Spelrum
Giraffen | 19 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 21 |
Inloggade | 41 |
Mobilspel
Pågående | 20 486 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-05-20 08:34 | |
![]() | BorderBeta nu har jag iofs inte läst alla inlägg. Men har ett par frågor, använder du smink? Och hur gör du med din tvätt? Tvättar du med vanligt tvättmedel och mjukmedel? | |
Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-05-20 09:03 | |
![]() | Vågar man gissa på att BorderBeta använder tvättnötter? Någon annan som provat kanske och vet om de är så bra som det påstås? Idag har jag tvättat håret med bikarbonat och sköljt med vinäger! Har tänkt testa det här länge men inte fått tummen ur förrän BorderBeta beskrev det så utförligt. Var inte alls krångligt, tvärtom enklare och snabbare än med schampo och balsam. Håret vid hårbotten kändes väldigt skönt strävt och fettfritt när jag sköljde ur bikarbonatet. Återkommer med rapport när det har torkat ;) | |
Sotfinger | 2009-05-20 09:09 | |
![]() | Det ska bli väldigt spännande att läsa alla rapporter som droppar in här allteftersom! Hoppas att alla är noga nu då och gör den där ordentliga rensningen med rätt schampo först, så att man skapar förutsättningar för att lyckas. Jag försöker nu också övertala min man, som har mycket problem med mjäll, att testa honung+nässelmix. | |
mrperfect | 2009-05-20 09:22 | |
![]() | Ägg är ju ingen höjdare, då får man mjäll | |
Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-05-20 09:29 | |
![]() | man ska skölja ur ägget mp! | |
lolinonek | 2009-05-21 22:45 | |
![]() | Bara undrar om det var någon mer som skulle prova att vara utan schampo? | |
kissed - Ej medlem längre | 2009-05-21 22:49 | |
![]() | Jag ska prova det men har inte kommit iväg för att köpa rätt produkter än. | |
mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-05-21 22:54 | |
![]() | "Man ska skölja ur ägget" - :D Mjo, jag är intresserad av naturprodukter. Har inte tänkt på det här med schampo, hoppar ändå över det ibland och tar bara balsam. Men nog blir det fett och trist uppe på hjässan efter ett tag. | |
mrperfect | 2009-05-21 22:57 | |
![]() | Jag som trodde man skulle blanda i mjöl, bakpulver och göra en sockerkaka däroppe :/ | |
kissed - Ej medlem längre | 2009-05-21 22:58 | |
![]() | Haha mrperfect:-) Det kanske man skulle prova. | |
Sotfinger | 2009-05-21 23:11 | |
![]() | Jag ska också prova, återkommer med rapport! | |
Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-05-22 00:53 | |
![]() | öl ska vara bra för håret har jag hört, fanns tom ölschampo för ett antal år sedan. | |
sansh1ne | 2009-05-22 02:41 | |
![]() | om thaisten: vät den före användning. Skölj den mellan armhålorna. TORKA den till slut, annars smular den sönder. Efter ett tag slutar den funka, eftersom det samlas smuts på stenen. Då måste man fila ytan, för att få fram ren yta igen. filar man inte med jämna mellanrum funkar inte stenen. | |
appl | 2009-05-22 05:29 | |
![]() | Nu har jag haft ägg i huvudet och överväger seriöst turban. | |
Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-05-22 07:34 | |
![]() | Okej, hårbotten känns väldigt fräsch och håret ligger bra på skallen (ej för platt och spretar ej). Helt klart bättre resultat för hårbotten än med schampo! Håret blev däremot matt och inte lika fint som när jag tvättar med schampo och balsam. Använder schampo som tar fram färgen i vanliga fall och skillnaden var väldigt stor. Dock kändes det rent och var lätt att reda ut, efter att ha sköljt med vinäger. | |
Sotfinger | 2009-05-22 08:31 | |
![]() | Jag har precis tvättat med bikarbonat och håret och hårbotten känns väldigt rent och fräscht. Jag blev lite besviken på att det inte fräste i hårbotten som Borderbeta skrev, det lät så kul tyckte jag och hade sett fram emot det! :-) Men inget fräs, bara lite sträv och torr känsla. Nu ska jag avvakta och se hur det hela artar sig. Blir det fett ska jag prova med havregryn. Och så ska jag prova att skölja med äppelcidervinäger i vattnet om jag vill fräscha upp håret innan det blir dags för nästa bikarbonatskrubb. Jag tror att jag har ganska bra förutsättningar för att göra en smidig övergång, eftersom jag nästan aldrig har använt några som helst stylingprodukter utan bara tvättat med schampo (Coop X-tra....). Inget silikon, inga mineraloljor vad jag vet. | |
Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-05-22 09:36 | |
![]() | vilken hajp detta blev! | |
Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-05-22 09:38 | |
![]() | undrar samtidigt om tandkräm det är ju farligt med fluor kör TS hälsokostvarianten? | |
Sotfinger | 2009-05-22 09:39 | |
![]() | Andas lugnt, Gimp2 | |
Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-05-22 09:45 | |
![]() | ok | |