Spelrum
Giraffen21
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade42
Mobilspel
Pågående19 675

Forumkategorier

Användare Inlägg  
-Torskmacka2010-04-18 22:39
Antal inlägg: 1623

Vad är egentligen skillnaden mellan att muslimer får bygga en moské och att Göran Persson fick bygga sig en herrgård?

Mindymoo2010-04-18 23:09
Antal inlägg: 1743

stol, eftersom representanter från Svenska Kyrkan var med vid första spadtaget för moskén så får du väl gå ur den, om du är med.

www.kyrkanstidning.c....n ews.aspx

Mouche - Administratör2010-04-18 23:09
Antal inlägg: 24193

Några inlägg raderade.

Ämnet i den här tråden är inte riktigt i harmoni med diskussion om vissa f.d politikers storlek på "ollon".

Mouche

Tunnelbanan82010-04-18 23:09
Antal inlägg: 126

Ett mycket klokt inlägg av dropd på sidan åtta. Skriver under på det. Fram för sån öppenhet. Har man levt så kan man dö utan skam!

Den som sa att 8000 av 12000 somalier är arb.lösa i Göteborg. Vad har det med vad att göra? Ofta så finansieras ett moskebygge i Sverige av utländska medel.

cheesemaster2010-04-18 23:55
Antal inlägg: 113

religion är så väldigt väldigt konstigt och omodernt, men det är ju mycket annat oxå. tillexempel rulltårta. jag tycker detta till trots att man både ska få baka rulltårta och bygga moskéer om man verkligen vill. hur dumt och onödigt det än kan verka..

Emollas2010-04-19 00:39
Antal inlägg: 1082

Det är ju inte bara i göteborg dem ska bygga en ju de ska även bygga en i skövde om de bara får in alla pengarna så ska den vara klar nästa år eller vad de snackar om

Cybertron2010-04-19 08:17
Antal inlägg: 254

Emollas, det beror nog på att muslimerna i skövde tycker att det är lite väl långt att åka till Göteborg varje dag

Bitte - Administratör2010-04-19 08:21
Antal inlägg: 24154

stol"" När en Moskè ska byggas och det ansöks om tillstånd då är Göteborgs byggnadsnämd väldigt snabba i alla sina beslut. Jag förstår inte att tillståndet beviljades""

Ställer frågan igen även om den känns tjatig,, vilket eller vilka fel ska nämnden ha gjort ??

Bitte

krill_master - Ej medlem längre2010-04-19 09:48
Antal inlägg: 1576

felet de gjorde var att bevilja bygget.

en rivningstomt som det är idag gör större samhällsnytta än en moske. dvs på kort sikt absolut ingen nytta alls, men heller ingen skada på sikt som ju bevisligen islams utbredning och etablering gör och gjort över hela världen.

utöver det så gjorde nämnden fel då den beviljade en byggnation som symboliserar och har till syfte att bedriva, främja och uppmuntra samt etablera verksamhet skadlig för det svenska samhället och inte förenlig med svensk demokrati, svenska seder och svensk lag.

dvs som tex könsstympning, könsroller, tvångsgifte, myndighetsålder på flickor, straffsystem för otrohet, syn och värdesättning på oliktänkande (av annan religiös tro), seder direkt stridande mot svensk lag som tex hedersmord..... mm

hur skulle reaktionen vara om det beviljades ett nybygge med syftet för nazismens dyrkande? kanske ett tempel åt KKK?
eller en sekt där du får göra din 15åriga kusin på smällen legalt och helt lagligt skära klitoris av en 9 årig skolflicka?

hade reaktionen varit annorlunda då? och varför, vi har ju trosfrihet, religionsfrihet, demokrati och vårt samhälle ska väl acceptera allas övertygelse?

Bitte - Administratör2010-04-19 09:50
Antal inlägg: 24154

Fel enligt vad , enligt gnällande lagar , knappast så vad är felet

Bitte

Steve Zissou - Ej medlem längre2010-04-19 10:09
Antal inlägg: 1821

Krille, du är för skön!

Om du tar alla kulturella avarter och missförhållanden och kopplar dem till det samhällets religion så skulle man ju kunna skriva samma sak ungefär om "kristna".

Du visar, återigen, hur du gör en religion - av samma skrot och korn som vår egen - ansvarig för saker som hedersmord (som knappast har särskilt mycket med islam att göra), könsstympning (omskärelse av pojkar sker av ca 35% av alla nufödda i USA!), myndighetsålder på flickor (hmm...), könsroller (ja, det har vi väl knappast!?)... och så vidare.

Om man tillskriv alla avvigsidor i vårt (kristna) samhälle till religionen skulle det ju jävligt ut att ens fundera över att bevara svenska kyrkan: hedersmord, våldtäkt av kvinnor, drogsfrämjande, våldsfrämjande, vapenhandel med skurkmakter, inavel, sexifiering av kvinnor, skuldbeläggning av kvinnor som utsätts för våldtäkt, lobotomering och tvångssterilisering av egna befolkningen, statlig övervakning av befolkningen och så vidare.

Lär dig skilja på det du inte tycker är acceptabelt, religion och kultur Krille.

Dyslekso2010-04-19 11:05
Antal inlägg: 8945

Fattar inte varför du ens nappar.

Steve Zissou - Ej medlem längre2010-04-19 11:22
Antal inlägg: 1821

Inte jag heller, dyslektso. Måndag kanske.

Slagruta - Ej medlem längre2010-04-19 12:05
Antal inlägg: 253

S Z, heder till dig som orkar!

Dödmetalörn - Ej medlem längre2010-04-19 12:20
Antal inlägg: 262

Jag är så j-a trött på hur vissa här alltid försöker uppvigla till hat mot muslimer och att det tillåts från betapets håll. De enda åsikter som luftas här från en del är extremhatiska myter hämtade från diverse islamofobiska nätsidor. Svenska män som slår, mördar och våldtar är ett mycket större problem än "hedersmord" (=män som utnyttjar patriarkala strukturer är inget exlusivt för vissa muslimer), muslimer i Sverige är mycket sällan fundamentalister och att räkna upp alla avarter som finns inom en religion är inget argument. Idioter finns inom alla samhällsgrupper.

Mouche - Administratör2010-04-19 12:33
Antal inlägg: 24193

Inget inlägg har vad jag sett varit "uppvigling till hat mot folkgrupp".
Att människor har olika åsikter är just vad som ger en diskussion substans.
Hade varit ganska trist om alla tyckte lika eller hur?

Låt oss säga så här:
Om det dyker upp inlägg som är klart olämpliga så maila mig omedelbart.
Det är en omöjlighet att hålla koll på alla inlägg som skrivs i alla tusentals trådar så jag blir bara tacksam för ett mail om saken.

Mouche

414 - Ej medlem längre2010-04-19 12:52
Antal inlägg: 10

Jag vill inte ha några moskéer i min stad, men så vill jag heller inte ha någon kyrka, synagoga, buddhisttempel eller något annat liknande religiöst trams, det hör inte hemma i ett normal samhälle. Förbjud skiten så man slipper vakna bakfull på söndagsmorgonen av en klocka som ringer oavbrutet eller någon 1600-talsmänniska som kraxar på något outtydbart fikonspråk från en minaret. Gräv bort skiten och bygg något vettigt som en fritidsgård istället.

oumie2010-04-19 13:18
Antal inlägg: 100

Ännu en extrem rasisttråd. Varför är det så många fler rasister här på beta än i andra forum? Jag undrar faktiskt. Nassar, varför vill ni samlas här?

chiassi2010-04-19 13:20
Antal inlägg: 8

Har vänner på Byggnadsnämnden o när det gäller frågor som denna så måste det beviljas fortare för o INTE få konsekvenser. Och angående frågan om rasism så är det inte svårt o bli det i dagens sverige, me tanke på hur det ser ut :)

le-lou2010-04-19 13:23
Antal inlägg: 17500

hur ser det ut, chiassi?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?