Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 11 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 18 783 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| lillakia | 2010-04-17 11:03 | |
![]() | Jo, HAN har då lärt sig att inte vara där han inte ska vara!!!!! ...om jag fråga vad du menar med andrahandsuppgifter...? | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-04-17 11:05 | |
![]() | Var du där? | |
| lillakia | 2010-04-17 11:08 | |
![]() | Jaså, nej inte just då, men 5 minuter efter. | |
| Midna79 | 2010-04-17 11:24 | |
![]() | Polisen har rätt att prata med minderåriga. Om de misstänker brott ska de förhöra personen och då ska socialen kopplas in och vårdhavare (om de behagar dyka upp inom rimlig tid). Tycker ofta att folk har dålig förståelse för polisens arbete. | |
| Maximerat - Ej medlem längre | 2010-04-17 11:41 | |
![]() | Jag har förståelse för polisens arbete, och möter poliser en massa gånger i veckan. Men jag ser också hur poliser ibland gör saker osmidigt och opsykologiskt. Vilket de också själva håller med om ibland när jag eller någon annan som ser det frågar. Och, OM de sagt åt ett barn att "erkänn annars får du följa med till stationen" är något helt annat än "Vi åker till stationen och väntar in dina föräldrar". | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-04-17 11:53 | |
![]() | Ja, men det är väl precis som lailala skrev alldeles nyss, att alla inblandade lärde sig en nyttig läxa. Alla utom lillakia, verkar det som ... | |
| Midna79 | 2010-04-17 12:00 | |
![]() | Givetvis finns det poliser som gör fel - jag menar bara att många väldigt snabbt dömer ut den eller de poliser som gjort fel utan att tänka på att de själva kanske inte alltid utför sitt eget arbete hundraprocentigt fläckfritt. Jag har då aldrig stött på en människa som aldrig begått ett misstag på jobbet. Skulle t.ex. aldrig drömma om att påstå att varenda lärare eller sjukvårdspersonal jag sett begå ett misstag är idioter. Håller med ElectricEye att det fanns en läxa för alla i det som inträffade. | |
| lailala | 2010-04-17 13:47 | |
![]() | Det är intressant att höra folk som diskuterar polisen.Ofta påpekar dom att det inte syns några poliser på stan,att de bara kan skriva fortkörningsböter,att de borde ta buset innan de blir grövre brottslingar.Ja,men när de griper in snabbt då är inte heller det bra.Absolut förkastligt är det om barnet,är ens egen unge,eller min unges kusin.Då är det inte ovanligt att det börjar dillas om kränkningar,övervåld.Det verkar som polisen ska ta alla andras ungar men gud förbjude inte MINA barn! | |
| SplashDamage - Ej medlem längre | 2010-04-17 14:13 | |
![]() | Jamen är det inte så lailala?? :O Mina barn och andras ungar du vet. | |
| krill_master - Ej medlem längre | 2010-04-17 16:34 | |
![]() | tycker mest synd om ungen om det var så att han tvingades/pressades/kände ingen annan utväg än att erkänna trots att han var oskyldig. det är trist när och att poliser ibland är fruktansvärt opedagogiska eller flexibla i sitt tänk och det drabbar barn. däremot tycker jag att polisen borde få höra barn, fråga barn, ta vittnesuppgifter etc från barn direkt på plats omg utan inväntan på vuxen. det kan röra sig om avgörande eller viktig info som blir försenad eller felaktig om tiden och andra influenser, personer etc hinner och kan påverka. men som sagt, det kräver ju att polisen i fråga är någorlunda vettigt funtad. | |
| lailala | 2010-04-17 16:50 | |
![]() | Ja,självklart vill väl ingen att vi ska ha poliser som leker military summer camp med våra barn.Men man ska inte vara stensäker på att ens barn alltid talar sanning. | |
| lillakia | 2010-04-19 11:03 | |
![]() | ElectricEye: För det första så har jag inte påstått att min son inte ska lära sig av sina misstag. Han fick stå sitt kast - han var på fel plats vid fel tillfälle, visst var det bra att polisen kom och att han blev spak över det. Kopiera ett inlägg där jag har "försvarat" min son i detta! DÄREMOT så hävdar jag att jag - eftersom flera personer - både av de andra barnen och vissa föräldrar intygat hur min son blev BEHANDLAD och de andra barnen intygat att han inte gjort något PRECIS som han själv sa när vi åkte från platsen - kunde ha rätten att ifrågasätta hur det egentligen gick till. Jag ifrågasatte inget j***la medlidande för att min son skulle ha burit sig dumt åt. För han vistades där han absolut inte fick vara, han lärde sig en läxa och det var självklart bra. Men att pressas till att erkänna något man inte gjort är FEL av berörda poliser. Tack för mig. | |
| 414 - Ej medlem längre | 2010-04-19 12:54 | |
![]() | Att polisen skiter i lagar och bestämmelser är väl inget nytt. INGEN POLIS - ARBETARMILIS | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-04-19 13:31 | |
![]() | Och föräldrarna var där och tittade på medan ditt barn blev "förhört"? | |
| lailala | 2010-04-19 13:49 | |
![]() | Varför blev just din son illa behandlad av poliserna? | |
| lillakia | 2010-04-19 15:52 | |
![]() | Det vet jag inte-alla barnen blev "förhört" av olika poliser. ElectricEye: Svar ja, för de andra föräldrarna hade redan kommit till platsen innan mig pga att de bor mycket närmare än jag. Hur så? | |
| Bitte - Administratör | 2010-04-19 16:25 | |
![]() | Förhörda eller blev de bara frågade om vad som hände,, tycker jag är en viss skillnda Bitte | |
| lillakia | 2010-04-19 16:29 | |
![]() | ja, jag vet ju inte om det kallas "förhör" eller "utfrågade"...men om man tvingas erkänna nåt man inte gjort anser jag ju att det är ett förhör. men jag har fått svar på min fråga nu...tack ändå. | |
| Pingvinfläck | 2010-11-23 15:16 | |
![]() | En del metoder är om inte olagliga så i alla fall oetiska hn.se/nyheter/hallan...an -advokat (innehåller flera artiklar då det är en artikelserie) | |
| trasan81 | 2010-11-25 01:27 | |
![]() | Poliser få hålla förhör med envar som gjort sig skyldiga till brott eller är i närheten av brott. Vi får dock ej hålla förhör med folk under 11 år om inte beslut högre upp tas. Det ska då vara en särskilt lämpad polis. Polis får hålla med förhör med folk som gjort sig skyldiga till brott 15 år och uppåt. Helst ska vårdnadshavare vara med men det går även utan om det är till men för utredningen eller dylikt. om soc är med räknas de som en person som ser till barnets bästa. Under 15 ska man inte hålla förhör då de ej är straffmyndiga och kan inte dömas till straff enligt straffrätt. De kan dock dömas till skadestånd i civilrätt. Samtal håller man med barn under 15 år och det är ok att hålla utan vårdnadshavare. Det finns både fördelar att ha med föräldrar och att inte ha det. Många barn tystnar när föräldrarna kommer och klarar inte av att stå för vad som skett. Tycker att man kan hjälpa föräldrar genom att få fram information och sedan förklara för föräldrarna vad som framkommit. Detta leder ofta till att föräldrarna får bättre förståelse för vad dennes barn håller på med. Annars e det tyvärr allt för ofta mina barn andras ungar. | |