Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 18 663 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-03-29 23:20 | |
![]() | Beror på i vart man riktar den | |
| dizz | 2009-03-29 23:23 | |
![]() | Otrohet kan uppstå när exempelvis den ena partnern har försökt och försökt hålla ett förhållande vid liv men utan att få gensvar, blir aldrig bekräftad utan tas som given. Kanske också försökt att få ett slut på förhållandet men av olika skäl inte lyckats. Skälet kan exempelvis vara misshandel.. Jag försvarar inte otroheten men kan förstå och vet att det kan förekomma i ett dåligt förhållande. Jag har själv varit där för länge sedan, blev aldrig bekräftad och till slut i ren desperation så sökte jag en annan.... Det är alltid så lätt att tala om hur man ska vara när man inte varit där själv. | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2009-03-29 23:23 | |
![]() | Pion-Klok som en Mona Sahlin tar jag då. Det är något jag försöker framhålla i var och varannan tråd. Jag kan inte riktigt släppa det.... Blank- Om allt det där känns okej i vissa förhållanden som du upp exempel på, då behöver man ju inte känna sig lurad eller berätta allt, eftersom grunden i förhållandet inte är känslor för den andra att man bara vill träffa den enda personen? För så kan man ju också känna. Utan man träffar gärna flera. Vad finns då längre kvar att bli arg över? Bygger inte förhållandet på känslor så kan man ju lika gärna kalla det för vad som helst. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-03-29 23:27 | |
![]() | dizz, visst är det så - alltid lätt att veta hur det ska vara när man inte är där. Däremot kan man ha en ståndpunkt som man strävar att efterleva :) | |
| dizz | 2009-03-29 23:35 | |
![]() | Linn79 Har man försökt och försökt i flera år då tror jag att ståndpunkten är tämligen klar :) | |
| blankomblank | 2009-03-29 23:37 | |
![]() | beluga Förhållanden bildas ju av någon form av lojalitet, kärlek och tillit. Sex kan ju för vissa vara något som ligger vid sidan av det där eller en förhöjare av det egna sexlivet att ens partner tittar på etc. Att göra detta bakom ryggen brister ju både lojaliteten och tilliten på trebenspallen och då faller ju eventuellt kärleken också. Lojalitet kan ju i en sexuellt öppen relation vara att man bestämmer med sin partner vem man ska ligga med, när, var och hur. När inte den kommunikationen finns uppstår ju otroheten och den kris det sätter förhållandet i. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-03-29 23:39 | |
![]() | blankomblank: Ibland så har facit fel. | |
| blankomblank | 2009-03-29 23:42 | |
![]() | Känns ju lite läskigt att man i en våldsam relation väljer otrohet som utväg , då sätter man väl kanske både sig själv och sexpartnern i fara? | |
| blankomblank | 2009-03-29 23:48 | |
![]() | basta du får ju gärna uttrycka dig lite tydligare. | |
| dizz | 2009-03-29 23:49 | |
![]() | Blank: Har inte sagt att det var en utväg utan det var en förklaring till att det kan hända | |
| Malla13 | 2009-03-29 23:57 | |
![]() | Jag skriver exakt som Magga... Att fantisera om en annan är väl inte det bästa man kan göra. Det är inte något som hör hemma i ett förhållande, eftersom ett förhållande för mig bygger på ärlighet och tillit och fantiserar man om en annan så kan man fråga sig om man är tillsammans med rätt person. Att börja fantisera om andra kan vara början till otrohet för mig. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-03-29 23:58 | |
![]() | Förståelse för såna situationer som ex otrohet och människors beteende och val måste man ha. Allt är inte svart eller vitt. Jag kan tycka att otrohet ibland är väldigt fult, beroende på situationer och på vad som utlöst otroheten. Otrohet kan vara rättfärdigat och ibland inte. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-03-30 00:03 | |
![]() | Märkligt att det bara är kvinnor som skriver i denna tråd. Kan det vara så enkelt att män har en mera avspänd syn på sex utan kärlek? | |
| Leopardhonan | 2009-03-30 00:05 | |
![]() | Otrohet, och hur man definierar den är väl upp till varje par att själva avgöra, precis som någon redan sagt i tråden.. Vissa kanske "bestämmer" för dem att en puss är otrohet, för andra sex.. personligen tycker jag att otrohet går vid sexuella handlingar, vare sig det är över nätet- "lekar" med nån okänd i webcam... eller om det är "IRL" så att säga.. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-03-30 00:08 | |
![]() | Om det nu var så att alla levde i fantastiska gulleförhållanden så kanske vi hade sett ett och annat inlägg här från någon som har Hans som förnamn. | |
| blankomblank | 2009-03-30 00:11 | |
![]() | Visst kan man ha förståelse för hur EN person tänker och agerar efter omständigheterna, vi har ju alla ursäkter för vårt beteende. Det man inte får glömma är att man är i en tvåsamhet, vad den ena tycker i frågan måste ju sättas i förhållande till partnerns värdegrund. Man förhandlar kanske och släpper på egna principer av respekt för sin partner och tvärtom. Om 50% av alla äktenskap slutar i skilsmässa och 30% av oss någon gång varit otrogna ( Italiensk studie) så kanske man inte ska leta ursäkter för detta beteende utan istället försöka utvecklas i sina relationer. Ofta har man ju barn inblandade också i soppan och då finns det inga ursäkter för att vara så agera så egoistiskt. | |
| pion ekrot | 2009-03-30 00:13 | |
![]() | Basta: Det handlar väl bara om vad ordet täcker för enskilda människor, inte om vilken moral man har nödvändigtvis? Det du tolkar som moralpanik kan lika gärna vara lika mycket moralpanik utan en vid begreppsanvändning, eller tvärtom. Ingen har väl sagt något om något fantastiskt gulleförhållande heller. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-03-30 00:14 | |
![]() | "Värdegrund" Oj vilket fult och totalt meningslöst ord. | |
| pion ekrot | 2009-03-30 00:15 | |
![]() | Varför är det meningslöst, tycker du? | |
| blankomblank | 2009-03-30 00:17 | |
![]() | Hur mår du egentligen basta? Om du ska kasta ur dig små sura kommentarer hela tiden kan du väl motivera dem lite bättre. | |