Spelrum
Giraffen22
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade41
Mobilspel
Pågående19 654

Forumkategorier

Användare Inlägg  
micro1132009-01-20 05:40
Antal inlägg: 17542

Jag tror inte att killar hjälper tjejer för att bevisa sin manlighet...eller för att ragga

det ingår helt enkelt i god ton att hjälpa till om man kan, och därför erbjuder de sin hjälp.

Står man med ett dilemma som man inte kan lösa så behöver man väl knappast spela dum brud i det läget ...... ett säkert kort är ju att man faktiskt inte fattar vad som är fel eller inte klarar det själv och därför behöver hjälp.

Så jag tror faktiskt killar om mer än så, och vill hävda att tjejer som för fram den här tesen i själva verket själva är ganska inbilska och fåfänga och tesen tilltalar deras ego bättre än det ganska enkla fakta att många killar är snälla och hjälpsamma.

kissed - Ej medlem längre2009-01-20 05:45
Antal inlägg: 3037

Jag tror defenitivt att många män hjälper till för att visa sin manlighet. Det är nedärvt sen urminnes tider att hanen ska imponera på honan.

Och som kvinna har jag lärt mej att utnyttja männens fåfänga med jämna mellanrum:-)

Saga-li - Ej medlem längre2009-01-20 10:40
Antal inlägg: 2414

kissed: lol jag läste "imponera på horan"

alfamarie - Ej medlem längre2009-01-20 10:51
Antal inlägg: 1003

Jag har ett annat problem:
Jag jobbar med datastyrda svarvar och fräsar. Om det är något datafel med dessa så ringer vi till en jätteduktig kille som kommer rusande och fixar till det.
Om det inte är JAG som ringer, för då kommer han inte!

För ett år sedan fick vi tjall med toaletten i vår lgh och jag ringde till fastighetsskötaren. Jag berättade vad felet troligen var och att jag iofs kunde försöka fixa det själv, jag har bott i eget hus i en massa år och vet en hel del om hur man fixar problem med avlopp och dyl.
Anledningen att jag ringde till honom var att jag inte visste säkert vad man faktiskt får göra i en hyreslägenhet.
Vi kommer, sa han!
Det gjorde de inte!

Nu för tiden ber jag någon av mina manliga arbetskamrater att ringa teknikern när det är något fel där och min käraste gubbe att ringa fastighetsskötaren när det är något fel här.
Jag har till slut insett fakta:
de människor som jag har till förfogande för att hjälpa mig tycker att "kärringar gnäller" och att karlar "framför fakta".

Jag har inte för vana att ringa och gnälla i tid och otid, jag försöker ha den största respekt inför de som kan mer än mig och att tilltala dem på det respektfullla sätt som sig bör. De gillar inte kvinnor eller också skrämmer det dem att jag fattar ganska mycket själv?

Ge mig ett råd hur jag skall handskas med dessa män!

Risotto - Ej medlem längre2009-01-20 10:59
Antal inlägg: 3069

Kvinnans bästa sätt att få en man på kroken (oavsett ändamål) torde vara att säga -vad stark du är, kan du bära den här åt mig? ingen man som nobbar den vädjan skulle jag tro, enfaldigt så att det förslår är vad det är.

alfamarie - Ej medlem längre2009-01-20 12:03
Antal inlägg: 1003

Men min man har inga problem med att jag fattar mer teknik än han gör. Han är en klok man, han. Bäst att hålla lagom hårt i honom, jag vill gärna ha hjälp om jag har problem men det spelar ingen roll för mig vilket kön hjälparen har. Dessutom kan han hjälpa mig med en massa bra saker som har med hantverk, känslor, rättvisa och allmän klokskap bl.a. att göra.

...men nu blev det kärlekstråd igen...

ballentines2009-01-20 12:11
Antal inlägg: 29

Mouche...tror stenhårt på din teori!

Safflor - Ej medlem längre2009-01-20 23:32
Antal inlägg: 832

Nääää, Risotto....min tysta, norrländske man skulle bara ha flinat om jag hade försökt köra den med honom.....han är så vaken och läser människor så väl att han skulle inte gå på en så enkel. Men visst hade det varit fint om jag kunnat falla för nån som köpt det tricket. Men det gör jag inte, för jag vet att jag inte skulle palla dem i längden. Jag hatar att spela spel. Utom Betapet.

mrperfect2009-01-20 23:52
Antal inlägg: 11437

jag håller med micro113

Safflor - Ej medlem längre2009-01-20 23:55
Antal inlägg: 832

Jag håller också med micro 113. Jag har svårt för dessa stenhårda definitioner. Alla är individer, vare sig man eller kvinna. Med olika arv- och miljöpåverkan som formar deras beteenden.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?