Spelrum
| Giraffen | 49 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 82 |
Mobilspel
| Pågående | 19 810 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-06-05 12:26 | |
![]() | upa - du skrev "man är lat..." vem menade du? jag använde "folk" som jag tror att du använde "man". jag vill inte att du ska ta ansvar för mig, så no worries. jag tror mer på uppmuntran när det gäller att uppnå utveckling. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-06-05 12:26 | |
![]() | "Jag tycker man verkar ganska trög om man måste göra samma misstag 70-80 gånger för att komma på att det var fel. "...hehe... Jag kan inte låta bli att tänka att den här tråden är fiktiv, för att få igång en debatt. Nog gott så - och jag hoppas att den inte är sann... | |
| wildman | 2009-06-05 12:27 | |
![]() | En intressant fråga då. är det den notoriska lögnen eller just det faktumet att det handlar om otrohet som klämmer skon? För jag vet mååånga förhållanden där mannen/kvinnan ljuger/sviker eller är elak mot sin partner om och om igen. Men i vårt arv av den kyrkliga synen på sex verkar detta vara värre än allt annat, vilket jag personligen inte riktigt ställer upp på. Och visst handlar det om övermänniskor. Vi vet ju inte ens om hon tycker det är fel. Det är faktiskt inte olagligt att bete sig som hon gör, således är det upp till var och en att avgöra om det är fel eller rätt. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-06-05 12:27 | |
![]() | upa- jag tyckte inte att det var ett misstag när jag gjorde det. tvärtom tyckte jag att det gav mitt liv mening. det var därför jag gjorde det. | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-06-05 12:28 | |
![]() | Vem sade att det var ett misstag? Och människor förändras under livets gång. Det som verkar bra och lönsamt när man är ung kan komma att framstå som motsatsen när man blir äldre och vice versa. Sådana upplevelser har de flesta, inte bara då det gäller otrohet utan då det kommer till många beteenden och vägval. | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-06-05 12:29 | |
![]() | Haha, apbur. Om vi nu utgår ifrån att han är trög får man väl anse att de som attraheras av honom och ville vara hans flickvänner får skylla sig själva och kanske lär sig något som de kan ha hjälp av i framtiden. | |
| lusdrama - Ej medlem längre | 2009-06-05 12:29 | |
![]() | mommes tror den är helt igenom sann. skulle kunna vara nästan vem som helst av mina medelklassthirtysomthings bekanta den handlar om. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-06-05 12:29 | |
![]() | men jag ser mig själv som en undermänniska. ett mänskligt under. | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-06-05 12:31 | |
![]() | wildman: Att leva monogamt är väl kyrkligt om något? Ingår man i en sådan konstellation borde man förstå att vitsen med det nästan först och främst är att vara exklusiva med varandra. | |
| solcito - Ej medlem längre | 2009-06-05 12:31 | |
![]() | måste bara kasta ut den här gamla godingen för att se hur ni nappar: det man inte vet lider man inte av.. ??? (och asadora o le-lou, jag menade inte att barn inte har rätt till sina pappor efter skilsmässan, utan före och efter. alltså jag tycker att fler pappor ska vara pappalediga, vabba, packa matsäck etc) | |
| ANDERStG | 2009-06-05 12:32 | |
![]() | "skulle kunna vara nästan vem som helst av mina medelklassthirtysomthings bekanta" Haha, medelklassen har inga visioner. Instituionaliserad otrohet. :) | |
| asodora | 2009-06-05 12:32 | |
![]() | solcito skriver: "Fast jag jag tycker att det är jättekul om du har den erfarenheten att pappor generellt är lika delaktiga i den dagliga omvårdnaden av sina barn. Det är ju jättebra. Var bor du? ska flytta dit.." Det är inte mina erfarenheter det handlar om. Har sett många kvinnor gnälla över sina män att dom inte hjälper till, är slarviga etc. Men om man har följt dom sedan start ser man inte sällan att det mannen gör i hemmet ändå inte duger. Kvinnan går efter med dammtrasan, disktrasan, dammsugaren så det blir som HON vill. Eller byter om på barnen för att klädvalet inte passar, blöjan inte sitter rätt etc etc. Tro fasen att en del män tröttnar. Dessutom vet man väl med vem man skaffar barn med från början om man nu är gift eller sambo. Har man accepterat det då tycker jag det är märkvärdigt att skaffa barn med en lat och slarvig man som man sedan inte tycker duger till att vara pappa i "jämlikhetens" namn efter skilsmässan. Använder man bara dom till avel då? Feminist, javisst! Sedan kan jag inte alls förstå resonemanget "Jag har gjort mest hemma, alltså ska barnen bo hos mig" Barnen bryr sig nog inte mycket om sådant om man nu ska se till deras rättigheter att ha tillgänglighet till bägge sina föräldrar lika mycket. Och för att återgå till otroheten...vad skulle barnen tycka, om dom visste, om sin mamma (läs förälder) som rumlar runt? | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-06-05 12:33 | |
![]() | lol @ Anders | |
| lusdrama - Ej medlem längre | 2009-06-05 12:33 | |
![]() | hihi:) | |
| Maskulinist | 2009-06-05 12:35 | |
![]() | Jävlar vad mycket dumt det sägs här. Solcito: Måste passa på att fråga dig samma fråga jag ställde igår: Neo i The Matrix - good guy or bad guy? | |
| wildman | 2009-06-05 12:35 | |
![]() | Plumspapper, jo för visso, men att leva i tvåsamhet skulle kunna fungera som koncept rent praktiskt även om man levde sexuellt öppet. Men det är inte särskilt etablerat och accepterat, så många kanske trots att dom inte köper monogamin fullt ut rättar in sig i ledet men hamnar i otrohetsfållan.... Man kan spekulera i mycket vad det beror på. Men det jag syftade mest på var att det fortfarande är vårt viktorianska arv som påverkar vår syn på just ett sexuellt "avtalsbrott" i en relation som det absolut hemskaste. | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-06-05 12:42 | |
![]() | wildman: Ja det kan man spekulera i... Generellt ingår väl personer för många förhållanden och slentrianmässigt gör som alla andra omkring, därav ser statistiken ut som den gör. Det finns ju idioter som blir ihop med någon för att de inte gillar att sova ensammen ;) Jag tror många väljer förhållanden för att haffa personen de gillar och att det många gånger handlar om att förekomma social skam snarare än äkta kärlek. Alla omkring en måste också veta att man är högt älskad, att man kunde haffa något, annars är man inte något värd. Man blir den ensamma mosade bananen i fruktskålen som ingen vill ha. Då tar man första bästa på en matchingsajt. Få idag skulle ha stake att gå i kloster. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-06-05 12:45 | |
![]() | maskulinist- syftar du på mina inlägg så gissar jag att ditt fördömande kan härledas till att du önskar att du hade lite mer erfarenhet, medvetet eller omedvetet :) | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-06-05 12:47 | |
![]() | there is no good nor bad, ´but thinking makes it so. William Shakespeare | |
| lusdrama - Ej medlem längre | 2009-06-05 12:47 | |
![]() | plumspapper du har så rätt. varför ska varje möte med person man trivs med alltid innebära evig monogami? lite ungdomstänk dock. | |