Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 68 |
Mobilspel
| Pågående | 19 911 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ingrid45 | 2009-06-28 11:14 | |
![]() | De bor i Stokholm. | |
| kajix | 2009-06-28 11:18 | |
![]() | jag är våldtäktsman från Stokholm | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-06-28 11:30 | |
![]() | Det heter kontraproduktiv. | |
| y not | 2009-06-28 11:31 | |
![]() | introspektiv våldtäktsman, inte vidare smart | |
| The Rob - Ej medlem längre | 2009-06-28 11:44 | |
![]() | What about retrospektiv klokskap? Rätt vanligt förekommande. | |
| Ingrid45 | 2009-06-28 11:45 | |
![]() | Ni är för härliga. Jag önskar ni var mina barnbarn, allihopa. | |
| The Rob - Ej medlem längre | 2009-06-28 11:47 | |
![]() | *Lolar ut högt över havet* | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-06-28 11:58 | |
![]() | Har alltid önskat mig en farmor :) Min dog innan jag själv var född. Känner mig ganska smart, då jag går in och dricker vatten och svalkar mig, solen är grymt het nu. | |
| The Rob - Ej medlem längre | 2009-06-28 11:59 | |
![]() | Det är tufft för dom som e solo. | |
| Dalkullan | 2009-06-28 13:34 | |
![]() | De som är så smarta att det "slagit över" då, ska de skriva 11 och uppåt? ;-) | |
| Tedacious | 2009-06-28 13:37 | |
![]() | 9 jag verkar vara den enda som insett "sanningen" | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-06-28 14:19 | |
![]() | Hur kan man över huvud taget sätta upp en skala på 1 - 10 och tro att det är möjligt att placera sig nånstans i den? carlmartin, är du av uppfattningen att människor har en viss gräns för hur smart man kan bli (10) och en viss gräns för hur korkad man kan vara (1), eller ska man helt krasst jämföra sig med jordens övriga invånare och utefter det placera sig på en skala hur smart man är jämfört med ALLA andra? Det skulle hur som helst kräva en serie jobbiga test som ändå inte skulle ge ett någorlunda exakt svar. Klart man kan tycka vad man vill men för mig som läsare så säger det absolut ingenting om personens intelligens med så extremt bristande mått. Men visst finns det de som njuter av att placera sig i en skala, för all del :) Jag vet i alla fall att jag är tillräckligt korkad för att inte fatta om den här tråden är ironisk eller ej ;( | |
| micro113 | 2009-06-28 14:24 | |
![]() | 3 Efter fem års sjukskrivning är huvudet rätt tomt. Man tappar helt enkelt intellekt av att gå och lalla för sig själv på dagarna. Tidigare hade jag varit lite käftig och hävdat 7 eller 8, för då var jag fortfarande lite insatt i vad som hände i omvärlden. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-06-28 14:43 | |
![]() | Och jag efterlyser fortfarande minusskalan. ;( | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-06-28 15:01 | |
![]() | viktor - frågan var hur intelligent _tycker_ du att du är? vad någon tycker är ju godtyckligt. det jag tycker är intressant är hur folk ser på sig själva, och hur de väljer att ge uttryck för detta. ja, det är meningen att man genom den kännedom man har till omvärlden ska försöka placera sig själv intelligensmässigt på en skala mellan 1 och 10. om man njuter av det är det ett stort plus för mig. det var inte meningen att tråden skulle vara ironisk, eller handla om ironi, men så är det ju ofta... saker blir sällan som man tänkt sig ironiskt nog. jag håller med dig om att ens egen mening om hur intelligent man är ofta har lite att göra med hur andra ser på saken eller "hur det är i verkligheten", det är det mest spännande vid hela frågan tycker jag. | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-06-28 15:24 | |
![]() | ja, genom den kännedom man har om omvärlden så blir det ju förstås lite lättare att få en bild av sin egen intelligens ^^ Kanske den enda bilden man kan ha till hjälp om man ska placera sig i en skala. Till och med de flesta intelligenstester är nog rätt bristande. (nu talar jag inte om IQ-test) I och för sig så kan det ju vara intressant i vissa avseenden att se hur andra ser på sina egenskaper. Det är sant :) Fast jag avstår nog tyvärr från att placera mig själv. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2009-06-28 15:24 | |
![]() | Eftersom jag varit omgiven med synnerligen intelligenta människor under min uppväxt, matematiker och forskare, måste jag tyvärr säga runt 1. Möjligen kan mitt konstnärliga geni dra upp det till 1.5 faat det tittar fram så oerhört sällan. Och detta är inte ett försök till spelad ödmjukhet eftersom jag är tillräckligt smart att förstå att flera här skulle genomskåda det. | |
| vindsus86 | 2009-06-28 15:38 | |
![]() | vad är sanningen då, tedacious? gud finns och han älskar dig? (förlåt. det bara lät lite så. "jag verkar vara den enda som insett sanningen") | |
| svininfluens - Ej medlem längre | 2009-06-28 16:04 | |
![]() | Larvbrud, med tanke på detta skulle jag nog säga att du har en skev bild av vad som är normalt, och därför undervärderar dig själv. Detta är något som är extra vanligt bland talangfulla människor, eftersom dessa i högre grad än mähän omger sig med människor som är ungefär lika talangfulla som de själva är. På motsvarande sätt brukar mähän ha en väldigt konstig uppfattning om hur en normal intelligens är beskaffad. Detta visar samtliga vetenskapliga studier på området. Nämligen denna: www.sfgate.com/cgi-b...N7 3840.DTL (Min favoritstudie om ni undrar varför jag jämt refererar till den.) | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-06-28 16:37 | |
![]() | larvbrud- menar du att du inte umgås med eller ens ser människor som skulle kunna vara mindre intelligenta än du? du erkänner inte deras existens? | |