Spelrum
Giraffen28
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
14
Inloggade43
Mobilspel
Pågående19 213

Forumkategorier

Användare Inlägg  
megasen2009-03-21 09:55
Antal inlägg: 450

PeterBp--- Glad att du skriver som du gör, det gör mig lugn att det finns fler som tänker som jag. Skulle vilja råda alla "vilsna"själar att läsa Peters ord, det känns som det är en skriven sanning.

Tack för det Peter!!

Ut i världen nu ja ska gå med min hund likaså.

//Ha det.

Megasen

PeterBp2009-03-21 10:03
Antal inlägg: 24

Rolig att du tycker om mina ord. Var rädd för att det skulle låta som en predikan. Min *bo ska skaffa hund, västgöte. Själv har jag en katt som ska vara med överallt. Lägger sig framför tangentbordet. Biter mig i hakan. Väcker migm kl 05, mat. Väcker mig kl 06, vill ut osv
/Ha det bra idag

Peter

d372009-03-21 10:03
Antal inlägg: 86

Frågan var "Är det fult att bli gammal?". Inte hurvida man får erfarenheter av åldern el andra off topic ämnen. Svaret är nej. Det är inte fult att bli gammal. Gamla människor är inte snyggare eller fulare än unga människor. Det finns vackra gamla människor, likväl som unga sådana. Frågan är vad du hör hemma. Det finns dessutom säkert någon på denna planet som tycker att du är vacker, ung eller gammal...

megasen2009-03-21 10:04

Innan jag går så vill jag säga,

alla får ju natuligvis leva sina liv och tänka sina tankar som d et vill..

Bara några som levt ett tag som vill ge råd på vägen.

Antingen tar man dom eller så fortsätter man som vanligt.

"Det är dig själv du bör överträffa - inte någon annan."

Megasen

megasen2009-03-21 10:08

PeterBp---- Djur är häftiga.
Min hund ligger just nu och gloor på mig och vill att matte ska resa på sig och gå ut i vårsolen.

Vad det gäller din "predikan" så kan jag bara säga tack!.

Alltid retar man någon man någon med det man skriver. Fast det är väl bra att vi inte alla tänker tycker lika. Jaja slut på diskussion för nu.

//megasen

Berguv2009-03-21 10:09
Antal inlägg: 4

när jag fyller 50 sätter jag en kula i huvudet...

krutmarie2009-03-21 10:23
Antal inlägg: 1696

Låter drastiskt Berguv, undrar bara varför och hur långt är det kvar dit? Du hinner nog tänka om både 1 och 2 ggr. Hoppas jag iaf :)

Candee2009-03-21 10:55
Antal inlägg: 1256

Jag tror nog att synen på att åldras förändras samtidigt med en själv. När jag var runt 20 så var 30 lastgammalt..vid 30 var 40 en gräns då man blev tant. Nu när jag precis blivit "tant" så är det inte så farligt alls. Jag tror nog mycket hänger på en själv vad man har för tankar om att bli äldre. Jag ser det med ro och har inte haft några ålderskriser alls hittils..kanske kommer vad vet jag. Jag är nöjd där jag är och mår bra, har inte någon saknad av yngre dagar förutom min smala figur kanske..:)

Min erfarenhet är att man accepterar sin ålder och kropp och allt vad det innebär. Det kommer ju smygandes och alla blir vi äldre en vacker dag.
Och sen beror det förstås på vem du frågar och i vilken ålder den personen befinner sig..

mommesfrites - Ej medlem längre2009-03-21 11:21
Antal inlägg: 7605

Ja, så är det Candee. När jag var 18 var 30-åringar "äckliga" gubbar, nu är de pojkspolingar.
Det är svårt att föreställa sig sitt liv om 10 eller 20 år.
En sak är säker: ett "perfekt" utseende gör en inte lycklig.
Efter ett otal samtal med män igenom mina levnadsår, har jag fått ganska klart för mig att en man vill ha en tjej som tycker om honom och som tycker om sex, slät hud eller icke.
De flesta killar tappar lusten av en sur morrhoppa, som är mest intresserad av sin egen spegelbild, tror jag.

PeterBp2009-03-21 11:34
Antal inlägg: 24

Berguv-- Sköjer du eller menar du allvar?. Tänk vad mycket roliga saker du har att lära. Nu när det blir vår - blir du inte glad av att se solen skina och väcka naturen till liv i grönska o livskraft? Eller är det så att du tycker livet är fult, så fult att du tar till puffran? Inte ens en gyllene kula?
Låt höra av Dig!

Förresten, Berguven är väl en pampig o magnifik fågel? Är det inte så du vill känna dig?
//

Candee2009-03-21 11:42

Nej, säger detsamma mommes.. har man inte ett inre lugn så mår man inte bra oavsett ålder. Har nog mer acceptans idag för hur man såg ut än när man var 20 år och klagade på allt..ändå var man smal och ung ..konstigt det där..:D

Candee2009-03-21 11:43

såg ut = ser ut

Maradona19862009-03-21 11:55
Antal inlägg: 1801

Det är inte fult att bli gammal. Det är bra mycket bättre än alternativet!

trashone - Ej medlem längre2009-03-21 12:07
Antal inlägg: 18678

Vad detta har spårat ut.

Safflor - Ej medlem längre2009-03-21 12:09
Antal inlägg: 832

PeterBp; västgötar är suveräna :). Har just nu en som är tio år, fullt drag hela tiden, mycket aktiv, vill jobba, springa promenera, leka. HAN bryr sig då inte om ålder, busar lika entusiastiskt med kopplet ( de gånger han har det på sig, går oftast lös) varje gång vi går ut.

Zaskia - Ej medlem längre2009-03-21 12:16
Antal inlägg: 576

Det är inte fult att bli gammal. Ålderdomen är en del av livet. Alla har inte ens förmånen av att få bli gamla. Ålderdomen kan vara den bästa delen av livet. Det finns inte så många krav att uppfylla längre. Man har tiden till sitt förfogande och kan göra vad man vill. Härligt!!

trashone - Ej medlem längre2009-03-21 12:19
Antal inlägg: 18678

Åldras är fint. Alla är lika mycket värda. Alla utseenden har sin charm.

Eller vad man nu skulle inbilla sig.

Candee2009-03-21 12:35

Trash.. måste man inbilla sig saker och ting för att man berättar hur man själv känner och tycker? Om jag säger att jag mår bra där jag är nu så är det inte inbillning utan vad jag känner och tycker.

Om du däremot inte känner så, så får det ju stå för dig..alla är vi olika och känner på olika sätt. Inbillning har ingenting med saken att göra egentligen men dig är det antagligen så eftersom du skriver det.

Candee2009-03-21 12:36

Eller vi kanske lider av inbillningssjuka allihop..jaja..:P

lillebo2009-03-21 12:51
Antal inlägg: 47

Skönheten sitter i betraktarens ögon ..
Det beror inte på hur gammal man är utan Hur man är gammal

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?