Spelrum
Giraffen35
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
15
Inloggade50
Mobilspel
Pågående19 503

Forumkategorier

Användare Inlägg  
-BAUDI - Ej medlem längre2009-04-04 00:00
Antal inlägg: 1089

simultanförmågan är stark hos oss män...

jag brukar torka mig samtigt som jag bajsar.. då spar jag värdefulla minuter... och det går dessutom åt mindre toapapper om man tar dem i flykten.

jag klappar inte dem som Tess gör.

sussieloo2009-04-04 00:11
Antal inlägg: 56

Jag läser på innehållsförteckningar eller spelar på mobilen ...eller städar handfatet :-)

badassmonkey2009-04-04 00:11
Antal inlägg: 16

1. Pissar (mycket enklare att göra både no. 1 o. no. 2 samtidigt än var för sig).
2. Läser (stor skillnad på att långbajsa och kortbajsa, något som kräver olika typer av lektyr: från romaner till serietidningar för längre stunder, National Geographics el. tidningen Språk hör till favoriterna för kortare).
3. Passar på att prata i telefon (beroende på vem man pratar med kan vara viktigt att förbereda med en del extra papper i "koppen", så att inte nedsläppen hörs så mycket).

dudeniro - Ej medlem längre2009-04-04 00:21
Antal inlägg: 6214

tack badass, du pekar på möjliga förbättringar och underkategorier som kan behövas analyseras (lånskitsvanorna kontra kortskitsvanor t.ex.). Jag måste medge att jag själv gör liknande distinktion (Newsweek för långa stunder; vad som finns tillgängligt för kortare).

När du pratar i telefon, kör du handsfree eller håller du telefonen med handen?

Bertil Truck - Ej medlem längre2009-04-04 00:25
Antal inlägg: 250

Jag brukar taktikringa farmor när jag ska skita, "fan, det kom bajs på telefonen" är alltid en godtagbar ursäkt för att avsluta samtalet.

vita_syrener - Ej medlem längre2009-04-04 00:26
Antal inlägg: 22144

Herregud vad du är hopplös min son ! Vem har fostrat dig? Skiter gör väl inte en kvinna av rang? Råååbert var är du?

dudeniro - Ej medlem längre2009-04-04 00:31

Skit in skit ut morsan! ;) Nämen vadå, det här är ju vetenskapligt för tusan! Jag är nog den första någonsin i släkten som bytt ut högrepen eller skiftnyckeln mot pennan! New shit morsan!

badassmonkey2009-04-04 00:41

nä ingen handsfree inte

vita_syrener - Ej medlem längre2009-04-04 00:41

*pryd*

dudeniro - Ej medlem längre2009-04-04 00:47

respect bad ass!

Blev du sur nu eller morsan?

vita_syrener - Ej medlem längre2009-04-04 00:49

Sur? Jag? Skitunge!

badassmonkey2009-04-04 01:07

Åh, det finns en uppsjö av tänkbara antropologiska studier vad gäller bajsandet, väldigt lite skrivet. Lycka till dudeniro, jag gillar ditt initiativ! Har hört att en sådan sak som hur man torkar sig avviker ganska mycket bara mellan våra grannländer. Hell den som skriver en avhandling om långbajsandet som nöje! Och så har vi ju förstås den historiska aspekten.

Det här med dass och papper är ju en relativt ny företeelse och hur man torkade sig var ännu in på 1900-talet en ganska individuell sak. Hemma på en gård på 1700-talet hade man kanske egen sten eller pinne att skrapa av skiten med när man hade gjort sitt behov sittande på en horisontalt lagd stör en bit från mangårdsbyggnaden. Men så började det ploppa upp värdshus lite här och där ute på landsbygden och folk fick testa att skita på något så fint som ett dass. Precis som i städerna. Men eftersom folk tydligen inte visste hur man bar sig åt nödgades man sätta upp skyltar på dessa krogdass där det klart uttrycktes önskemål att man inte man inte skulle torka sig på väggarna!!

Caligatia2009-04-04 01:34
Antal inlägg: 2187

1) Läser; tidning eller bok spelar ingen roll.
2) I eventuell brist på ovanstående läser jag på vad som helst som finns till hands, schampooflaskor, tandkrämstuben, vad som helst.
3) Det har hänt att allt på punkt 2 funnits utom räckhåll. Då brukar jag i ren uttråkad desperation skura handfatet; eller rören till handfat, element mm...

ewaleena - Ej medlem längre2009-04-04 01:35
Antal inlägg: 1977

Dudden: Vad är "lånskitsvanorna"?? Är det lika äckligt som det låter eller fattas det något?? :D

dudeniro - Ej medlem längre2009-04-04 01:40

frukta icke, ewaleena. Långskitsvanor skall det vara, vilket det inte finns någon entydig vetenskaplig defintion av, men det utgör ungefär skillnaden mellan Ulf Lundelss "Jack" och Kamratposten. Inte i kvalitet alltså, men i tid som behövs för att läsa alstret.

Baddass, tack du verkar vara inne på området själv. Jag ser lite vad tråden hamnar, möjligen kan jag det behövas lite fördjupningsfrågor och kanske en annan tråd som utvecklar historien kring varför man sätter upp bilder på kungen och hans familj på ett sånt skitigt ställe som utedasset. En annan tråd dock.

veggie_d2009-04-04 01:41
Antal inlägg: 1187

1. Läser sambons skvallertidningar,
2. Småpratar med katterna, som av någon anledning (golvvärmen?) verkar tycka att just toaletten är en alldeles fantastisk plats att slöa loss på, och
3. Spelar Quadrapop (just nu är jag på 6 miljoner poäng ungefär. Fick börja om efter att sambon fått tag på telefonen och glatt frågat "hur funkar det här spelet"?.. innan jag hann stoppa förödelsen var mina då dryga 5 miljoner poäng utraderade, så hade den incidenten inte inträffat så hade jag kanske hotat TS rekord :)

anneli72 - Ej medlem längre2009-04-04 01:42
Antal inlägg: 11612

Tack å god natt .

dudeniro - Ej medlem längre2009-04-04 01:43

Veggie! Seriöst, sex miljoner poäng!? Det är ju skitbra. Hur många "sittningar" behövdes innan du nådde dit?

dudeniro - Ej medlem längre2009-04-04 01:43

god natt anneli

veggie_d2009-04-04 01:49
Antal inlägg: 1187

Eh, ja det är väl ett större antal antar jag. Jag håller inte räkningen, spelar några minuter varje gång bara. Den här omgången har jag hållt på med sedan i höstas någon gång tror jag.. hemligheten är att alltid avsluta i ett läge där nästa nerfallande kloss kommer att radera några redan liggande, på så sätt slipper man bli överraskad nästa gång.
Första delmålet är att nå 10-miljonerstrecket, mest för att se om man får en overflow på räknaren (hade ett liknande spel på min HP48 där man inte kunde få mer än 99999 poäng, efter det slog den om till noll vilket var hiskeligt irriterande). Nästa förstås 100 miljoner, om telefonen fortfarande lever då.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?