Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 52 |
Mobilspel
| Pågående | 20 018 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Minta | 2009-06-11 12:25 | |
![]() | Jag tror att det kan fungera för deprimerade. Och särskilt i kombination med läkemedel. Jag tror inte på att ge en deprimerad person en tablett och vård på vårdcentral. Jag vet inte heller om KBT fungerar så bra, jag tror heller på samtalsterapi där en relation skapas till terapeuten och man kan uppnå självförståelse. Det kostar förstås pengar. Djupt deprimerade är kanske en annan sak där det handlar om att ganska omgående försöka få personen ut det mycket låga läget med självmordstankar till att kunna agera konstruktivt och bli mottaglig för terapi. | |
| Minta | 2009-06-11 12:26 | |
![]() | hellre på. | |
| Minta | 2009-06-11 12:27 | |
![]() | För depressions- och ångesttillstånd. | |
| kajix | 2009-06-11 12:32 | |
![]() | jag föreslår att nån skapar en ny tråd där allmänna tankar om giftighet, depressioner och behandlingar diskuteras. | |
| apbur | 2009-06-11 12:34 | |
![]() | Minta, jag håller med det du skriver i ditt senaste inlägg. | |
| Minta | 2009-06-11 12:38 | |
![]() | Det längre förmodar jag? | |
| apbur | 2009-06-11 12:54 | |
![]() | Minta, ibland vill jag krama dig. Ja, ditt längre inlägg, inte rättelserna :) | |
| taxam - Ej medlem längre | 2009-06-11 12:55 | |
![]() | Det finns många olika sätt att behandla psykisk ohälsa med. Allt från ECT till mediciner och terapier av olika slag. Bara för att det ena hjälper en är det inte en oskriven lag att det hjälper en annan. Ibland tar det lång tid att hitta rätt och det krävs mycket tålamod av såväl den som är sjuk som anhöriga. Därför ska det skötas av folk som är kunniga. Vårdcentraler är bra på mycket men när det gäller psykiatri har dom inte alltid de nödvändiga kunskaperna eftersom de oftast inte är specilistinriktade inom det området utan bör remittera till psykiatrin. Socialstyrelsen kan komma med riktlinjer men vården måste ändå individanpassas. Det är bra att all medicinering upmärksammas och om det finns skonsammare alternativ ska det naturligtvis användas i största möjliga mån. | |
| nella35649 | 2009-06-11 16:53 | |
![]() | Nu ska jag hålsa på min pojk:) Han hade träffat en jämnårig tjej som han pratade mkt med. Han har idag ätit o druckit för första ggr på länge.. Han skrattade i luren:) OCH han sa: mamma jag tycker här är så lugnt o skönt, här är folk jag kan o vill prata med... får jag stanna några dagar??? OCH till saken hör att han INTE fått mer medicin än här hemma :) | |
| taxam - Ej medlem längre | 2009-06-11 17:08 | |
![]() | Nella: Jätteskönt att höra. Du ska se att det ordnar sig för honom, bara han får tid och hjälp. | |
| Sotfinger | 2009-06-11 17:28 | |
![]() | Roligt att höra, nella. Varje sån positiv händelse byggar upp hans lilla förråd av "pärlor" som han och du kan påminnas om när det känns tungt en annan dag. Så bra att det fanns jämnåriga, och så bra att han känner sig trygg. | |
| Kjempegrejt | 2009-06-11 20:28 | |
![]() | åh, vad duktiga ni verkar vara på psykisk ohälsa. Har ni lidit av det själva, eller hafft en anhörig som gjort det? | |
| Kjempegrejt | 2009-06-11 20:32 | |
![]() | härligt att han har folk han känner att han faktiskt kan prata med, utan att det blir tomt snack :) Tror det gör honom mycket gott att förstå att han är långt från ensam.. Kram på dig | |
| nella35649 | 2009-06-12 08:56 | |
![]() | Mm de va gott o få se honom igår..Han skrattade o åt lite godis. Men emellanåt blev han den tyste pojken igen som bara verkade vilja försvinna.. Han verkar vilja stanna hela helgen iaf o gjorde upp lite planer med mormor när hon ska besöka imorgon (ja måste jobba tyvärr) Hon skulle ha en pizza med o spela lite kort.. då sken han upp för en stund.. Ha en bra dag alla, ska nu ut i regnet med hunden o sen en tur till sonen :) Tack alla som bryr sej.. kram | |
| Femme_Fatale | 2009-06-12 09:02 | |
![]() | Åh vad glad jag blir när jag läser de senaste inläggen....säger som de andra...du ska se att det blir bra det här till slut...va skönt att han insett att det är lugnt där och tryggt... *kram* | |
| nella35649 | 2009-06-12 09:22 | |
![]() | Nu ringde han precis o sa att de tänker skicka hem honom idag.. De tycker inte att han är tillräckligt sjuk för att stanna, va gör man?? Självklart vill jag ha hem honom men jag är rädd att det blir likadant som innan.. Får prata med doktorn o se vad han säger. | |
| Femme_Fatale | 2009-06-12 09:45 | |
![]() | Men va f-n...försök övertala dem att han får stanna över helgen åtminstonde. Varenda dag som går med antidepp är ju en dag närmare det normala igen. Han kände sig ju trygg där. Säg att du är rädd att det blir som förut och att du verkligen behöver hjälp. Spela ut hela ditt register, eller nästan i alla fall. Stå på dig! Skulle det inte gå så hör om det inte finns något sånt där mobilt team som de har på många ställen. Som kan komma hem till er och kolla att allt är okej. Helst nån kväll då om han mår sämre då. | |
| Sotfinger | 2009-06-12 10:52 | |
![]() | Jag tycker också att du ska stå på dig, vägra att ta hem honom innan han åtminstone har ätit ordentligt några dagar. Går det inte så är alternativet att skrapa ihop släkt, vänner och bekanta som kan turas om att ta pass hemma hos er, några timmar var. Då känner pojken att folk bryr sig, det kommer in lite andra idéer och allt vilar inte på dig enbart. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-06-12 11:34 | |
![]() | Jag blev så glad över att grabben är på väg åt rätt håll. Hoppas att han får stanna på sjukhuset, tills han känner sig trygg nog. Nu har han fått träffa några i liknande situation också. De kan han säkert ringa eller mejla med och kanske umgås med längre fram. Håller tummarna för er! | |
| nella35649 | 2009-06-12 14:13 | |
![]() | Nu är pojken hemma, o de känns faktiskt skönt. Han ville prova, de s på piva att lilla minsta han känner att han inte orkar så är han välkommen. Han har fått tid till psykolog och säger att han känner sej piggare. Han har nu rensat ut tjejens grejor och förstår att han måste gå vidare, tanken på hennes svek gör ju att de tar längre tid att komma ur depressionen. Ikväll ska vi gå på bio! Imorgon kommer mormor när jag jobbar, o på söndag ville han spela bingolotto!! :) Hoppas humöret håller i sej, annars var vi ju välkommna igen, tanken på det känns tryggt.. | |