Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 18 985 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| tyston12 - Ej medlem längre | 2009-02-22 19:22 | |
![]() | det bara blev så | |
| dragabol | 2009-02-22 19:27 | |
![]() | jag bara ville - om o om igen ... 5 vackra snygga söner men nu räcker det, ska få barnbarn snart hoppas jag - jag tycker det är skitkul att ha huset fullt. Barnbarn vill jag ha mest för shoppingen som anstår en farmor. | |
| Salthatten - Ej medlem längre | 2009-02-22 19:57 | |
![]() | Det var en ganska intressant tanke. Utgå från att ingen längre vill skaffa barn. Om 6 år: Inga dagis Om 16 år: grundskolan kan läggas ner. Om 30 år: Elitidrotten är i stort sett borta, liksom större delen av idrottsrörelsen. Om 40 år: Inga krig längre. Det går inte att rekrytera soldater. Om 50 år: Biografsalonger stänger, dataspelsindutrin hamnar i kris. Om 60 år:De flesta samhällsverksamheter stannar av, utom livsmedelsproduktion Om 70 år: De få överlevarna samlas i trakten kring Medelhavets norra kust, i pensionärs byar (alltså precis som nu). Om 100 år: Siste man släcker ljuset. Sen tar spindlarna över. | |
| Göllefjön | 2009-02-22 20:09 | |
![]() | Fattar inte varför folk blir provocerade av att TS inte vill ha barn. Ni påstår att hennes känslor är att likna vid en fobi, att något hemskt måste ha hänt i hennes barndom och så vidare. Vissa vill inte ha barn. Jag tycker att det var en relevant fråga som ställdes i första inlägget. Varför tar folk det som att de måste försvara sina val, vilka de än är? Jag har inga barn (än) och inga planer på att skaffa. Om jag skaffar några eller ej är min privata ensak och ingen ska komma och påstå att det ena eller det andra valet är onormalt. | |
| Göllefjön | 2009-02-22 20:10 | |
![]() | Salthatten, du är som vanligt roligast :) | |
| milla39 | 2009-02-22 20:13 | |
![]() | Det är nog tur att vissa inte vill ha barn,men tanke på hur dom uttrycker sig i forumet..Ingen nämd å ingen glömd !! | |
| pion ekrot | 2009-02-22 20:13 | |
![]() | Göllefjön: Jag tror att majoriteten i tråden reagerar frågande på det som hon själv beskriver som ett fobiskt beteende, och att väldigt få (om någon) på riktigt är provocerad över att hon inte vill skaffa barn. | |
| Göllefjön | 2009-02-22 20:14 | |
![]() | Pion: Vad är det som är så fobiskt? Att hon inte tycker om att torka spya? Att hon inte vill bli tjock? Att hon vill ha ett eget liv? I så fall är alla jag känner fobiker. | |
| dragabol | 2009-02-22 20:23 | |
![]() | salthatten - du e go, vi släcker lyset ihop :) helt övertygad om vår överlevnad... | |
| pion ekrot | 2009-02-22 20:23 | |
![]() | Göllefjön: Nej, självklart inte. Men så som hon beskriver det så låter det som ett verkligt problem, och inte bara som en lite jobbig grej. Jag älskar inte heller alla barn bara för att de är barn, och barn kan vara skitirriterande och äckliga. Självklart. Men jag tolkar det som att hennes sk. issue ligger bortom det. | |
| Göllefjön | 2009-02-22 20:29 | |
![]() | Kanske det, men den allmänna inställningen när folk säger att de inte vill ha barn är "Du kommer att ändra dig med tiden". Jag kan förstå att folk som inte vill ha barn blir trötta på att mötas av den attityden. Kanske är det därför TS känner sånt obehag inför barn, för att föräldrar (speciellt nyblivna) gärna vill pracka på andra Den Fantastiska Upplevelsen Att Få Barn. Alla är inte intresserade och just därför kan man känna att det är viktigt att ta avstånd från alltihop. Jag ska inte spekulera i TS åsikter, de får hon uttala sig om själv, men jag tycker inte att det är något underligt med att inte vara intresserad av barn och känna sig irriterad över vissa grejer, exempelvis när de skriker och lever om på restauranger och liknande. | |
| pion ekrot | 2009-02-22 20:32 | |
![]() | Jo, jag kan också förstå det och håller med. | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2009-02-22 20:53 | |
![]() | :-) Salthatten. Du är för rolig. O ingen kommer o fråga *vem släckte ljuset* | |
| rufs | 2009-02-22 21:03 | |
![]() | Jag tycker det e ett klokt beslut att välja bort barn innan man fått dom. Det måste väl va bättre än att inte vilja ha barnen när man väl fött dom. O alla männniskor är nog inte skapta till föräldrar alla sorter behövs nog :) så länge man inte är elak mot dom barn som redan finns | |
| 123 hopp - Ej medlem längre | 2009-02-22 21:07 | |
![]() | Barn är helt underbara :=) När man träffar den "rätte" så faller det sig naturligt med barn,tänk dej vilken fin blandning det blir av dej och din älskade. | |
| homeopatrik - Ej medlem längre | 2009-02-22 21:36 | |
![]() | Mänskligheten är ett självreglerande system som ser till att inte växa för mycket genom att när det blir för många barn börjar man äcklas av deras kladdiga fingrar överallt och när man inte längre kan sova för att 100 bäbisar ligger och skriker runtomkring slutar man helt enkelt att intressera sig för att skaffa barn. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-02-22 23:13 | |
![]() | Dagens bs, tack homeo | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-03-06 14:39 | |
![]() | Kan förstå mer det du pratar om curly att många låter sina barn gå fram och "störa" när du tex fikar och föräldrarna säger ingeting. Och att du tycker det är störande. Idag var jag och tränade och hade mina högklackade stövlar vid sidan av mitt skåp. När jag kommer in efter träning och ska duscha så var det en massa mammor där som hade haft babysim. De lät sina barn krypa runt överallt på golvet så man fick passa sig var man satte fötterna. Men det var inte det värsta utan en unge sitter och gnager på mina stövlar och dreglar över dom. Sen sätter sig ungen och pissar över dom också. Mamman sa inget utan mer skoja om det, "snälla vendela du får inte äta upp stövlarna, hihi". För det första så var de vassa klackar som barnet hade kunnat skada sig på och för det andra så vill jag inte ha gnagmärken eller piss över mina skor. Helt otroligt att inte föräldrar tar hand om sina barn, alla kanske inte tycker de är så gulliga!! | |
| kilgast | 2009-03-06 14:45 | |
![]() | varför ska det vara såå svårt för vissa och ta in att alla inte vill ha barn.... Jag kan förstå varför man inte vill ha barn men jag kan även ta till mig dom som tycker att barnafödandet är det viktigaste som finns i livet!!! | |
| krutmarie | 2009-03-06 14:55 | |
![]() | Kissed, kan förstår att du blev något förbannad. Tycker att det verkar vara en trend just nu på ganska många unga mammor att barnen ska få pröva på allt, ordet nej förekommer inte så ofta som det borde hos vissa. Det är väl inte fel att lära barnet att vissa saker FÅR man inte göra, tex äta på nåns stövlar eller kissa heller för den delen. Ibland i nån affär kan man ju se en unge i ett skyltfönster medans mamman står där inne i affären och kollar kläder eller skor. Dels kan ju barnet skada sig och dessutom förstöra skyltningen som säkert kostar skitmycket pengar. Ibland tycker jag inte om barn lika mycket, men ofta avskyr jag föräldrarna för att dom inte lär ungarna hur man ska uppföra sig och vad man inte får göra. | |