Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 51 |
Mobilspel
| Pågående | 19 754 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| nettan23 | 2009-05-17 20:05 | |
![]() | I dont have barn, they poop to much :) | |
| Minta | 2009-05-17 20:07 | |
![]() | Man blir mer utsatt med barn än utan barn. Går det dåligt för barnet på något sätt, påverkar det en. Tidigare hade man bara egna bekymmer, nu har man egna och sina barns. | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2009-05-17 20:08 | |
![]() | I am a barn *i sinnet* Förväxla inte det med att gå i barndom bara! :) | |
| Gentiana | 2009-05-17 20:14 | |
![]() | www.youtube.com/watc...re =related | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-05-17 20:51 | |
![]() | Haha, YamahaJet skriver som det kan vara. Jag inbillar mig att det kan vara vanligare att de som kommer från en bakgrund där föräldrarna har relativt enkla jobb och det inte finns några krav på/förhoppningar om att de ska studera eller bli något särskilt, ibland blir pushade från ganska späd ålder att hitta en partner och stadga sig. Känner en tjej som under hela sin barndom på födelsedagar alltid fick artiklar till hennes framtida hem. Porslin och sådant. Givetvis skaffade hon sambo tidigt och de äter väl från det där porslinet antar jag. | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-05-17 20:51 | |
![]() | Är frivilligt barnlös och oerhört nöjd med det valet!!! Aldrig ångrat mig eller ens känt tvekan. | |
| Takira | 2009-05-17 21:01 | |
![]() | "...concludes that marital satisfaction decreases dramatically after the birth of the first child..." Så har jag också uppfattat det jag sett omkring mig. Nästan undantagslöst faktiskt. Väldigt få erkänner dock sånt. | |
| Belefant | 2009-05-17 22:37 | |
![]() | mmm lyckoforskning pekar på att lyckonivån hos föräldrarna är högt i samband med barnets födsel men i ett längre perspektiv påverkar barn snarare negativt den generella lyckonivån... mina föräldrar har dock lyckats pränta in i mig att jag och mitt syskon är det bästa som hänt dem, så vill någonstans skaffa egna och uppleva detta bästa. men förstår inte hur det praktiskt ska lösas i mitt liv. är med sambo nu och borde kanske passa på. vindar vänder ju fort :) hursomhelst handlar det bara om mig, mig och mig så det är nog inte riktigt dags än. | |
| ynnest | 2009-05-18 00:37 | |
![]() | När man får barn upplever man en kärlek som är större än allt man varit med om tidigare. Som om livet varit i svartvitt men helt plötsligt är i färg. I alla fall var det så för mej. Det är nog detta folk försöker klä i ord. Och allt gosande fyller en med lyckokänslor. Och nu sover hon sött, min älskade unge som betyder allt för mej. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-05-18 00:44 | |
![]() | Att ha barn gör också att man blir mer sårbar. Jag har bara ett barn så om han försvann skulle jag inte kunna säga att jag måste leva vidare för dom andra barnen. | |
| Minta | 2009-05-18 00:50 | |
![]() | Det ligger något i att lyckokänslan är störst i början. Då finns det oftast inga problem (det gör det förstås för en del), men bekymren växer med åren: små barn små bekymmer .... | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-05-18 00:54 | |
![]() | Nja,man kan drabbas av förlossningsdepression också. | |
| Mr Sun Green - Ej medlem längre | 2009-05-18 01:22 | |
![]() | Det är nog meningen att barn ska få leva det där livet vi själva velat leva. För vissa är denna känsla extra stark och de låter sina barn vistas i total frihet. | |
| olgaviktoria | 2009-05-18 01:24 | |
![]() | Mina gener lever vidare i mina barn och barnbarn. På så sätt lever jag vidare efter min död. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-05-18 01:35 | |
![]() | Olga,det ska du nog inte säga. Med tanke på alla adoptivföräldrar. Skriv en bok så lever du vidare! | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2009-05-18 02:28 | |
![]() | Läste i Expressen idag om tanten, 66år!!!!!, som var gravid i 8:e månaden! Jag undrar om kärringen är senil eller bara dum i hela huvudet?? Snacka om att bara tänka på sig själv! www.expressen.se/Nyh...st a-gangen | |
| Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-05-18 09:33 | |
![]() | men vaddå evalena? isf är ju Michael Douglas likadan | |
| Maja G | 2009-05-18 09:36 | |
![]() | Måste göra en liten rättelse... Vad menar du, Ewaleena, med att hon är senil?? Menar du att hon är gammal, som senil faktiskt betyder, eller menar du att hon börjar bli dement eller vad menar du?? sv.wikipedia.org/wiki/Dem ens | |
| 123 hopp - Ej medlem längre | 2009-05-18 09:58 | |
![]() | Än hinner du! | |
| vulcan | 2009-05-18 14:26 | |
![]() | Det är trevligt att ha barn. OCH jobbigt! Har man nu barn så hoppas jag att man ser dem som en del av meningen med ens eget liv. Dock förhoppningsvis inte den enda - det låter väldigt begränsat på mig. I ett större perspektiv finns enligt min tro ingen mening med livet annat än den vi själva skapar oss. Det finns ingen högre makt som vill något med oss och evolutionen i sig är en blind process utan vare sig mening eller mål. Detta hindrar inte att jag känner en slags kombinerad filosofisk och känslomässig tillfredsställelse över att ändå ha fört det arv jag fick vidare biologiskt och att det stora släktträdet har fått två nya små grenar tack vare det. När jag för några år sen tillsammans med barnen besökte en kyrkogård i nv. Skåne där flera i farfars släkt ligger begravda så var känslan av sammanhang extra stark. Sen är det som sagt jobbigt också. Men jag tror inte att många ångrar sitt beslut. När jag träffar de allra minsta upplagorna av människor så minns jag fortfarande tydligt vilken enorm glädje det var att ha fått en sån liten människa i sitt liv. Den som väljer att avstå detta har min fulla respekt för sitt eget personliga livsval, men jag tror ändå att man missar en väsentlig dimension i detta med att vara människa. | |