Spelrum
Giraffen34
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
28
Inloggade62
Mobilspel
Pågående19 499

Forumkategorier

Användare Inlägg  
kissed - Ej medlem längre2009-05-07 11:53
Antal inlägg: 3037

Jag har iofs skrivit att jag gillar dem och deras outfit. Här är en av låtarna som går varm hos mej för tillfället.

www.youtube.com/watc...Kn M6QxlEHI

wildcard2009-05-07 11:54
Antal inlägg: 1966

oki, kissed, då har jag missat det. Du verkar vara en av få...

kissed - Ej medlem längre2009-05-07 11:55

Nae då wildcard, horeri, påsatta, späka sig på dansgolvet för MÄNNENS skull!
Vad är det som kan missförstås?

wildcard2009-05-07 11:58

men jag gillar filmen...
=D

Dalkullan2009-05-07 12:01
Antal inlägg: 1256

det där var väl inte så farligt - inte precis naked in bed med Madonna

kissed - Ej medlem längre2009-05-07 12:01

Nu ska jag snart dra hemifrån. Har fixat mej så jag känner mej både fin och lite sexig. Ska till frissan också. Sen ska jag ut å träffa kompisar och dansa. Får se om jag ska späka mej lite också för männens skull. För det är väl det som det kallas när man gör sig fin, känner sig tillfreds med sig själv och dansar loss med sina väninnor:-))

wildcard2009-05-07 12:06

Problemet är väl att jag håller med.
Jag tycker att det kan missförstås när sexualitet anses vara allmängiltigt när det enligt mig är så personligt.

Om man vill uppträda "skandalöst" så är väl det OK, om man inte försöker sända ut ett budskap att det är så det måste vara, vilket jag tycker att dessa damer medverkar till.

pion ekrot2009-05-07 12:06
Antal inlägg: 3340

Risotto, det är upp till mig att kalla det för systerskap eller inte. Det spelar inte så stor roll vad du tror eller tycker om saken. Dock föredrar jag att kalla det för medmänsklighet. Men what ever.

Är det något jag har rätt svårt för så är det "manliga blickar" så där har du verkligen helt fel. De "manliga blickarna" får mig att vilja flytta ut till landet där bara granarna ser en. :)

Jag kanske har missuppfattat dig och dina intentioner helt. Det skulle verkligen vara intressant att få svar på frågorna om hur det är relevant eller funktionellt att döma ut typ pussy cat dolls? Alltså; vad de gör för skada, och vad man i så fall ska göra åt saken?

wildcard: Kallar man tjejers lättklädda dansvideo för "horeri" så är man sexistisk, enligt mig. Den ömma tån i det här fallet består av en trötthet över gammal tragglig moralpanik som bara får negativa konsekvenser och en helt och hållet skev ansvarsfördelning.

Dalkullan2009-05-07 12:06
Antal inlägg: 1256

de är ju så lättlurade ;-)

Ha så kul kissed!

heeting - Ej medlem längre2009-05-07 12:07
Antal inlägg: 442

Tänkte åka in till stan nu och funderar starkt på att ta på mig något riktigt urringat. Jag kan ju nämligen stöta på en man eller två.

wildcard2009-05-07 12:07

...Slumdog millionaire... menar jag med "filmen".

Risotto - Ej medlem längre2009-05-07 15:32
Antal inlägg: 3069

Pion, dina frågor saknar relevans inför grundinlägget och är därför bara en gnabbing vändning för dig för att vända skutan dit du vill, jag går inte på den luringen.
Jag skrev inlägget därför att jag faktiskt undrar vad det är för sociala signaler en artist sänder ut och hur de tolkas då de späker sig på det sättet som dessa artister gör. Om en kvinna dansar på det sättet på ett uteställe så skulle jag tolka signalen som "kom och sätt på mig, vem som helst!". Men visst fattar jag också att det är pengar som styr i de flesta fallen men jag ville ställa det lite på sin spets.
Ett liknande exempel kan vara en kvinna med uppbullade bröst och djup urringning på stan, jag skäms inte för att glo på en sån för det är de signaler hon sänder ut att hon vill, det är snudd på legalt att talla på en sån. Har jag missat något eller?

Måns_E2009-05-07 15:45
Antal inlägg: 12058

Jo, något verkar du ha missat.

Att vilja visa upp sig, och kanske förvisso få uppmärksamhet och bekräftelse, betyder inte att man vill bli påsatt. Detta borde väl gälla såväl för kvinnor som män.

Om en kvinna dansade så på ett uteställe så skulle jag förvisso tro att hon sökte uppmärksamhet, men knappast att hon därför vill bli påsatt av samtliga personer runt omkring henne. Sen så kan förvisso personer som HELA tiden och ÖVERTYDLIGT söker bekräftelse vara jobbiga, oavsett hur de går till väga, men det är ju något av en annan fråga.

Risotto - Ej medlem längre2009-05-07 15:56

Sjyst att insinuera men inte våga prata ur skägget, typiskt svenskt......säg som du tycker istället måns, eller var det alfa?

Men visst, jag ska omvärdera folks suktan efter uppmärksamhet och degradera det ett par nivåer, folk som visar mer än nödvändigt vill egentligen bara få sticka ut lite ur mängden och kanske hamna på en bild som kan leda till....ja gud vet vad det kan leda till? En artikel i Hänt Extra kanske och vips é man en semikändis. Alla blasé människors dröm, vem vet kanske är det din tur nästa gång!

pion ekrot2009-05-07 15:59

Eftersom du på samma gång dömer ut dem genom att beskriva det som att de "späker sig" mm så har jag svårt att ta din undran på allvar. Om du verkligen är uppriktig och neutral i din frågeställning så skulle du aldrig lägga fram det på det sättet. Det är uppenbart att du redan skapat dig en uppfattning om vilka signaler de sänder ut, och vad det nu skulle innebära och betyda.

Jag uppfattar det som att du tycker att detta är något negativt, och därför undrar jag vari du tycker att problemet ligger, och vad man i så fall ska göra åt saken?

Nej, det är inte ett dugg snudd på legalt. Tvärtom. Att vidröra någon olovligen på ett sexuellt sätt är att sexuellt ofreda någon, oavsett hur personen klär sig och oavsett vilka eventuella signaler hon eller han sänder ut. Vad dessa signaler "triggar" för känslor i en må vara starkt kopplade till ens drifter, men man måste ju ändå ta ansvar för det själv och kan förstås inte börja hålla på att bete sig som ett respektlöst mähä bara därför! Så ja, möjligen har du missat något.

uisge beatha - Ej medlem längre2009-05-07 16:00
Antal inlägg: 1289

Visst får du titta.. men gör ett experiment vettja! Testa "talla" på en okänd kvinna på stan med djup urringning, och skriv sedan här hur reaktionen blev. På så vis kommer nog din fråga om huruvida du missat något angående legaliteten i den handlingen att framträda på ett lättbegripligt sätt.

Risotto - Ej medlem längre2009-05-07 16:04

Det är lite där skon klämmer eller att poletten inte har trillat ner, jag skrev "snudd på" vilket givetvis inte är det samma som att det på något sätt skulle vara legalt, haja metaforer och liknelser eller ta en kurs. Jag tänker inte talla på någon annan än min egen tjej, osis brudar!

Måns_E2009-05-07 16:05
Antal inlägg: 12058

Jag talar väl ur skägget hela tiden, och om det är någon som inte förstår att jag även är Alfasud så är det i så fall konstigt (jag försöker ju inte direkt mörka det om man säger så)

Folk får väl göra som de vill? Jag tycker att det kan vara intressant att diskutera vad det är för sociala mönster som ligger bakom vissa beteenden och om det i så fall är något som innebär att folk mår dåligt. Däremot så är jag nära på allergisk mot folk som moraliserar och förfasar sig över hur andra beter sig.

Om man har någon baktanke eller vidare mål med att försöka se "sexig ut" så är väl det i så fall upp till den som försöker se sexig ut? Jag tror knappast att du kan hitta ett universalsvar varför, det är enklare att låta folk göra vad de vill så länge det inte går ut över någon annan.

one-punch - Ej medlem längre2009-05-07 16:07
Antal inlägg: 1047

Jag kan inte undgå att tro att Risottos uppbragdhet över Pussycat Dolls härrör ur hans egen undantryckta vilja att bära kvinnokläder.

pion ekrot2009-05-07 16:08

Ja, och jag svarade: "Nej, det är inte ett dugg snudd på legalt. Tvärtom." Du diskuterar i "metaforer" och tycker samtidigt att andra "ska tala ur skägget"? :)

Du får gärna fortsätta diskussionen genom att svara på mina frågor?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?