Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 51 |
Mobilspel
| Pågående | 19 809 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| apbur | 2010-04-02 23:57 | |
![]() | Liftactiv, jag hade ju tänkt mig nån form av åldersgräns som det brukar vara när det handlar om sex. Nej, jag vill inte förbjuda spel som går ut på att göra något som anses omoraliskt i verkligheten. Jag spelade tjuv och polis när jag var barn. Jag är inte rädd för folk med fantasier. Jag är rädd för folk som inte kan skilja på fantasi och verklighet eller utgår ifrån att ingen annan kan göra det. Förbjud skönlitteratur då. Jag protesterar inte om det kommer ett spel som går ut på att ta sig förbi tullen med fem ton kokain. | |
| Midna79 | 2010-04-02 23:58 | |
![]() | apbur, du välkomnar alltså spel där man våldtar barn? | |
| trovik - Ej medlem längre | 2010-04-02 23:59 | |
![]() | Midna79 Smart att dra drogkortet. Men du har ju inte tillfört så mycket annat heller. Säkerligen är dina erfarenheter av droger mycket begränsade också med den fagra nunnan. Annars skulle du kanske se det uppenbara felet i din argumentation. | |
| kvaturglon - Ej medlem längre | 2010-04-03 00:01 | |
![]() | fagra nunnor, har det nåt med spelet att göra? | |
| KLuBBeR - Ej medlem längre | 2010-04-03 00:03 | |
![]() | :) | |
| trovik - Ej medlem längre | 2010-04-03 00:03 | |
![]() | kvaturglon: Det kanske existerar addons till spelet där man går lös på klosterfolk också. Vad vet jag. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-04-03 00:04 | |
![]() | Hm... Ingen har svarat på om det finns ett spel där man är hallick. Är nästan övertygad om att det finns och är populärt. Isf, är det kvinnoförnedrande? | |
| Midna79 | 2010-04-03 00:05 | |
![]() | trovik -du drar slutsatsen atv min "fagra nuna" att jag inte har erfarenheter av droger. Spännande. Ska jag dra slutsatsen av avsaknaden av din nuna att du är en tidigare drogmissbrukare? Slutledningsförmågan vore lika skarp som din - dvs extremt trubbig. Jag har inte sett dig bidra med någonting av intresse i tråden hitills, så det är svårt att ta din kritik av min s.k. "felaktiga argumentation" på allvar. Det verkar inte heller som om du förstod vad jag var ute efter - då hade du besvarat det och inte postat ett inlägg om en fager nuna. | |
| kvaturglon - Ej medlem längre | 2010-04-03 00:06 | |
![]() | hehe | |
| mackz_ | 2010-04-03 00:09 | |
![]() | haha | |
| apbur | 2010-04-03 00:16 | |
![]() | Linn, det finns med all säkerhet spel där man krigar mot nåt äckligt monsterbarn och slutligen spräcker skallbenet på stackarn. Jag har tidigare i en tråd talat för animerad barn-porr som ett sätt att minska problemen med filmer där det ingår riktiga människor och barn. Kanske Lars Vilk låter en rondellhund betäcka ett barn som nästa konst-projekt. Låt oss hoppas media ställer sig bakom honom i tryckfrihetens namn när folk blir rasande och skickar hotbrev. | |
| kvaturglon - Ej medlem längre | 2010-04-03 00:17 | |
![]() | usch snacka om illa till mods | |
| Midna79 | 2010-04-03 00:19 | |
![]() | apbur, då förstår jag vart du står. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-04-03 00:21 | |
![]() | Apbur, det skulle bara funka i Japan där man har en levande seriekultur och kan skilja på fantasi och verklighet eller välja att gå in i hentaivärlden och gifta sig med en tecknad tjej. Du vet, de hade Hokusai och vi hade öl. | |
| kvaturglon - Ej medlem längre | 2010-04-03 00:24 | |
![]() | håller med larven men jag tror det är trasho, och synsättet är från ett seende ur att tro på "Världen utanför" När man inser att "världen" kommer inifrån så ändrar man sina uttalanden. | |
| stefanf | 2010-04-03 00:25 | |
![]() | Jag tycker spelet verkar vidrigt i alla avseenden (utifrån vad jag kan förstå) och jag tycker förvisso även att spel och film där folk nöjesmördar andra är vidriga. Dessvärre är det inte så enkelt att förbjuda och censurera allt man (i alla fall jag) tycker är vidrigt. Vem ska sätta upp reglerna och dra gränsen? Hur många ska anse att något är vidrigt nog för att censurera? Jag ställer, personligen, upp på alla tänkbara sätt att bekämpa såna vidrigheter - utom censur. Censur för nämligen med sig en hel del andra obehagliga konsekvenser. | |
| kvaturglon - Ej medlem längre | 2010-04-03 00:26 | |
![]() | mm | |
| apbur | 2010-04-03 00:41 | |
![]() | stefanf, hur ska man bekämpa såna vidrigheter menar du? Det är olagligt att ha sex med barn, att våldta och att mörda. Hur ska man bekämpa att folk uppenbarligen vill kolla på film där sånt ingår? Ska man bekämpa dålig smak på något sätt? | |
| Malla13 | 2010-04-03 00:55 | |
![]() | Att inte tillåta massproduktion av mördarfilmer/spel, porrfilmer/spel osv...så kanske man skulle komma en bra bit på väg för alla dem barn som ska växa upp nu. Det har förekommit en hel del mord pågrund av filmer där folk mördas, och den som tittat på det har gått ut och avrättat en människa på samma sätt. Självklart kommer vi aldrig att bli av med mördare, väldtäktsmän eller vad det nu kan vara, men varför ska man läta filmer och spel uppmunta till att andra far illa. Vad är det för mening med att låta ett spel om våldtäkt komma ut på marknaden? Finns det inte bättre spel eller bättre saker att göra än att spela ett spel där man våldtar folk? Jag fattar personligen inte ett skit av detta tänkandet. Börja med att se över film/spelindustrin så kanske kanske kanske det kan bli bättre för dem små barnen i dagens samhäller när dem växer upp och ska bli stora. | |
| mrperfect | 2010-04-03 01:22 | |
![]() | Ja man måste bekämpa dålig smak, men jag vet inte hur | |