Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 18 732 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mette-m | 2010-03-10 16:53 | |
![]() | bostadsrätt är det och avgift eller hyra det är väl desamma | |
| lycopersicon | 2010-03-10 16:58 | |
![]() | Nej, det är inte detsamma. Har du en bostadsrätt betalar du en avgift varje månad till bostadsrättsföreningen vilken du själv är en del av och alltså betalar du en del till dig själv. Det innebär att du indirekt kan vara med och bestämma vad pengarna ska gå till. Reparationer, underhåll, amorteringar osv. När du hyr betalar du en hyra till en fastighetsägare som gör vad han vill med pengarna. | |
| mette-m | 2010-03-10 17:55 | |
![]() | Men jag kan inte bestämma över om jag vill ha det rökfritt hemma och inte behöva andas in grannens cigarettrök . | |
| lycopersicon | 2010-03-10 18:12 | |
![]() | I ditt inlägg 14:32 skriver du att ni bor i hyresrätt, men sen i samma inlägg skriver du att lägenheten sjunker i värde så jag antar att ni bor i bostadsrätt. Isåfall kanske du kan ta upp ditt problem med styrelsen? Kolla om det står något i föreningens stadgar om balkongrökning. | |
| Drakflickan | 2010-03-10 18:18 | |
![]() | Ett bra och enkelt sätt att åtminstonde dämpa rök lukt rejält är att Sätta in ett par skålar med Ättiksprit Det äter upp rök lukten fyll på var tredje dag.... har lika i mitt sovrum .Men skulle hellre flytta än ens fundera på att gnälla om en sådan sak ..... Någonstans måste rökare få röka ocg då är det lämpligt att de gör dt i sitt eget hem.. | |
| co3ra | 2010-03-10 18:26 | |
![]() | Vill bara flika in en liten sak, en person jag känner som inte ens röker då. Har fått klagomål från sin hyresvärd och skulle dessutom ev kunna bli vräkt för grannen hade fått in rök i sin lägenhet och var helt säker på att då min vän var den skyldige, så borde ju kunna gå så långt om de nu stör en granne. | |
| Miss_jk | 2010-03-10 18:33 | |
![]() | Drakflickan: Skulle du hellre flytta från den finaste lägenheten du sett, som du har bott i i mindre än ett år och dessutom betalat nästan 3 miljoner för? Jag ska fasen inte behöva flytta för att min granne röker, den saken är klar. Som jag sagt så tycker jag att det är okej att röka i sin lägenhet (fast jag hade hellre sett ett förbud...) men när det inte bara drabbar de rökande utan även deras grannar så är det inte okej längre. Har förstått att det troligtvis inte finns så mycket att göra förutom att försöka ta tag i saken själv och täta lister och kolla ventilation m.m. | |
| teamgrens | 2010-03-10 19:07 | |
![]() | Om det bara luktar i sovrumsväggen så har det nog inte med ventilationen att göra. Då röker grannarna antagligen mest i det rummet. Ring på och berätta om ert problem. Dem kanske är villiga att röka mindre i det rummet och mer i ett annat (som då inte stör er på samma sätt) Ättikssprit i en skål är ett jätte bra knep, men grannarna måste ju sluta röka i rummet vägg i vägg med ert sovrum om det ska fungera fullt ut. Funkar det inte att prata med dem eller föreningen så ring en måleri firma och fråga om dem har en tät färg som inte släpper igenom lukten. Så kan ni passa på att förnya sovrummet | |
| Bergarn1 | 2010-03-10 21:14 | |
![]() | Miss_jk: Har du pratat med dom, eller gör du som normalsvensken, är bitter och hoppas att någon myndighet/hyresvärd/polit iker/polis/väktare/vaktmä stare ska göra något åt saken. | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-03-10 21:32 | |
![]() | Förstår dej precis miss jk. Finns inget som är så vidrigt att få in i sin lägenhet som cigarettrök. Hade också en granne som rökte förut och varje kväll när man skulle sova så luktade i hela sovrummet, vidrigt! | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-03-10 22:26 | |
![]() | Det finns en produkt som heter Yocoair hos Clas Ohlson. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-03-10 22:28 | |
![]() | Den ska tydligen ta bort röklukt enligt tidningen "Din bostadsrätt". | |
| LisaLong | 2010-03-10 23:10 | |
![]() | Stäng ventilen så slipper du röken:) | |
| Miss_jk | 2010-03-11 06:30 | |
![]() | Har stängt ventilen, men det kommer inte därifrån. Nej, jag har inte pratat med dem men jag förväntar mig inte heller att någon myndighet/hyresvärd/polit iker/polis/väktare/vaktmä stare ska göra något åt saken, det var därför jag startade denna tråd, för att få tips om vad JAG kan göra. | |
| özter | 2010-03-11 07:16 | |
![]() | Sommartid vill man sitta på altanen vilket inte går pga dessa rökare,och den ventilen kan man inte stänga.Dessutom har man ventiler för att få frisk luft.På morgonen öppnar man balkongdörren för att vädra och få frisk luft bara för att istället mötas av äcklig och skadlig rök,usch och fy f-n. | |
| Miss_jk | 2010-03-11 07:54 | |
![]() | Ja, att stänga ventilen (om det nu hade kommit därifrån) känns ju inte sådär jättebra. Den finns ju där av en anledning. | |
| Intruder1500 | 2010-03-11 08:34 | |
![]() | än är det inte förbjudet att röka!! | |
| mette-m | 2010-03-11 08:54 | |
![]() | Özter det är precis så vi oxå har det | |
| mette-m | 2010-03-11 09:39 | |
![]() | Intruder 1500 Nej det är inte förbjudet MEN ickerökare får ta hänsyn till rökare o ej tvärtom trots att rökning är bevisat vara skadligt | |
| özter | 2010-03-11 15:31 | |
![]() | Om nån väljer mot bättre vetande att röka skiter jag i,men det stör andra,vilket vi inte accepterar inom en hel deldra områden och faktum kvartsår, vi har ett uterum vi inte kan nyttja p.g.a. rökare.Varför skulle vi vilja finna oss i det? | |