Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 19 481 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2009-12-17 19:32 | |
![]() | Såna gubbar kan ju förvänta sig det, att man ska gå upp i limmningen och ge en sexig örfil bara för att man är kvinna. Genom att slå bort någons hand befäster man ju bara rollerna, rollerna som de tänder på eller känner sig mäktiga av. | |
| Robbanov - Ej medlem längre | 2009-12-17 19:33 | |
![]() | Sexig örfil... ha ha :-) | |
| micro113 | 2009-12-17 19:34 | |
![]() | Zickzacker Om nu killen istället hade känt sig kränkt av att Roland tog tag i hans cykel -- hade det varit okej om han hade delat ut en örfil till Roland? Istället för att säga gubbjävel alltså (vilket är tveksamt om han sa före eller efter smällen, ord står mot ord i rätten). | |
| Zickzacker | 2009-12-17 19:34 | |
![]() | Micro vi ser olika på det här det är ju tydligt, men jag hade stått bakom dig i alla väder om du så hade laddat från hälarn och dragit till i den situationen. Sen skulle vi hållt tummarna att han inte gör det igen mot någon som inte har mod till att försvara sig eller värja sig. | |
| Robbanov - Ej medlem längre | 2009-12-17 19:36 | |
![]() | Gubbjäveln är hans nya artistnamn. Han ska turnera i folkparkerna i sommar och skrämma små barn. PRO anordnar bussresor till dessa gig, givetvis. | |
| Miss_jk | 2009-12-17 19:36 | |
![]() | "Gå upp i linningen"... | |
| Zickzacker | 2009-12-17 19:36 | |
![]() | Micro, jag utgår ifrån vad Comeon skrev i första inlägget inte någon fiktiv situation. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2009-12-17 19:38 | |
![]() | Haha, miss jk :) | |
| apbur | 2009-12-17 19:40 | |
![]() | Larvbrud, jag är själv också väldigt sansad när det gäller främmande människor, har en vass tunga jag kommer ganska långt med. Jag tycker ändå inte att det här är tråden där man ska diskutera hur den snyggaste pareringen hade sett ut. Det hade iofs varit intressant. Jag håller med om att en verbal känga alltid vinner i stilpoäng. När man talar moraliskt rätt eller fel bortser jag gärna från stilpoängen. Micro, knappast, du har inte rätt att dra till nån som vill ge en välmenande kram. Inte heller ett oskyldigt bröstnyp. Det är när de sexuella handlingarna går över i att bli tvång, precis som larvbrud säger. Med ditt resonemang får du slå till en läkare som tar på din kropp när du inte uppfattar det som angenämt. | |
| apbur | 2009-12-17 19:40 | |
![]() | Larvbrud, jag är själv också väldigt sansad när det gäller främmande människor, har en vass tunga jag kommer ganska långt med. Jag tycker ändå inte att det här är tråden där man ska diskutera hur den snyggaste pareringen hade sett ut. Det hade iofs varit intressant. Jag håller med om att en verbal känga alltid vinner i stilpoäng. När man talar moraliskt rätt eller fel bortser jag gärna från stilpoängen. Micro, knappast, du har inte rätt att dra till nån som vill ge en välmenande kram. Inte heller ett oskyldigt bröstnyp. Det är när de sexuella handlingarna går över i att bli tvång, precis som larvbrud säger. Med ditt resonemang får du slå till en läkare som tar på din kropp när du inte uppfattar det som angenämt. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2009-12-17 19:42 | |
![]() | Jag har gjort så många gånger. Tagit ett fast grepp om en mans arm och fört bort den. Ofta utan att säga ett ord. Det har varit när en främmande hand har berört min bara axel eller min bara arm. Apbur, det blir svårt att se det som en moralisk fråga enbart, eftersom personen delvis handlar i affekt. | |
| magnusito | 2009-12-17 19:43 | |
![]() | Comeon är verkligen bra på att få igång oss. Nu är redan tråden igång med alla tillhörande stickspår, rättfärdiga klokheter, primitiva utropp m.m. Jag älskar det här... | |
| magnusito | 2009-12-17 19:44 | |
![]() | Är det inte heltäckande slöjor, Sverige demokrater, m.m. | |
| micro113 | 2009-12-17 19:47 | |
![]() | apbur Jag skrev att jag INTE tror att jag kan dela ut en lavett -- men jag har rätt att slå bort hans hand om något gör ett sexuellt - dvs lägger den över mitt bröst, eller annat sexuellt område. Det finns inte att jag blir fälld för att avvärja den fysiska kontakten på det sättet -- den andra skulle däremot riskera fällas för sexuellt ofredande. Jag har rätt att värja mig från det. | |
| Zickzacker | 2009-12-17 19:50 | |
![]() | Micro, tror inte du skulle bli fälld för en örfil i det sammanhanget. | |
| micro113 | 2009-12-17 19:51 | |
![]() | apbur Om en läkare lägger en hand över mitt bröst utan förvarning och utan att sådan undersökning skall genomföras -- så har jag självklart rätt att värja mig från det. En läkare skall kommunicera -- dvs berätta vad som skall göras, och kolla att det är okej innan denne företar en undersökning -- de kan inte bara klampa på och känna sig fram. | |
| apbur | 2009-12-17 19:52 | |
![]() | micro, om du slår bort armen jättejättejättejättehårt. Våld är det och det är inte nödvändigt i situationen. Om du tänkte ge en örfil men missade så örfilen kom på den tafsande armen istället? Räknas det som befogad avvärjning då? | |
| micro113 | 2009-12-17 19:53 | |
![]() | Zickzacker Jag vet faktiskt inte vad lagen säger i det avseendet. Vore kul att veta om det nånsin blivit prövat. Men det borde ju frias på grund av affekt om inte annat. | |
| Zickzacker | 2009-12-17 19:54 | |
![]() | Hur många killar har inte fått en örfil för att taffsat på en tjej... | |
| micro113 | 2009-12-17 19:56 | |
![]() | apbur Som sagt, jag vet inte hur en örfil skulle räknas. När det gäller mot armen, så är det befogat tills armen flyttat på sig -- då handlar det i princip inte om hur hårt, utan om hur många upprepningar. Detta då det är svårt att beräkna styrka i ett avvärjande -- så man brukar mäta kraften på det sättet. Därför kan du frias om du slår ihjäl någon i ett slag när det handlar om nödvärn. | |