Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 37 |
Mobilspel
| Pågående | 18 819 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ritter | 2010-05-26 10:22 | |
![]() | När jag var ca 13/ 14 år såg jag "Staden som fruktade solnedgången" Den var skitläskig, tyckte jag då. Har inte sett den sedan dess, har inte hittat den i Sverige. Handlingen utspelar sig i USA (minns ej var där)och det är en sjuk typ som mördar folk så fort solen går ner. Stor polisjakt inleds förstås, men mördaren kommer undan. Filmen är baserad på en verklig händelse och man vet fortfarande inte vem mördaren var/är. Kan fortfarande tänka på filmen och känna obehag... | |
| Källargubben - Ej medlem längre | 2010-05-26 12:15 | |
![]() | Staden som fruktade solnedgången var baserad på The Phantom Killer: en.wikipedia.org/wik...to m_Killer' imdb-länk: www.imdb.com/title/tt0075 342/ | |
| Källargubben - Ej medlem längre | 2010-05-26 12:19 | |
![]() | The Town That Dreaded Sundown (1977) This movie is a semi-documentary based on the real life string of mysterious killings that terrorized the people of Texarkana Texas in 1946. The murder spree became known as the "Texarkana Moonlight Murders" and ultimately would claim five lives and injure many others, the only description of the killer ever obtained was of a hooded man. To this day no one has been convicted and these murders remain unsolved. | |
| Scarpetta - Ej medlem längre | 2010-05-26 12:27 | |
![]() | Låter lite som Zodiac. | |
| Källargubben - Ej medlem längre | 2010-05-26 12:32 | |
![]() | Jepp, därför att Zodiac också handlar om en seriemördare :) | |
| Scarpetta - Ej medlem längre | 2010-05-26 12:39 | |
![]() | Har aldrig förstått varför man gör filmer baserade på verkligheten när mördaren aldrig har hittats. Känns menlöst. | |
| Källargubben - Ej medlem längre | 2010-05-26 12:53 | |
![]() | Tänk efter Scarpetta, en mördare som fortfarande går lös gör saken ruskigare. Nu var iof Phantom killer i farten på 40-talet och är säkert skitdöd vid det här laget, men, menlöst kan jag inte påstå attt det är. | |
| Scarpetta - Ej medlem längre | 2010-05-26 12:59 | |
![]() | Ja precis & Zodiac-killer var på 60-talet eller nått va? Inte så himla läskigt med en gammal gubbe (förmodligen), som äter genom slang & knappt kan gå med rollator. Så tänk efter själv. Kom igen med en mer "aktuell" seriemördare som går fri. | |
| Ritter | 2010-05-26 13:04 | |
![]() | Jag kan lova att just det faktum att de inte hittade mördaren gjorde det hela klart mycket värre! Minns att jag frågade min pappa: "Kan en person som levde för si och så länge sen, fortfarande kan leva nu?" Svaret blev ja, det kan han - jag var skiträdd - länge, länge, länge...BRRRR! | |
| Sisilisko | 2010-05-26 16:24 | |
![]() | Bästa skrickfilmen från barndomen är The shining med Jack Nicolson (ja jag kollade på den då!) det var skräckblandad förtjusning på hög nivå! Gillar filmen eftersom man inte kan räkna ut vad som händer näst. Sämsta är defenetivt andra filmen av the shining. (den utan Nicolson) den var tråkig och dåligt gjort. | |
| Källargubben - Ej medlem längre | 2010-05-26 16:46 | |
![]() | Sisilisko, håller med dig om nyinspelningen av the Shining, badkarskvinnan blir ju inte ens läskig, man kollar ju fortfarande in hennes tuttar trots hennes förvanling. Annat är det i originalfilmen med den überoläskiga tanten med otäcka vårtor och annat läbbigt :s | |
| Källargubben - Ej medlem längre | 2010-05-27 07:45 | |
![]() | Dagens film på trailspot.se är Nosferatu En skräckis från 1922 :) trailspot.se/ | |
| Källargubben - Ej medlem längre | 2010-05-31 14:24 | |
![]() | Här var det vansinnigt dött... Läs min sågning av nyinspelningen på A Nightmare on Elm Street på trailspot.se/ | |
| Pseudonymf | 2010-05-31 14:25 | |
![]() | Jag vill se Shutter Island. Men jag vågar inte se den själv.... | |
| Källargubben - Ej medlem längre | 2010-05-31 14:29 | |
![]() | Shutter Island för fanken ingen skräckfilm väl? :P | |
| Pseudonymf | 2010-05-31 14:31 | |
![]() | Jo... för mig... men å andra sidan tycker jag att Ghost Whisperer är läskigt att se också. Jag är väl för lättskrämd. Ika i Rutan gick ju inte ens att se när jag var liten utan att jag började gråta... | |
| Källargubben - Ej medlem längre | 2010-05-31 14:32 | |
![]() | Ghost Wisperer... Avskyr den serien! :) Men du, nån skräck har du väl sett? Elm Steet? | |
| Scarpetta - Ej medlem längre | 2010-05-31 14:38 | |
![]() | Någon som sett The Collector & har något att säga om den. Bu eller bä? | |
| Scarpetta - Ej medlem längre | 2010-05-31 14:38 | |
![]() | Shutter Island är inte alls läskig. | |
| Pseudonymf | 2010-05-31 14:40 | |
![]() | Källargubben... nej... jo... Exorcisten.... | |