Spelrum
Giraffen16
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
9
Inloggade25
Mobilspel
Pågående19 106

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Järnröret2009-11-12 18:01
Antal inlägg: 375

Sen när började det bli synd om tjockisar?

Linn79 - Ej medlem längre2009-11-12 18:12
Antal inlägg: 4279

Måste det vara synd om någon alls? Vi ser olika ut och det borde finnas kläder för alla storlekar. Däremot kan jag förstå om ett företag inte producerar lika stora kvantiteter av storlekar som det är mindre efterfrågan på bara för att det skulle vara politiskt korrekt.

ramsay - Ej medlem längre2009-11-12 18:23
Antal inlägg: 9204

nej inte alls! det är så väldigt tröttsamt med denna navelskådande offermentalitet hos folk. boooring.

sås-claes - Ej medlem längre2009-11-12 21:36
Antal inlägg: 401

apbur, har läst det du skrivit i tidigare forum. Du har ofta bra saker att komma med. Men ogillar det där med "efterblivet huvud", känns lite onödigt.

Som yngre (idag 26 år) kunde jag äta PRECIS vad som helst utan att vågen visade annorlunda än dagen innan. Vägde då ca 58 kg (175 cm lång), och det var ett jävligt stort problem för mig. Ville inte va en spinkis. Tränade hårt på gym för bli lite stadigare.
Sen när jag fyllde 25 ändrades saker och ting, och vips vägde jag 75 kg. Då var jag inte heller nöjd, med en sån drastisk viktökning blir det inte den kvalitetsvikt man är ute efter som gymmare.

Och det där med storlekar på kläder är ett mildare helvete oavsett vad man väger eller hur man är bygd.

Lätt är det aldrig :)

blåhund - Ej medlem längre2009-11-12 21:40
Antal inlägg: 469

Medelstl. för vuxna kvinnor i nordeuropa är stl 44!och i USA stl 46.Och så finns inte ens stl 42 på Lindex! Catwalkmodellerna har stl 32-34 eller size zero.Konstig värld vi lever i.Borde man inte satsa på L och XL-plagg som ju har flest köpare?Också svårt hitta BHar i stl större än C-kupa i de vanliga klädkedjorna ,är man en E är det hopplöst.

Mouche - Administratör2009-11-12 22:06
Antal inlägg: 24193

"...bara en dåre missar en vacker insida för att slösa tid på en totalt ointressant, babblande om än vacker utsida...."

Diskussionen har spårat ur rejält.
Tillbaka till trosor, BH:ar och allt vad nu just den affären säljer annars stängs tråden.

Mouche

_Candid - Ej medlem längre2009-11-12 22:38
Antal inlägg: 2602

Raderade personangrepp och följande diskussion som inte följde trådens ämne. Grattis till jobbet maskulinist! Jag hoppas att tråden kan återgå till det den handlar om nu.

Globularis2009-11-12 23:41
Antal inlägg: 153

Hm, får inte skriva något.

Till TS och övriga klädintresserade. Gå till en annan affär som erbjuder stirlekar som passar er, svårare är det inte. En affär vill tjäna pengar och ha kunder av en viss typ. Det finns väldigt fina kläder på andra ställen.

Ett alternativ är också att plocka fram symaskinen. Så djävla svårt är det inte att sy själv.

jaap-conrad - Ej medlem längre2009-11-13 00:06
Antal inlägg: 634

Äntligen!

Japan förbjuder fetma: www.aftonbladet.se/k...61 08376.ab

Lite mer rättframt än en sockerskatt, men jag gillar det.

Globularis2009-11-13 00:20
Antal inlägg: 153

jaap-conrad, det som Japan gjort går inte i Sverige pga de rödas majoritet (borgarna har lyckas sticka emellan en kort period nu, bidragstarmen suger hos många därför vinner sossemaffian nästa val). Sossar och kommunister gillar falukorv och pizza plus öl i rikliga mängder. Det har jag noterat i mina fältstudier på Coop, Finlandsfärjan, Biltema, (i nödfall ICA Maxi) och Ullared.

jaap-conrad - Ej medlem längre2009-11-13 00:29
Antal inlägg: 634

Globularis: Ironiskt nog så låter du som en finlandsfärjevariant av mig själv. Men vi använder inte ordet ''kommunister'' när vi beskriver fienden.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?