Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 66 |
Mobilspel
| Pågående | 19 486 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Robbanov - Ej medlem längre | 2009-12-28 20:41 | |
![]() | För mig blir det lätt hysteriskt när jag ska haspla ur mig inlägg om ditten och datten. Blir svettig under armarna, och till vilken nytta? | |
| Snoosy | 2009-12-28 20:42 | |
![]() | Håller helt med ts. Förstår inte varför det ska vara så svårt att vara trevlig? :) Att hälsa och tacka för matchen, vilket inluderar att stanna kvar tills den andra svarat kan väl inte vara så svårt ? :) | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2009-12-28 20:44 | |
![]() | Nephelia: Nej, man behöver inte passa på att mobba tonåringar på glid eller medvetet försöka kränka personer. Däremot känns det omöjligt att hålla nivån så respektfull och gullig att de notoriskt lättstötta vuxna som går hit för att få spö och få gråta en skvätt, aldrig ska ha något att klaga på. | |
| Satyra | 2009-12-28 20:45 | |
![]() | Robbanov - Förlåt om jag medverkar till att betunga din lust att vara här. Försöker inte vara komplicerad utan finner som sagt nöje i att analysdiskutera, även om skitsaker. ;-) Och orkar man inte läsa mina inlägg är det väl bara att hoppa över dem - så gör jag med dem jag inte orkar läsa i alla fall (och det är en del....). | |
| Robbanov - Ej medlem längre | 2009-12-28 20:45 | |
![]() | Jobbigt när man kommer hem och ska kolla om någon har svarat också. Tar en jävla tid att läsa igenom alla inlägg som skrivits under natten och dagen. Ja, det är stora problem jag har. :-) | |
| -Nephelia- | 2009-12-28 20:47 | |
![]() | Är det verkligen så svårt att vara respektfull? Jag fattar det inte. Även om folk tar åt sig lite för lätt? Om alla gullade varann genom livet, fan va mkt skit vi skulle slippa. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-12-28 20:47 | |
![]() | precis som jag uppför mig på olika sätt beroende på vem jag möter (det är lite skilllnad på mig när jag möter min far kontra när jag möter en treåring, kontra när jag möter min chef), så spelar jag mer eller mindre medvetet en eller flera roller på nätet. inget konstigt med det. våra roller är ju också oss själva, hur skulle det kunna vara annorlunda? samvete, empati, intresse, humör sympati och antipati avgör på vilket sätt vi spelar rollerna. och hur medvetna vi är om att vi gör det när vi gör det. | |
| Robbanov - Ej medlem längre | 2009-12-28 20:48 | |
![]() | Satyra är icke betungande, ty hon är en klok kvinna som jag uppskattar mycket. Det betungande i det hela är en grej mellan mig och min verklighet. En verklighet som jag känner att jag kompromissar med alltför ofta. | |
| Satyra | 2009-12-28 20:52 | |
![]() | Puh, skönt att höra Robbanov, eller ... oj, det lät verkligen egoistiskt, hehe, sorry igen.;-) Men jag hoppas du förstår hur jag menar. :-) Angående din verklighet så ... ja, det brukar ju stämma det man känner är bra och fel för en själv, så om du får mer negativitet än positiviet av att vara här kanske en paus är bra att ta. :-/ | |
| Robbanov - Ej medlem längre | 2009-12-28 20:55 | |
![]() | Det är det jag funderar på, Satyra. Om det goda uppväger det onda. Men helt klart är att jag skulle må bra av en paus, och koncentrera mig på... tja, det är hemligt. :-) Så... vi ses. <3 | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-12-28 20:58 | |
![]() | oavsett vad man gör är det bra att ta en paus tycker jag. | |
| Satyra | 2009-12-28 20:59 | |
![]() | Robbanov - Hoppas det löser sig för dig, vad det än må handla om! Sköt om dig - på återseende. | |
| El Gronde | 2009-12-28 21:01 | |
![]() | Hursomhelst tycker jag det viktiga är att man behandlar andra på samma sätt som man själv vill bli behandlad (Kristus budskap funkar även här!) Är man själv tuff i tonen så får man räkna med att tåla samma ton tillbaka. Det är provocerande när människor skriver spydigheter men inte tål mothugg. Lite konsekvens är hedervärt även på nätet. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2009-12-28 21:03 | |
![]() | Jag har sålt och löpt en del på Tradera och där är majoriteten sjukligt trevliga. Ändå tycker jag inte att det är trevligare att vara där än i mer gnabbiga forum. Trevlig stämning är lite kvävande i längden tycker jag. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2009-12-28 21:06 | |
![]() | Jag säljer trosskydd. | |
| ducktale | 2009-12-28 21:10 | |
![]() | Säg hej, spela o var glad.. Vad är så svårt med det??? Om man sen får andra frågor om något kan man ju svara om man vill... Hej kan man alltid skriva :) Hej hej ! | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-12-28 21:25 | |
![]() | Jag brukar hälsa, men stör mig inte om motspelaren inte vill säga hej. Bara att spela, vinna och gå vidare....:) | |
| le-lou | 2009-12-28 22:18 | |
![]() | Örn-Björn - tur har inget med betapet att göra. Det handlar bara om ens egen skicklighet, och motspelarens. Om han/hon ger dig öppningar för rull - så handlar det knappast om tur. Grattis till rullningen. Ja tack. | |
| Greenline | 2009-12-28 22:33 | |
![]() | fattar inte varför folk skriver tfgm och sen sticker utan att vänta in den andres tack. Om man inte vill vara artig, varför skriver man över huvud taget något? Det är ungefär som att säga hej och ta i hand och sedan vända ryggen till innan den andre hunnit säga hej. | |
| Liftactiv | 2009-12-28 22:35 | |
![]() | Men orka?! Inte sitter jag och väntar tills motspelaren skriver - eller inte skriver, vilket är lika så vanligt - sitt tfm eller vad det är. Hälften av alla verkar inte varken bry sig eller skriva, hälften är rabiata förkortningsgalningar vilket i sig är lika värdelöst som att säga "h" till den du möter på stan. | |