden är, eller du har .. Jag tycker är alltid starten på en åsikt eller uppfattning och inte ett faktauttalande. Jag skriver att den antyder att de inte kan tala för sig själva.... Återigen en tolkning ... jag skriver inte att den anger eller påstår.. Jag har i mitt inlägg inte någonstans gått in på vilka intentioner du hade med tråden, och jag har inte heller anklagat dig för någonting. | |
| Bitte - Administratör | 2009-01-05 23:58 | |
![]() | För er som INTE har koll så har ju Le-lou samt hennes sambo varit värdar här på betapet under en lång tid,, tror nog att hon verkligen vet vad hon talar om,, Sedan säger jag det igen vem ger någon rätt att utsätta en annan människa för kränkning över huvudtaget Bitte | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-01-06 00:01 | |
![]() | Vad har det med saken att göra? Jag blev bara förvånad att le-lou kom med ett svar knappt jag kunnat hosta fram. | |
| micro113 | 2009-01-06 00:04 | |
![]() | Bitte Nej jag har ingen koll på vilka som varit eller är forumvärdar. Jag har inte heller sagt att man har rätt att kränka någon överhuvudtaget. Däremot att personer i vissa positioner är mer utsatta än andra, och för att ha de positionerna bör man kunna tackla kritik och dumheter -- om inte annat så för sin egen skull. Man bör också -- vilket jag uppfattar att våra värdar har -- ha förmågan att säga ifrån när saker går överstyr. Min respekt är ju riktad gentemot forumvärdarna, det är när de säger att man nått gränsen som man får inse att det är dags att backa -- inte så fort en annan medlem ger uttryck för det. Sen är givetvis de trakasserier som Mouche beskrev helt oacceptabla - men sådant har jag inte sett i någon tråd. | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2009-01-06 00:14 | |
![]() | Folk är inte så dumma som man tror - de är ännu dummare Ett ordspråk som jag hittat på alldeles själv efter att i olika sammhang engagerat mej för att folk ska få en bättre tillvaro och meningsfull sysselsättning men ständigt mötts av av diverse verbala hugg och slag. Underförstådda såväl som uttalade. Jag är full av beundran för det arbete ansvariga här på beta lägger ner och evigt tacksam för varje dag de inte stänger ner forumfunktionen helt med tanke på hur trådarna urartar emellanåt | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-01-06 00:17 | |
![]() | Kapis, när du blir lite gammal och trött och inte längre orkar kuta runt på fotbollsplan, då tycker jag att du ska bli spelvärd, för du är bra. | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2009-01-06 00:20 | |
![]() | Tack, mommes! Jag gillar dej också men spelvärd vet jag inte om jag pallar. Fast när man får frågan och de säger " att vi hittar ingen annan" och så där, då vet man aldrig med mej.... | |