Spelrum
| Giraffen | 11 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 15 |
Mobilspel
| Pågående | 19 486 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| _Vildvittra_ | 2009-04-24 01:51 | |
![]() | Tjaa, kan ju omöjligt vara sämre än ett finger i truten. | |
| Pseudonymf | 2009-04-24 01:52 | |
![]() | Sant och vid sådana tillfällen behöver du nog inte ens använda fingret. Och med den meningen bevisade jag att jag verkligen är övertrött och genast ska bege mig tillbaka till den slutna avdelningen och min nytvättade tröja. Nattnatt! | |
| _Vildvittra_ | 2009-04-24 01:53 | |
![]() | Lycka till o sov gott =) | |
| veggie_d | 2009-04-24 02:06 | |
![]() | "Kvinnlig logik" är ett utmärkt exempel på en oxymoron. Vad gäller frågan om vad man ska svara när tjejen frågar om hon är tjock: det är en kuggfråga. Rätt svar är att man ska förfan se till att hålla flabben, eftersom man omöjligt kan svara "rätt" på den frågan. Ett "ja" och du sover i garaget i natt eftersom du uppenbarligen i hemlighet tycker att din älskling är tjock; ett "nej" och du är en lögnare eftersom det svaret är definitionsmässigt lögnaktigt i sagda älsklings medvetande. Ett ärligt "nej" finns helt enkelt inte i hennes sinnevärld, och konsekvensen av det svaret blir detsamma som för det första. Det tredje alternativet, "vet inte", är det värsta eftersom det i princip är att likställa med ett "ja" som du inte ens vågar stå för. Straff: två nätter i garaget. Sammanfattningsvis: det finns en anledning till att ni tjejer ofta tycker att vi killar inte pratar tillräckligt mycket med er, och den är ni själva (eller rättare sagt era till synes outtömliga resurser när det gäller att hitta felaktiga tolkningar till vad vi säger). Alla män lär sig vid tidig ålder att straffet för att hålla käft när frågan är omöjlig att besvara "korrekt" alltid är att föredra framför straffen för de tänkbara svaren. Således besvarar vi de flesta frågor med "mmm", tystnad alternativt mer eller mindre tafatta försök att styra över samtalet på något helt annat. | |
| _Vildvittra_ | 2009-04-24 02:14 | |
![]() | veggie_d: ja...känner igen fenomenet. Själv har jag aldrig fått "logiken" i just en sån situation. Önskar att den aldrig infunnit sig, men tyvärr har det hänt fler än en gång! Men det är helt klart ett fenomen som är rejält märkligt! | |
| MaadMaxx | 2009-04-24 02:34 | |
![]() | På tal om "kvinnlig logik" rekomenderar jag alla som är intresserade av ämnet att gå och se enmans föreställningen "Grottmannen". En mycket underhållande föreställning som behandlar skillnader mellan kvinnor och män. En liten parantes- Jag kände mycket igen mig i det "klassiskt manliga" beteendet, medans min sambo kände mycket igen sig i det "klassiskt kvinnliga". Min teori är att vi inte föds med ett beteende, det är något vi lär oss av vår omgivning. Jag har vuxit upp med många av det otäcka könet i min omgivning och nästan alltid umgåts överhängande med killar, medans min sambo har vuxit upp med många av det täcka könet och överhängande umgåts med tjejjer. | |
| Amiable | 2009-04-24 09:25 | |
![]() | Gubben på särbons jobb sa en dag, när de diskuterade GPS till bilen, ifall det var onödigt lr ej; Min sitter bredvid mig, behöver inte köpa nån, han menade frugan. Då berättade han; en dag när de var ute o körde och de stod vid trafiklysena, så slog det om till grönt. Han stod stilla. För hon sa inget just då. Då undrade hon ju såklart varför han inte körde. Då svarade han att 'du sa ju inget'... | |
| krysopras | 2009-04-24 09:36 | |
![]() | Trådens första exempel känner jag mig igen i, jag hade en pojkvän som använde sig av exakt den sortens kvinnliga svartsjukelogik. "Det spelar ingen roll att du inte är intresserad av honom, han är kanske intresserad av dig", fortsatte det absurda resonemanget. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-04-24 09:39 | |
![]() | MaadMaxx, den där teorin tror inte jag på, jag vet att det är poppis bland många att tro så men jag håller inte med. Det skulle i så fall betyda att en av mina närmsta vänner som har vuxit upp med bara sin mamma och syster skulle vara mer kvinnlig än manlig i sitt beteende vilket han inte är. Jag tror snanare att vi alla har manliga och kvinnliga egenskaper som på olika sätt genomsyrar vår person. Personligen så kan jag många fall sympatisera mer med typiskt kvinnliga metoder och tillvägagångssätt men jag ser mig klart som manlig ändå. Jag ska inte helt sopa undan benen för den sociala fostran/påverkan av manligt och kvinnligt men jag tror att den är av underordnad betydelse i hur och vida en kvinna uppträder kvinnligt eller manligt och vice versa. | |
| vulcan | 2009-04-24 09:58 | |
![]() | Här flöder schablonerna märker jag - är det typiskt manligt eller kvinnligt tro? :-) | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-04-24 10:02 | |
![]() | :) | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2009-04-24 10:06 | |
![]() | nu läser jag inte genusforskningens veckoblad, men det känns väl inte som att man sticker ut hakan om man idag, 2009, ansluter sig till tanken att manligt och kvinnligt beteende är i huvudsak rent sociala konstruktioner. *sätter en "biologist"-lapp på risottos rygg i smyg* | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-04-24 10:10 | |
![]() | oeronbarn, man inte bara sticker ut hakan, man sätter på sig dumstruten också. | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2009-04-24 10:26 | |
![]() | åhnej, jag som inte klär alls i dumstrut. nåt med min huvudform. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-04-24 10:30 | |
![]() | Äggskalle? Ja, själv såg jag ut som en kokosnöt när jag föddes. "Hon kommer att bli biologist", konstaterade mina föräldrar stolt. :) | |
| vulcan | 2009-04-24 10:36 | |
![]() | oeronbarn: påminn mig att vi ska ha en liten (biologistisk) diskussion om blommor och bin nästa gång vi råkas på en tävling. | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2009-04-24 10:46 | |
![]() | de fysiska könen har jag inga problem med, vulle. du behöver inte oroa dig. :) | |
| herr_apa - Ej medlem längre | 2009-04-24 10:48 | |
![]() | det här är det sorgligaste jag sett på länge. kvinnlig logik? femtiotalet ringde, de ville ha tillbaka sin efterblivna diskurs! | |
| GubbenSlusk - Ej medlem längre | 2009-04-24 10:52 | |
![]() | Både män och kvinnor har logisk förmåga. Skillnaden är den att kvinnor i större mån än män låter känslorna råda över tankarna, vilket naturligtvis kan vara på gott och ont. | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2009-04-24 10:52 | |
![]() | åh, herr apa, min räddare. vill du ta över min dumstrut? jag måste gå snart. | |