Spelrum
Giraffen28
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade45
Mobilspel
Pågående19 213

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Snoosy2009-03-22 20:45
Antal inlägg: 4273

katten, vad ursäkta uttrycket,,, men var faan har du empatin för andra ?
Eller har du bara förmågan att se dit din nästra räcker ?

Snoosy2009-03-22 20:46

*näsa

Ades2009-03-22 20:53
Antal inlägg: 162

katten: orsaken till att man tvingas till att tigga pengar.. gå till socialkontor och dylikt är inte enbart offrets/människans fel..

Det handlar om teknologisk arbetslöshet, lågkonjunktur, politik, korruption..

katten65 - Ej medlem längre2009-03-22 21:19
Antal inlägg: 1231

Snoosy näsan räcker heter det

NameIsNobody - Ej medlem längre2009-03-22 21:28
Antal inlägg: 1702

Ades har en poäng, det kallas för Konditionalitet, inre och yttre omständigheter som påverkar. De yttre är det samhällstekniska.

Snoosy2009-03-22 22:23

katten,, det ante mig. Du är en sån som retar dig på allt och alla ;)
jaja,, lycka till med ditt liv..

Prositi2009-03-22 22:26
Antal inlägg: 539

socialkontoret gör så mycket mer än bara ger pengar till dem som behöver det.
Tänker på alla barn som får hjälp pga att de har det jobbigt hemma med mer.....

belugavis - Ej medlem längre2009-03-22 22:35
Antal inlägg: 1600

Katten, är det här ännu ett av dina skämt och parodier? Jag hoppas verkligen det. Annars skulle jag verkligen önska att du började plugga, läsa böcker, läsa om samhället och läsa om hur andra samhällen fungerar. Du kan till exempel jämföra Sverige med USA. I USA finns inte samma grundtrygghet med socialt stöd utan det är i högre utsträckning frivilliga organisationer som hjälper människor. Hur ser det ut där om man inte har ett välbetalt jobb?
Andra saker man kan fundera över är ju varför blir man så otroligt irriterad om det skulle visa sig att någon mår så dåligt att de inte orkar jobba utan "håvar in bidrag på minimumnivå".
Är det så att man verkligen tror att människor lever ett lyxliv och mår jättebra medan andra sliter för att de ska kunna ta ut sina bidrag, eller kan det vara så att människor som inte orkar jobba av vissa anledningar faktiskt mår dåligt i längden av att inte ha ett jobb som alla andra. Om du varit arbetslös själv någon tid i livet, vilket du antagligen inte har, mår man bäst eller sämst när man har ett jobb?
Så tänk inte så mycket på vad alla andra gör och varför, det är inget DU lider av.
Visst, det finns ju missbrukare som får socialbidrag och möjligen har de inte "förtjänat det".
Då kan du ägna några dagar till att reflektera över hur du tror att de hamnade där de hamnade och varför?
Om du känner att du är en lycklig människa med jobb och att du har det bra, var glad och mer än att gnälla över att andra "tar dina skattepengar", var lycklig så länge du själv inte hamnar i en otroligt svår situation.
Jag blir verkligen häpen över att någon kan uttrycka sig på den nivå som du gör och jag hoppas att hela tråden är ett stort skämt.

Prositi2009-03-22 22:37
Antal inlägg: 539

belugavis: Han mår ju inte bra, han hade inte haft den negativa energi inom sig och behovet av att vara elak om han hade mått bra.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?