Spelrum
Giraffen | 39 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 31 |
Inloggade | 72 |
Mobilspel
Pågående | 19 865 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Mixiplus | 2009-11-13 09:34 | |
![]() | En studie har ju visat att man går ner lika mycket i vikt (iaf på kort sikt) oavsett om man går på LCHF eller HCLF, men att de som går på LCHF efter ett år mår psykiskt sämre. Jag tror personligen att det bästa är en LCMF-diet, dvs lite kolhydrater men inte fullt kompenserat med fett. ALLA dieter funkar om man förbrukar mer kalorier än man tar in, iaf vad gäller viktnedgång. Men kroppen tar absolut mer stryk av för mycket "socker" jämfört med för mycket fett. | |
Mixiplus | 2009-11-13 09:38 | |
![]() | Jag kan inte så mycket i ämnet... Men kolhydrater lagras i kroppen i form av glykogen. När det förbränns bildas koldioxid och vatten, därav möjligen det ökade kissandet. Men vad jag fattat är glykogenlagret relativt litet och snabbt förbrukat. Att man skulle kissa mer under ett halvår efter att man börjat med LCHF låter konstigt. | |
Larvbrud - Ej medlem längre | 2009-11-13 09:47 | |
![]() | Läste nånstans att kost med väldigt lite kolhydrater kan ge försämrad intelligens och minne. Har ingen aning om det är tillförlitliga studier eller ej. Tror på att äta bär, frön, grönsaker och nötter och inte vara rädd för fett. Dra ned på rent socker och vetebröd. Det borde räcka med detta och lite motion. Lite tragiskt att folk ska ha mer kött för att följa nån larvig diet. Stackars djuren säger jag bara. Bli smal, bli vegan. | |
MeetIsMurder | 2009-11-13 09:57 | |
![]() | jag har gått ner 25 kilo genom att skippa kolhydrater och äta fett istället. nu var mitt blodtryck lite högt för min ålder men det kan bero på att jag är väldigt stressad i mitt liv, kanske inte dieten. (för det kan vara det eller???) äsch | |
China Doll | 2009-11-13 09:57 | |
![]() | Bantningsmetod beror helt på övrig livsstil, hur du lever. Är du en soffliggare och inte tänker träna så kan man dra ner på kolhydrater. Jobbar du fysiskt eller tränar så behöver man kolhydrater. Man behöver ju lite muskler då oxå faktiskt. | |
Miss_jk | 2009-11-13 18:37 | |
![]() | China: Jag jobbar fysiskt och har inte märkt av denna diet (atkins) alls. Sambon konditionstränar flera dagar i veckan och har inte heller märkt av någon skillnad. Tror att det är mer muskelbyggande som blir jobbigt. Som jag skrivit tidigare (tror jag) så är detta den bästa dieten jag någonsin känt till. Man får äta allt det goda och bara skippa kolhydraterna. Tänk dig en god saftig köttbit med extra mycket bea, tryffelsås och en fräsch grönsallad till, och till efterrätt gör man en chokladmousse. Och man går ner i vikt! Rasar i vikt till och med! Jag har ätit chokladmousse typ fyra dagar i veckan i tre månader och jag blir bara smalare och smalare. Kan det bli bättre! En fråga: Någon som testat att göra en omelett som dessert? Omelett med frukt och bär i typ. Funderar på att testa... | |
wildcard | 2009-11-13 18:46 | |
![]() | Jag har varit och tränat idag. Jag mår som en prinsessa! Tog i duktigt hårt både vad gäller konditionsträningen och med musklerna. Sedan åkte jag hem, städade lite, diskade undan, hämtade en grej på posten, ringde ett samtal, började bli så smått hungrig och gjorde därför lunch. Förr hade jag i det närmaste krupit hem, svag i hela kroppen. Om jag inte hade haft något ätbart med mig, så hade jag stannat vid någon butik och köpt nödproviant, gärna något med mycket socker i... sedan hade jag ilsket gjort min lunch, hela tiden skåpätande... Jag har hållit lite extra koll några gånger den här veckan och det verkar som om jag behöver ca fyra timmar mellan mat och träning med denna kosten, för att orka springa på crosstrainern ett tag. I helgen gick det knappt två timmar mellan min omelett och träning och då orkade jag nästan ingenting på samma redskap. Jag använder det fö inte som bantningsmetod, det är som jag sagt tidigare en livsstil. Jag och tränaren på gymmet (som oxå kör LCHF fö) skrattade lite lätt åt en kvinna som for omkring och letade sina saker hela tiden ilsket (blodsockerfall, månne?) muttrande. Vi kunde redogöra, nästan i detalj, när hon senast hade sin handduk och vattenflaska och var hon förmodligen hade lämnat dessa. Är det verkligen brist på kolhydrater som gör en seg i hjärnan? Man är i alla fall observantare än en del andra. Jag märkte av en viss tröghet i tanken i början men sedan måste jag nog hävda att jag är mer snabbtänkt nu än förut. Jag tror inte att det var när människan började odla som hon blev smartare. Det var förmodligen inte när vi upptäckte potatis, för det är inte länge sedan. Det var troligen redan när vi kom på att vi kunde döda och äta andra djur, istället för att bara äta frön, frukt och nötter som intelligensen började mola i oss... | |
wildcard | 2009-11-13 18:53 | |
![]() | Miss_jk: Jag äter omelett till frukost, varje dag, så det blir nog lite tjatigt för min del. Det är gott att äta efterrättsomelett, dock! Smaksätt omeletten med en gnutta vaniljyoughurt och ät den med grädde och bär så blir den jättegod. Omelett går att göra istället för pizza, då kallas den frittatta och är supergod. Jag äter inte bara ägg, dock. Härom dagen åt jag LowCarbmålet på vår stora hamburgerkedja från norr. Sallad till och citronvatten. Snuskigt gott! Middagstipset idag är fläskkotlett, till det serveras gräddkokt (med en stor matsked creme fraiche) blomkål, purjolök och tomat. Så gott! | |
wildcard | 2010-03-30 13:50 | |
![]() | I går när jag var och handlade så såg jag det igen: det är just nu otroligt dyrt med grönsaker och skitbilligt med godis! Jag tänkte köpa broccoli. De tog 15 spänn för en liten knippe som vägde ca 200 gram! Detta borde bli ca 75 kr/kg. Samma sak med blomkålen, små huvuden på ca 500 g för 39.90 kr/st. Det är ju helt sjukt! Ja, jag vet att det odlas väldigt lite grönsaker i Sverige så här års och att godis inte är säsongsberoende. Passerade sedan godishyllan. Det kostar bara 49 kr/kg för påskgodiset och det finns GARANTERAT affärer där det är ännu billigare. Jag har för flera år sedan hört om ett förslag där produkter med socker i skulle beskattas högt, för folkhälsans skull, och att dessa skulle subventionera grönsakerna. Varför blev det inte så? Känns som ett stort svek och ett sabotage mot folkhälsan att detta får fortsätta som om ingenting har hänt! Det ser i mina ögon inte högintelligent ut när folk kommer med stoooora kundvagnen fullastad med påskmust, färdiglagad skinka, bröd, chips, lösgodis mm, mm. Var är informationen eller har man gett upp? | |
blue_moon | 2010-10-15 21:53 | |
![]() | Nu är det dags för mig att testa LCHF. Bär på 15 kg övervikt som jag gärna vill bli av med och jag slutade röka för en vecka sen. Framför allt gäller att motverka ytterligare viktuppgång! Hittade en sida som verkar vettig och ska försöka följa råden som ges. www.kostdoktorn.se/mat | |
Der Vaart - Ej medlem längre | 2010-10-15 21:55 | |
![]() | Du tror att hemligheten ENBART ligger i att skippa pastan? Ska inte vara sån, ta en macka och kör på baby. | |
blue_moon | 2010-10-15 22:04 | |
![]() | Vad jag har förstått ligger hemligheten i att skippa samtliga kolhydratrika livsmedel och ersätta dem med protein och fett. Då äter man varken mackor, potatis, ris eller pasta. | |
louisiana | 2010-10-15 22:11 | |
![]() | Den som vill veta allt om LCHF- metoden behöver bara läsa boken"Ät dig ner i vikt" av Sten- Sture Skaldeman. Förutom att den är mycket bra som "instruktionsbok", så är den skriven med mycket humor och är lättläst. Han gick själv ner från 140 kg till 65 (tror jag det var). Han har skrivit receptböcker också. | |
Der Vaart - Ej medlem längre | 2010-10-15 22:16 | |
![]() | Hemligheten är att veta och fortfarande vara ett svin med snygg mage | |
blue_moon | 2010-10-16 00:12 | |
![]() | Tack för tipset, louisiana! | |
Miss_jk | 2010-10-30 14:44 | |
![]() | www.kostdoktorn.se/1...-b lodtryck | |
F_Errari | 2010-10-30 15:14 | |
![]() | Jag har hållit på i två veckor snart. Har aldrig ätit så gott, aldrig varit så osötsugen och dessutom har jag första veckan gått ner 4 kilo. Naturligtvis kommer jag inte att hålla den viktnedgångstakten (får jag hoppas ;)) - men fortsätta, det ska jag. Ikväll blir det lax med gorgonzolatäcke och stekt svamp + zucchini. Mums! | |
gottmix71 - Ej medlem längre | 2010-10-31 18:45 | |
![]() | www.lchfrecept.com/ Här hittar jag mina recept! :) Kolla inte på bilderna bara, för en del av dem förställer INTE det som blir av receptet, bla glassen!! :( | |
hungerstrejk | 2010-10-31 22:37 | |
![]() | Ett annat tips e att föda barn, -15 kg på nolltid :) | |
Nerösktji - Ej medlem längre | 2010-12-04 18:30 | |
![]() | Sååååå.... Hur är det med er, ska ni göra något undantag till jul? Jag hade planerat att ta en Grebbestads Julmust. Det är nämligen den godaste musten som existerar. Men då ställde jag mig framför spegeln och tänkte: Nej, det ska du inte. Inte förens magen är totalt borta. Därför har jag köpt två flaskor som jag ska spara, kanske en tredje få se hur det blir med det. Så det blir nog bara lite mer protein än vanligt. Förhoppningsvis mer fett än protein. | |