Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 39 |
Mobilspel
| Pågående | 19 852 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-07-05 18:53 | |
![]() | apbur en annan sak, jag jagar inte andar | |
| sina_shataz | 2009-07-05 18:54 | |
![]() | Det var du som började babbla om din erfarenhet, och inte vet jag vad det hade med saken att göra. Jag skrev att med fantasi kan man tro på vad som helst. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-07-05 18:54 | |
![]() | sina okej då får jag be om ursäkt om jag misstolkade | |
| sina_shataz | 2009-07-05 18:55 | |
![]() | ursäkten godtagen | |
| Malla13 | 2009-07-05 18:57 | |
![]() | bino8: Helt klart ska dem respektera det vi tror på också. det kan inte vara meningen att dem som inte tror ska ha respekt för att dem inte tror på det om dem själva inte ger respekt till dem som tror på det. Vi har en son som ser saker och som vet saker som skulle vara omöjliga och han e bara 6 år gammal, så jag vet exakt vad du pratar om här och står helt på din sida om att det finns * annat * än det vi ser. | |
| Dyslekso | 2009-07-05 19:01 | |
![]() | "Vi har en son som ser saker och som vet saker som skulle vara omöjliga och han e bara 6 år gammal, så jag vet exakt vad du pratar om här och står helt på din sida om att det finns * annat * än det vi ser." Hehe, precis som "Sjätte sinnet". | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-07-05 19:04 | |
![]() | Malla du har ett PM:) Be din son rita vad han ser:) | |
| apbur | 2009-07-05 19:07 | |
![]() | Men hur vet man att man inte hallucinerar? Hallucinationer upplevs ju självfallet som verkligaste verklighet. Vad skiljer "mediala" upplevelser från hallucinationer? | |
| Malla13 | 2009-07-05 19:10 | |
![]() | Bino8: Ja det ska jag göra. den tanken har aldrig salgit mig..=) | |
| Malla13 | 2009-07-05 19:11 | |
![]() | Dyslekso: ja tänk va...Precis som på film...Inte illa det!! | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-07-05 19:11 | |
![]() | apbur jag kan berätta ett exempel jag var med om vid en seans för många år sen. Vi var hemma hos en person (ingen av oss "mediala" kände) Kontakt mediet ritade och berättade kvinnan hon såg framför sig. Efter 2 månader fick detta mediumet ett brev med ett foto på en kvinna som avled 1978, ALLT stämmde från hennes kläder, utseende till hur knapparna såg ut på hennes blus. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-07-05 19:13 | |
![]() | Malla fråga gärna din son om han vet vad hon/han heter, sen kan ni ju kolla historien om där ni bor, vilka som bott där innan etc. Det behöver ju inte vara någon som bott där, det kan vara bundet till omgivningen, men värt att prova:) | |
| apbur | 2009-07-05 19:23 | |
![]() | Kan väl inte påstå att dina personliga erfarenheter egentligen skulle göra mig övertygad. Jag har nog hört tillräckligt med historier. Är inte ute efter fler utan vill mer diskutera vad fenomenet kan bero på. | |
| micro113 | 2009-07-05 19:30 | |
![]() | apbur Jag tror att vissa fenomen kan förklaras av hallucinationer - man vill så gärna, eller har behov av, att höra ifrån en nära anhörig, så till slut ser eller hör man personen. Jag har dock fortfarande svårt att finna en logisk förklaring till saker som kastas, saker som flyttar sig, startar osv.. och som upplevs av flera på en gång. Jag har också svårt att förklara små barns upplevelser med hallucinationer. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-07-05 19:32 | |
![]() | apbur ja jag tycker det är ett bra exempel på skillnaden mellan hallucinationer och "det verkliga" men men..du frågade ju hur man vet skillnaden. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-07-05 19:32 | |
![]() | apbur en sak till det var ingen "historia" | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-07-05 19:37 | |
![]() | micro113 ja ja jag håller med givetvis finns det människor som sååå gärna vill se att dom kan framkalla en bild. Det du berättar om att fler ser saker kommer säkert på detta forum klassas som "masshallucination"..*ler * | |
| Zizzzi | 2009-07-05 19:37 | |
![]() | Jag tror personligen på sådana här saker, och har upplevt saker själv. Jag vill inte utesluta att alla mina erfarenheter kan ha en "naturlig förklaring", men kan heller inte utesluta att det jag upplevde faktiskt var precis SÅ som jag upplevde det. OM jag skall avfärda mina övernaturliga upplevelser som hallucinationer, hur vet jag i så fall vilka av ALLA mina upplevelser som är eller inte är hallucinationer? Hur vet jag i så fall att min bästa tjejkompis inte bara är någon jag inbillar mig? Hur vet jag att jag inte bara inbillar mig när jag samtalar med någon jag aldrig tidigare mött? Det jag upplevt som jag inte kan förklara på något annat vis än övernaturligt har varit lika påtagliga som saker som har en naturlig förklaring - så varför skulle den ena vara mer sann än den andra? Av den anledningen är jag inte tilltalad av att klassificera det hela som hallucinationer, men som sagt kan de ha andra förklaringar än den som ligger mig närmast till hands. :) | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-07-05 19:38 | |
![]() | Zizzzi bra skrivet:) | |
| apbur | 2009-07-05 19:54 | |
![]() | Bino, historia är inget negativt laddat ord vad jag vet. micro, just små barn har ju väldigt mycket fantasi. Jag hallucinerade väldigt mycket som barn. Diagnos undanbedes. Zizzzi, kan vara svårt att bevisa att allt inte är en illusion, givetvis. Vi brukar dock uppfatta våra gemensamma upplevelser som sann verklighet. Just när det gäller spökerier brukar det vara få förunnat. Jag undrar lite varför det är så. Finns det nån mening med att få kontakt med andar? Känner ni att det har fört med sig något gott. Undrar av nyfikenhet. | |