Spelrum
Giraffen22
Krokodilen0
Elefanten3
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
15
Inloggade41
Mobilspel
Pågående18 777

Forumkategorier

Användare Inlägg  
SylviaPlath - Ej medlem längre2009-09-03 14:14
Antal inlägg: 31064

Gallskrikande ungar och blöjbyten är inte kul men annars tycker jag tanken på en restaurangmiljö som förbjuder barn är förskräckligt steril och trist. Jag tycker om när olika åldrar kan umgås. Annars kan vi ju enligt samma ordningsivrande logik börja utesluta riktigt gamla människor eller utvecklingsstörda på grund av att deras beteende kan anses som opassande. En sådan värld vill vi väl inte ha? En värld där bara medelålders, "normala" människor får vistas i det offentliga rummet?

Myspruppen - Ej medlem längre2009-09-03 14:14
Antal inlägg: 5000

damrummet låter så fint,men de är en toalett,å där vill inte jag äta å de ska inte min bäbiz heller göra
tycker de är för jävligt att ngt så vackert(syftar inte på brösten) ska höra hemma på en toalett enligt en del!
nu orkar jag inte med den här disskussionen längre,hur än än de är tycker vi olika,vissa åsikter kan man ändra gen om en disskussion men inte då de gäller den här för min egen del

vinterresa - Ej medlem längre2009-09-03 14:18
Antal inlägg: 253

Bäst att inte skaffa barn så att folk får röka och supa i fred.

Ronny2009-09-03 14:18
Antal inlägg: 518

Malla13 2009-09-03 13:15
"Ronny: Du slipper att se om du inte tittar!!!"

klart som fan jag inte vill titta, men sitter det någon framför mej så blir det ganska oundvikligt.

Myspruppen - Ej medlem längre2009-09-03 14:18

ja precis,tål man inte de mest naturliga delar i i livet,så stick själv å göm er!*grrr*

MissBlossom2009-09-03 14:19
Antal inlägg: 10

Håller helt o hållet med Mouche!
Har 2 egna barn och går vi på restaurang så ska de uppföra sig! För vår skull men även för de andra besökandes skull.
Har ingenting emot bröst; har 2 egna av dessa också, men jag vill inte titta på sådana när jag äter. Det har jag inte betalat för. Det finns andra ställen man kan gå till för att betala och titta på sådana. Bröst och matställen hör liksom inte ihop i mina ögon.

Teddow2009-09-03 14:22
Antal inlägg: 271

Jag förstår allvarligt talat inte problemet med amning. Mouche, du vill se en amande mamma när du äter lika lite som jag vill se en tysk tant snubbla på sina bröst när jag ligger och solar på stranden. Men, ibland så får man bita i det sura äpplet, som i somras på fågelöudde.

SylviaPlath - Ej medlem längre2009-09-03 14:23

Ja, ärligt talat så kan krogen inte anpassas efter folk som har den speciella läggningen att de ser ammande som något äckligt - för det måste ändå vara hyfsat ovanligt. De flesta av oss blir på sin höjd lite generade men det har väl ingen dött av?

micro1132009-09-03 14:27
Antal inlägg: 17540

Mouche

Jag är fullständigt övertygad om att du, om du hade eget barn, inte skulle tycka det var tillfredsställande att det matades inne på toaletten bland alla bakterier där.

För damrummet är -- ordet till trots - en vanlig toalett

SylviaPlath - Ej medlem längre2009-09-03 14:28

Får jag fråga: Hur många av er har ens stött på ammande kvinnor på restauranger (kvällstid)? Det har jag aldrig gjort. Folk har trots allt lite känsla för i vilken miljö det är okej att amma och inte. På caféer och lunchställen dagtid har jag stött på det flera gånger men där känns det inte alls konstigt, man konstaterar att där sitter någon som ammar och sen tittar man bort. Jag förstår inte problemet.

Teddow2009-09-03 14:29
Antal inlägg: 271

Micro113: Nja, förutom att det inte bajsas inne på damrummet. Det är common knowledge. Men förutom det så är det som vilken annan toalett som helst.

Myspruppen - Ej medlem längre2009-09-03 14:30

ja men hur många ggr stöter man inte på ngt man inte gillar,men man kan inte lägga sig i allt å absolut inte saker som är så viktigt å självklart som amning,fatta inte hur man vill bunta ihop dom på en toalett!!!

mommesfrites - Ej medlem längre2009-09-03 14:31
Antal inlägg: 7605

Det var faktiskt bra sagt, Ted:
"Jag förstår allvarligt talat inte problemet med amning. Mouche, du vill se en amande mamma när du äter lika lite som jag vill se en tysk tant snubbla på sina bröst när jag ligger och solar på stranden. Men, ibland så får man bita i det sura äpplet, som i somras på fågelöudde."

Sen ramaskriar jag lite åt Mouche, att han säkert (hoppas jag) får en nyanserad bild av barn och bröst med ett eget barn.

mommesfrites - Ej medlem längre2009-09-03 14:33

Lol, Mys :) Ut med alla barn, mödrar, handikappade, feta och äldre på toaletten, så man slipper se dem :P

Mouche - Administratör2009-09-03 14:33
Antal inlägg: 24193

Jag har inte påstått att amning är *äckligt* och inte heller att jag har något emot barn.
Jag tycker istället att man verkligen kan diskutera det lämpliga i att släpa med sig småttingar till krogen, där vissa människor kanske är berusade etc.

Någon sa nåt om att jag säkert ändrar mig den dag jag får egna barn.

Svar: Finns inte en chans att jag gör!

Min kvinna sitter inte med bröstet framme och ammar vårt barn mitt ibland en massa främlingar på en "brötig" krog och så är det bara.
Inte heller skulle mina barn tillåtas att störa andra på en vanlig restaurang.

Lite hänsyn måste man som förälder kunna visa andra och om inte mina barn uppförde sig så hade vi lämnat restarungen omedelbart.

Mouche

mommesfrites - Ej medlem längre2009-09-03 14:34

Världen är till för unga vuxna, högproduktiva och estetiskt tilltalande människor - right.

Mouche - Administratör2009-09-03 14:34
Antal inlägg: 24193

...och sedan hade jag bannat ungen på IP... =))

annelille2009-09-03 14:37
Antal inlägg: 500

...Mouche....jag tror inte att TS menar ammning på krogen på kvällstid utan under dagen på lunch....

mommesfrites - Ej medlem längre2009-09-03 14:37

Men se för fan till att handikapptoaletten är ledig då, så man får in alla misshagliga individer där :)

gintonic2009-09-03 14:37
Antal inlägg: 2

Man känner fan inte lukten från bröstmjölk och även om man nu skulle göra det: Din mat kanske luktar vitlök, det kanske inte jag gillar om jag sitter vid bordet brevid. Skit du i vad mitt barn äter så skiter jag i vad du äter.

Det är ju knappast så att man går på nattklubb med en bäbis, men gå och käka på restaurang nån gång är fan inget konstigt.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?