Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 59 |
Mobilspel
| Pågående | 19 499 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Goliath II - Ej medlem längre | 2009-05-01 23:00 | |
![]() | "som garanterar din framtida välfärd". Nu tycker jag du överdriver alldeles enormt dailynews! | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-05-01 23:01 | |
![]() | men småplock: Hennes egna erfarenheter kan inte bevisa att 1,4 miljoner invandrare utnyttjar systemet in i det sista. Vilken orch som helst skulle fatta det och jag hoppas att även du förstår det. Jag tycker jag var helt berättigad att bli förbannad över hennes förolämpningar då det är mina vänner som jobbar 12 timmar om dagen för att få sina restauranger och caféer att gå runt. Så dyker en småstadstjej upp och tror att hon har rätt att dömma alla sveriges invandrare. Det är vansinne och det måste du också förstå. | |
| stol | 2009-05-01 23:01 | |
![]() | Vi har inte råd med sjukvård, att betala ut A-kassa, vi får ingen sjukersättning, skolan ska spara in, det blir bara sämre med allt. Varför kan inte Svenska folket en gång för alla få reda på vad invandringen kostar och försörjningen av alla dessa mäniskor. Ska det vara så svårt för Polisen at rensa ut skiten i Rosengård. | |
| dailynews - Ej medlem längre | 2009-05-01 23:01 | |
![]() | Ja det kan man ju undra. | |
| guleplutten - Ej medlem längre | 2009-05-01 23:01 | |
![]() | Vad jag förstår så handlar det om att rent underhåll som inte är livshotande föt befolkningen i Rosengård bedöms enligt en speciell regel och att det är till för att behålla våra dyrbara resurser så starka som möjligt. Att en brandman dör i tjänsten på grund av stenkastning medans han räddar en tom fastighet känns inte meningsfullt. | |
| LowProfile - Ej medlem längre | 2009-05-01 23:01 | |
![]() | Sanna mina ord, detta kommer inte att sluta väl. Vi har rediga krutdurkar som bara väntar på att explodera runtom i landet. De tydligaste exemplet är nog Södertälje. Jag ämnar sätta mig i truckt förvar innan det smäller. | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-05-01 23:01 | |
![]() | fördommar kan INTE försvaras med erfarenhet. snarare förklaras. | |
| Småplock | 2009-05-01 23:02 | |
![]() | En fördom är en förutfattad mening. Ser hon missförhållanden gång på gång så blir det allt svårare att bortse från. Då kan det inte längre kallas fördom. När kartan inte stämmer överens med terrängen så följer man terrängen. | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-05-01 23:04 | |
![]() | Men hennes inbillningar blir inte verklighet för det. Och jag har rätt att bli arg när hon förolämpar folk pga deras etnicitet. | |
| guleplutten - Ej medlem längre | 2009-05-01 23:07 | |
![]() | Instämmer med Viktor! Att bedömma folk efter ursprung känns som enresa på över 50 år bak i tiden. Folk har dött för att försvara rätten att vara född i ett annat ursprung. Vi boorde överväga att det räcker så. | |
| Småplock | 2009-05-01 23:08 | |
![]() | Viktor, vad jag sett så sade hon aldrig att alla 1,4 miljoner var skurkar. För henne kanske det är ditt prat som är inbillningar? Försök att respektera att andra kan ha andra åsikter än du. | |
| Goliath II - Ej medlem längre | 2009-05-01 23:08 | |
![]() | Nej, det är underligt stol. Vi urholkar vår välfärd genom att ge de som har det sämre lite bättre. Det ska sluta med att alla har det lika jävligt överallt. Ingen orättvisa här inte. | |
| dailynews - Ej medlem längre | 2009-05-01 23:09 | |
![]() | småplock, så etik och moral gäller inte när man inte håller i bibeln? | |
| skrabban | 2009-05-01 23:09 | |
![]() | Guleplutten du vet inte vad du talar om tydligen. Brandmännen räddar igentligen inte den tomma fastigheten utan hindrar branden från att sprida sig till bostadshus där det finns fullt med barn och vuxna. Det hade ju handlat om liv och död om elden hade spridit sig. Så det är inte alls ett rent underhåll som du pratar om. | |
| micro113 | 2009-05-01 23:10 | |
![]() | småplock Man ser ju det som är runt en - och bildar sin uppfattning från det. Problemet är att det man ser är en liten del av sanningen - och att den åsikt man då bildar sig inte sker utifrån ett riktigt perspektiv. Det är alltså fortfarande fördomar man bär. Om man kan presentera ett empiriskt underlag för sin åsikt, då är den inte en fördom -- men då krävs också en vidare bild än ens egen lilla omvärld och personliga erfarenhet. | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-05-01 23:11 | |
![]() | Småplock: Hon sa DOM. du kan inte ha missat det. Hon pratade om alla invandrare. Du är också ett praktexempel på en oresonlig person. "För henne kanske det är ditt prat som är inbillningar?" vad fan i hela friden har den meningen för samband med samtalsämnet. Känns som att en dåre stack för att en annan ska gå över tröskeln. | |
| Småplock | 2009-05-01 23:13 | |
![]() | Nej, den gäller nog mer när man håller i koranen har jag förstått. | |
| Uffetuffe | 2009-05-01 23:13 | |
![]() | Jösses vad klämkäcka alla är här,,,,,Vi HAR problem med invandrargäng som har kraftigt belastade brottsregister...varför sopa detta problem under mattan och inte ta itu med detta?? Nu kommer det någon att svara,,,:varför ska vi inte ta itu med skattefifflare eller rattfyllon mm,,,JO de problemen ska också tas om hand,,,men nu har vi ett faktiskt problem som just är en krutdurk som är en mycket farligt sådan,,,,,,Sluta att vara så skenheliga och kom med ett bra förslag hur va ska ta itu med dessa gäng | |
| guleplutten - Ej medlem längre | 2009-05-01 23:13 | |
![]() | Skrabban, jag vet inte alltid allt om allt. Det är sant. Men brandkåren har gjort en riskbedömning som handlar om att överleva som brandman i rosengård kontra att rädda liv. Jag erkänner att min formulering är olycklig och ber om ursäkt för det men jag tycker verkligen att riskbedömning är en valid bedömningsgrund för räddningshjälp. | |
| CHL | 2009-05-01 23:14 | |
![]() | men jösses! inte var detta bara baserat på egna erfarenheter!! postat flera länkar med som bara späder på min åsikt. | |