Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 377 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Finlirare - Ej medlem längre | 2009-10-01 22:58 | |
![]() | j_c vilken bubbla har Du levt i...Skönt där kaske, men också lite händelselöst (inte valium hoppas jag) ....Under ett liv så "drabbas" de flesta av konflikter, jobbiga, kanske till och med jättejobbiga kanske så pass jobbiga att "fel" begås....sådana fel som man senare vill förlåta, eller överväger om att ge förlåtelse för. Inget man ska önska men det tillhör livets dynamik och sånt som gör att man känner att man just lever. Man tvingas ställa sig frågor om sånt som finns där inne i sitt inre. Men Du kanske skyggar för nå't; konfliken, dig själv...eller något annat? Gå ut i livet vettja :) | |
| sibbeAWESOME | 2009-10-01 23:02 | |
![]() | Jag citerar Crabman från My Name is Earl: "it aint cheating if its above the waist" SKOJAAAA | |
| jaap_conrad - Ej medlem längre | 2009-10-01 23:03 | |
![]() | Finlirare: Jag är rätt nöjd med mitt liv, men tack för tipset. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-10-01 23:04 | |
![]() | Det är genom våra erfarenheter vi förkovras, och snabbare än annat av dom erfarenheter som prövar oss på olika vis... Också brukar sådana lärdomar utvidga vår förståelse för andra... | |
| micro113 | 2009-10-01 23:05 | |
![]() | Finlirare Nu hänger inte jag med -- varför skulle alla - de flesta - drabbas av svåra konflikter el dyl. Jag vet många många som levt långa härliga liv utan att behöva konfronteras med massa skit -- och min uppfattning är nog att det faktiskt är så som livet egentligen skall vara. Hur som helst -- jag har svårt att se och tro att livet på något sätt skulle blir mer fullödigt av konflikter och svårigheter. Jag tror precis tvärtom, att är det någon som har potenial för att faktiskt leva livet på riktigt så är det väl den som sluppit möta skit på vägen och bli kantstött. Jag tror alltså Jaap redan lever livet. | |
| Finlirare - Ej medlem längre | 2009-10-01 23:06 | |
![]() | mmm j_c Du verkar väldigt nöjd, men bli aldrg liknöjd! Ut i striden och försök att tillföra nå't...även om Du kanske måste ta en o annan risk. | |
| jaap_conrad - Ej medlem längre | 2009-10-01 23:09 | |
![]() | Finlirare: Tro mig, mitt liv utmanar mig varje dag. | |
| LYYN - Ej medlem längre | 2009-10-01 23:10 | |
![]() | Diplomati är nog mer att föredra än strid vad gäller utveckling. | |
| Finlirare - Ej medlem längre | 2009-10-01 23:14 | |
![]() | micro113 Så klart ska man inte önska in konflikter, men under ett liv så kommer de...under förutsättning att man tar nå'n slags ställning i stora eller små frågor...och nu och då kan dessa "drabbningar" förosaka att fel begås...fel som kanske måste,,,eller borde förlåtas för att gå vidare. Känner Du alltså många människor som gått genom livet helt utan att ha konfronterats....med sånt som de tycker är fel...oj? | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2009-10-01 23:15 | |
![]() | Håller fullständigt med vad gäller diplomati. Hellre gjuta olja på vågorna än att ta strid. | |
| Finlirare - Ej medlem längre | 2009-10-01 23:18 | |
![]() | Ja, diplomati tycker jag alltid ä det rätta....man måste uttömma alla alternativ till att tala sig till en lösning. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-10-01 23:19 | |
![]() | Är också en sån som oftast försöker reda ut saker genom att försöka kompromissa. Det är oftast inte bara den enas fel utan bådas. Man kommer ingen stans i ett gräl genom att vara tjurskallig och oförsående man måste se saker ur ett mer objektiv perspektiv, tyvärr blir många subjektiva och tar saker personligt. Men däremot då jag vet att jag verkligen inte gjort något fel, och då menar jag VERKLIGEN inget fel, då står jag på mig och kan nästan bete mig som ett litet barn :D men då ska det verkligen vara nåt jag inte kan tolerera. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-10-01 23:27 | |
![]() | Hm...detdär om något är så typiskt svenskt, en viss konflikträddhet. Visserligen så finns det inget självändamål i att strida, men nog måste man å andra sidan bli rustad för att kunna tackla konflikter, kunna stå på sig när det är berättigad osv... Sen hur man gör det, är en annan femma. Jag kan fascineras av den personlighetstypen som har så mycket pondus och auktoritet att de redan med sin gestalt förmedlar för omgivningen, att typ..."mig är det inte lönt att hoppa på"..... | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2009-10-01 23:32 | |
![]() | Håller inte med om att det handlar om att vara konflikträdd snarare att lösa allt till det bästa för båda parter. Jag blir inte lyckligare av att vinna. Genom att reflektera och bolla med någon annan part kan man få nya vinklingar och på så sätt få ett bredare perspektiv. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-10-01 23:32 | |
![]() | Tess: Jag förstår inte ditt inlägg, och därför känner jag mig.......... men jag gissar att det beror på att du inte förstod mitt. | |
| micro113 | 2009-10-01 23:36 | |
![]() | Finlirare Att konfrontera det man tycker är fel behöver inte betyda stora konflikter varför skulle det göra det? Det stor skillnad på att konfrontera felaktigheter och på att gå in konflikter som spårar ur och landar i att den ena parten måste förlåta eller ge förlåtelse. Konfrontation behöver inte innebära kränkning av den andra parten -- och när respekten för den andra parten kvarstår uppstår inte behovet av förlåtelse - förlåta. Ja, jag känner många människor som gått genom livet utan den berg och dal bana som du tycks tro är nödvändig för ett fullödigt liv. Jag har själv utsatts för kränkningar i mitt liv -- men också levt i ett tjugo årigt konfliktfritt äktenskap -- och då menar jag verkligen konfliktfritt, men inte utan att vi haft egna viljor och uttryckt dem med respekt för varandra. Jag köper inte alla måste gå in konflikter som leder till att den ena parten kränks och måste förlåta -- och köper definitivt inte att det på något sätt skulle vara utvecklande eller en förutsättning för att leva ordentligt. | |
| Finlirare - Ej medlem längre | 2009-10-01 23:38 | |
![]() | vita_syrener jag håller med dig även om det så klart är ett ganska naivt resonemang om man tar ett helt liv som perspektiv. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-10-01 23:45 | |
![]() | Det beror ju på vad det handlar om. Jag glömde nog i stunden att tråden handlar om parrelationer.... Jag spånade och tänkte mer allmänt... Ex: Har jag varit till daglivaruhandeln och fått en gammal vara, går tillbaka med den, och handlaren inte vill ge mig vare sig en ny, färsk vara, eller pengarna tillbaka....Vet jag då hur jag ska tackla en sån situation, så nog blir jag - om inte lyckligare precis - men åtminstone nöjd när jag fått som jag ville... - Och den typen av händelser måste vi ( helst ) kunna tackla, för sådana möter vi alla - i olika konstellationer - genom hela livet... Men nu blev det verkligen heeelt OT. :/ | |
| jaap_conrad - Ej medlem längre | 2009-10-01 23:46 | |
![]() | Skulle jag känna ett behov att antingen förlåta eller lämna min flickvän om hon var otrogen? Förmodligen inte. Jag är så konflikträdd att jag skulle föreslå en trekant. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-10-01 23:48 | |
![]() | :)) hahha | |