Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade4
Mobilspel
Pågående19 717

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Måns_E2010-04-12 22:24
Antal inlägg: 12049

Ja, och vad är det för moraliskt förkastligt med det? Det är väl så alla partier gör, valarbete har jag för mig att det kallas för.

Liftactiv2010-04-12 22:25
Antal inlägg: 783

Sluta tjata om rädsla mollee! Jag behöver då inte vara rädd - jag har ett arbete jag till 99,9 % säkerhet inte kommer att förlora, likaså har min man. Vi har en mycket god inkomst varje månad, (pensions)sparar riktigt höga summor varje månad. Mina barn sköter sig exemplariskt i skolan, de som har fått betyg har topp- sådana. Ett par av dem har fått in fötterna i kommande arbete, efter avslutad skolgång. Så nej, jag är inte rädd. Men jag vill värna om de som redan finns här i landet. Det ska vara tryggt och fungera bra - och om det är rädsla du tror folk bygger sina liv på, så vill jag att de som är rädda ska slippa vara det!! Och tänk, det skäms jag inte ett dugg för!

Måns_E2010-04-12 22:26

Tror nån på allvar att ett gäng svenniga tölpar som inte ens kan sitta i kommunfullmäktige kommer att uträtta något i riksdagen?

Nåja, vill man slänga bort sin röst, så för all del.

Dödmetalörn - Ej medlem längre2010-04-12 22:26
Antal inlägg: 262

rem: Den här tråden handlar inte om dumma politiker, den handlar om öppet främlingsfientliga partier. Är det ok att vara rasist om man kan visa att en sosse gjort något dumt eller var vill du komma?

remvanrijn2010-04-12 22:27
Antal inlägg: 16500

det var inte jag som anser det förkastligt Måns.. det var Dödm..
Jag bara drog en jmfr att Mona S spelar på rädslan om arbetslöshet

Liftactiv2010-04-12 22:28

Skrämselpropaganda Måns_E?

Var är svaren på mina frågor?

mollee - Ej medlem längre2010-04-12 22:29
Antal inlägg: 6087

inte allt bygger på rädsla. Men röstar man på ett parti bara för att man vill ha en ändring, helt utan motivation och goda grunder anser jag att det är förhastat och ett tecken på en slags rädsla.

remvanrijn2010-04-12 22:30

nej Dödm, min fråga är varför är ni rädda eller emot att det finns partier vars åsikter ni är emot? Demokrati för mig är fri partibildning och fritt att rösta på vilket man vill.

Måns_E2010-04-12 22:30

ja skillnaden är väl möjligtvis att monas "fiender" är de borgliga, medan SD's "fiender" framförallt är muslimer.

Osmakligt om du frågar mig.

Liftactiv2010-04-12 22:31

Att rösta på ett parti för att man alltid gjort det och så även far och mor, farfar osv. osv. är alltså mer produktivt och bättre? I beg to differ.

Dödmetalörn - Ej medlem längre2010-04-12 22:32
Antal inlägg: 262

Rem: Att anspela på att människor från vissa länder är kriminella och fientliga och allmänt hemska är väl för fasen inte samma sak som när en socialdemokrat försöker påvisa att oppositionspartiet inte styr Sverige som de ska? Menar du allvar med detta?
Du kan inte jämföra rädsla för arbetslöshet och helt normalt valarbete som alla partier sysslar med(att försöka visa varför andra partier har fel) med främlingsfientlighet!

Måns_E2010-04-12 22:36

remvanrijn: varför skall man tycka att ett dåligt och oupplyst parti byggt på fördomar och en polariseringspolitik som luktar 40-tal och brunskjortor bör finnas?

Med det sagt så är jag inte mot att man får bilda partier, men det är ju ett tecken på att folk inte orkar ta sig tid och se vad ett sånt parti som SD står för, och det är ju skrämmande.

SiriusMusta - Ej medlem längre2010-04-12 22:38
Antal inlägg: 3325

mollee: vem har sagt att man skulle rösta på SD bara för att man är less på andra partier som inte gör nåt? Ingen. Röstar man på SD så tycker man om deras politik. För det finns ju faktiskt en anledning till att jag inte röstar på tex Mona..

Liftactiv2010-04-12 22:39

Måns_E: Vad får dig att tro att inte de som röstar på SD vet vad de står för? Anser du alla de vara så jäkla pantade och inte förstår vad de gör, för att _du_ tycker att de gör fel? Jag blir onekligen förvirrad....

mollee - Ej medlem längre2010-04-12 22:39
Antal inlägg: 6087

Tycker jag hört flertal gånger
" varför inte" och " det kan ju inte bli sämre" osv
Men inga vettiga grunder till varför man tycker detta.

Måns_E2010-04-12 22:41

SiriusMata: Vilken politik? Det där om att de inte gillar muslimer? För så värst mycket annat har de väl inte att komma med?

Och hur skall de finansiera sin politik?

karoshi2010-04-12 22:45
Antal inlägg: 1614

remvanilj: ibland har väldigt många fel samtidigt, och samtidigt väldigt fel...referenserna har redan nämnts...

SiriusMusta - Ej medlem längre2010-04-12 22:46
Antal inlägg: 3325

Måns_e: dom har mycket mer att komma med! Du är ju rent ut sagt löjlig som du går på. "För så värst mycket annat har de väl inte att komma med?" Och du är rätt person att döma det?? Hör och häpna. Man får tydligen inte tycka om SDspolitik utan om man röstar på dem så är det för att man inte kunde välja mellan de andra partierna..

Och vem har sagt att dom inte gillar muslimer?? Det handlar inte om att inte muslimer ska få finnas eller så, utan det handlar om att man inte vill anpassa Sverige efter dem och där håller jag faktiskt med dem till 100%. Du är inte speciellt insatt i deras politik och ändå kan du döma vad som är "något att komma med".

remvanrijn2010-04-12 22:47

innan jag somnar..
till Dödm; detta är väl för SD precis det valarbete du beskriver andra partier gör.. att beskriva att andra partier har fel och styr sverige på fel sätt.. tja kärnkraftsolyckor har väl använts till att röstfiska.. är det moraliskt rätt att göra partivinning av 1000 människors liv som förstörts??. inga problem för mig..

Måns.. klart partiet inte skall förbjudas, ovasett om det luktar 40 tal eller brunskjortor. som du själv skriver, skulle en rejäl folkupplyssning eller öppna debatter rensa ut det som är oduglig ( eller rentav ett par år vid makten.. (jmfr ny demokrati, som självdog när folk insåg att politiken var lika tom som alla tombackar de staplade))

Ässät2010-04-12 22:48
Antal inlägg: 4824

Äääh SD kommer aldrig komma så långt. Folk har nog mer vett än så

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?