Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 294 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tess 08 | 2009-03-01 19:32 | |
![]() | Vi kan köra sms ibland. Iofs inte så ofta pga grälsjuka utan på grund av att vi inte träffas... Då kör vi ett par mess fram och tillbaka och det funkar bra. Inga arga mess uten med Jag tycker si, Jag känner så, Jag vill det osv... | |
| Dalkullan | 2009-03-01 19:36 | |
![]() | Otroheten är inte det värsta utan hur han hanterar otroheten....otrohet kan hända vem som helst, skillnaden är väl hur man hanterar det Ponera att TS man varit otrogen en gång och genast kommer hem med dåligt samvete och berättar det.....de pratar och grälar och bestämmer sig för att försöka igen.....får stöd och lyckas reparera förhållandet....TS man har lärt sig en läxa av det som hände Men att medvetet ha ett förhållande vid sidan av och medge det till sin partner med attityden - det får du acceptera för det är ditt fel som grälar på mig och inte vill ha sex Som sagt det är en väldig skillnad på otrohet och otrohet.....jag hade aldrig i livet accepterat en man som gjort samma sak mot mig....däremot om min sambo och pappa till mitt barn gjorde en tabbe och var uppriktigt ledsen för det så tror jag att jag för allas skull skulle kunna tänka mig att försöka igen...därmed inte direkt lita på honom....tillitheten fick han nog arbeta på Sen märker man ju hur olika man är som människa....jag hade heller aldrig nånsin gått med på att min sambo gick på krogen flera dar i veckan....finns det tid och pengar får han gärna gå på krogen om han vill men då vill jag också ha möjligheten att göra något för mig själv en annan gång Nä för sin egen skull ska man aldrig låta någon trampa på en.....och har man ett så pass dåligt förhållande bör man omedelsbums göra något åt det....då tycker jag att det verkligen är akut Sen må det vara så att det inte är ens fel när det träter men man kan ändå bara gå till sig själv och se hur mycket skit man är beredd på att ta och min skit-tagar-tröskel är väldigt låg Nä stå på dig TS. | |
| Tess 08 | 2009-03-01 19:41 | |
![]() | Jag skulle inte ens acceptera att han gjorde ETT snedsteg hur mycket han än ångrade sig sedan..... Jag har alltid sagt två saker (och detta kommer TIDIGT i förhållandet): 1. jag tror inte jag klarar av att göra en abort om jag blir gravid 2. det är dödsstraff på otrohet i min värld. Om jag hade en karl som var otrogen skulle jag ALDRIG någonsin kunna lite på honom igen! Så förhållandet har han förstört hur mycket han än ångrar sig... Jag har iofs aldrig varit utsatt så jag kanske ändrar mig om jag skulle hamna i den sitsen, men så känner jag nu (angående både 1 och 2) | |
| MatsJoel | 2009-03-01 19:46 | |
![]() | Jag skrev ihop ett halvlångt inlägg med exempel och grejer men jag skiter i det nu för poängen var det här: Om man nånsin kan peka på en person som precis står på randen av otrohet så är ju alternativen 1) Göra slut = 0% chans att fortsätta vara tillsammans 2) Göra FEL! och kanske ångra sig, och kanske få en chans att fortsätta jobba på förhållandet. Vad tjänar man på att alltid välja alternativ 1? Att inte svika partnern och därför är man en lite bättre människa? | |
| Tess 08 | 2009-03-01 19:54 | |
![]() | Nu fattade jag inte riktigt hur du menar MatsJoel... Men kontentan i mitt inlägg är mer att jag inte skulle kunna lita på karln efter att han varit otrogen vilket gör att det är slut. Jag klarar heller inte av att gå omkring och vara misstänksam och svartis så då får det hellre vara | |
| Minta | 2009-03-01 19:58 | |
![]() | Det finns inga "lagar" kring gräl. Man kan göra personliga påhopp och inte skilja på sak och person eftersom man är människor. Men samtidigt kan man ju tänka att det kan förändra relationen. Saker som sagts kan inte tas tillbaka och hemska saker som sägs kan lämna spår. många sådana spår kan till sist urholka stenen. | |
| Zizzi | 2009-03-01 20:38 | |
![]() | Jag förstår inte alls varför man ska gräla. Och jag förstår inte folk som blir så arga på sin partner att de säger elaka saker som de sedan ångrar, och detta enbart för att få såra den andre. Jag accepterar inte gräl i ett förhållande. En grälsjuk människa har ingen framtid med mig. Är man oense så kan man väl diskutera det sansat med frågor och svar? | |
| Zizzi | 2009-03-01 20:38 | |
![]() | Jag förstår inte alls varför man ska gräla. Och jag förstår inte folk som blir så arga på sin partner att de säger elaka saker som de sedan ångrar, och detta enbart för att få såra den andre. Jag accepterar inte gräl i ett förhållande. En grälsjuk människa har ingen framtid med mig. Är man oense så kan man väl diskutera det sansat med frågor och svar? | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-03-01 20:43 | |
![]() | Gräl är jag inte mycket för, framförallt inte om någon säger elakheter. Meningsskiljaktigheter kan man såklart ha och bli arga på varandra såklart, och visst kan det leda till en sammandrabbning av ngt slag. Men det är viktigt att inte såra varandra tycker jag, utan försöka prata ut istället. Om man är elak mot sin partner tror jag inte att man älskar honom/henne. | |
| skogsbär - Ej medlem längre | 2009-03-01 22:27 | |
![]() | Bevare mig för grälsjukt folk. Varför ödsla tid på sånt? Goda vibbar och harmoni skall väl ett förhållande byggas kring, eller? I tvåsamheten skall man lyfta varandra, inte det motsatta (sänka)...och hur ofta skulle gräl kunna vara upplyftande? Ne-ej, hörni. | |