Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 37 |
Mobilspel
| Pågående | 19 534 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Linders - Ej medlem längre | 2010-05-11 14:18 | |
![]() | Hmm? Alltså, prostitution och porr är inte samma sak, ville jag komma fram till... Att porr är skådespel. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-05-11 14:20 | |
![]() | vi? jag är inte intresserad av statliga bordeller personligen. | |
| wildman | 2010-05-11 14:41 | |
![]() | Mitt primära skäl till att legalisera prostitution är att jag anser att varje individ äger sin egen kropp och att vuxna människor ömsesidigt ska kunna sälja tjänster som dom själva behagar utan att staten ska lägga sig i det. Om det sen leder till en förbättring för dom som är utsatta är det positivt, men inte mitt huvudskäl. Linders - Det finns nog all sorts "porr" Man kan spela in sitt alldeles vanliga sex på film. Det är en kick i sig. Och amatörsex svämmar det över med, då handlar det inte om skådespeleri på det sättet. Så visst kan det finnas likheter. | |
| wildcard | 2010-05-11 14:43 | |
![]() | Att tro att den som är heroinberoende skulle ha nytta av en statlig bordell tycker jag verkar naivt men jag vet inte säkert, jag har inte erfarenhet av varken det ena eller det andra... jag kan bara spekulera | |
| kajix | 2010-05-11 14:47 | |
![]() | man är inte tvungen att söka jobb som porrskådis idag. (eller dammsugeförsäljare heller, för den delen). tror jag. | |
| No 5 | 2010-05-11 14:47 | |
![]() | Jag tror faktiskt att även prostitution är en form av skådespel. Att porr inte på samma vis ligger under luppen är nog att de som sysslar med det är snygga människor. På utsidan då. Ett mer "ärbart" yrke. Porr konsumeras av mängder av människor - förmodligen även av de som är emot prostitution. Dubbelmoral när den är som sämst. | |
| kajix | 2010-05-11 14:48 | |
![]() | prostitution är väl förresten lagligt? men inte köp av sex | |
| wildcard | 2010-05-11 14:49 | |
![]() | No 5: Man behöver inte vara raketforskare för att förstå att även prostituerade låtsas att de njuter. Det finns säkert njutbara kunder men de flesta måste nog fejkas med. | |
| wildman | 2010-05-11 14:50 | |
![]() | Helt rätt Kajix, men effekten är ju att fenomenet är förbjudet. Sen kan jag ha en helt egen debatt om lämpligheten att kriminalisera den ena parten i en sådan relation.... | |
| wildman | 2010-05-11 14:51 | |
![]() | Varför MÅSTE det vara så att de flesta måste fejkas med? Jag skulle nog tycka sex med de allra flesta var skönt. Vi matas ju från media med de allra groteskaste typerna som ska tillfredställa de allra pervertaste lustarna. Men i verkligheten skulle jag tro att väldigt många är helt vanliga typer som vill ha kravlöst sex bara. | |
| No 5 | 2010-05-11 15:03 | |
![]() | Det var mer ett svar på Linders "Hmm? Alltså, prostitution och porr är inte samma sak, ville jag komma fram till... Att porr är skådespel." | |
| wildcard | 2010-05-11 15:11 | |
![]() | Nej, jag vet så klart inte säkert att de fejkar. Jag utgår från mig själv när jag jobbar natt på taxi(jag inbillar mig att det är ett liknande klientel som vi möter): de flesta kunderna är jättetrevliga men otrevligt många måste jag nästan anstränga mig för att vara trevlig mot när de är så äckligt fulla/fula/tjuvaktiga. Dessutom, med tanke på hur många som erbjuder mig fika/sängplats/boende/öve rnattning/betalning in natura så antar jag att dessa bordeller kommer att gå riktigt bra. Sååå jäkla snygg är jag inte även om jag är nöjd med mitt utseende. Jag är övertygad om att många av dessa läskiga typer kommer att gå till horor istället för att besvära mig med fula förslag. Skönt för mig men inte för dem? Att någon skulle tycka att det var skönt att knulla de fullaste av de fulla? Jag tvivlar, faktiskt! | |
| wildman | 2010-05-11 15:54 | |
![]() | Fördelen med en kontrollerad bordell är ju att man skulle kunna ställa vissa krav på sexköparna också. Att inte vara full är nog ett ganska troligt krav tex. Fast fulla klängiga brudar kan vara rätt kladdiga också. Det är nog faktiskt inte samma sak som att dom nödvändigtvis går till en bordell bara för det.... | |
| vemvonhelst | 2010-05-11 16:18 | |
![]() | Förstatligade bordeller...hm..Den nya Bordellmyndigheten med Björn "Tabu" Rosengren som generaldirektör (eller ska det heta generalhallick?) | |
| Miss A | 2010-05-11 16:24 | |
![]() | Ingen lätt fråga .. men ... Om de som säljer sig gör det av egen fri vilja utan missbruk eller annan sjukdom bakom eller hallikar som tar pengarna, borde det inte då vara upp till dem vad de vill göra med sina kroppar?? I dag finns en ökad människohandel som gör unga ovilliga flickor till offer för vårt samhälles kåta män ( och i värre fall sjuka/ hänsynslösa/ maktgalningar. Detta är övergrepp som kanske skulle hindras eller åtminstonde minskas om prostitution legaliserades. | |
| h3r4kl31t0s - Ej medlem längre | 2010-05-11 16:32 | |
![]() | I vintras berättade en vän om två vänninor som gick på soc. Dom övervägde att börja sälja sina kroppar. Delar av de 75 000 nyutförsäkrade människorna skall alltså hanteras på bordell av samma regering som förvägrade dom rätten till att äga något? Tummen upp! | |
| Miss A | 2010-05-11 16:39 | |
![]() | Tja.. det kallar jag ju inte i egentlig mening fri vilja. Dessutom kanske mer snack än en verklig mening. Löjligt att göra sig offer i en roll man inte vill ha! Dessutom .. måste regeringen äga .. varför inte eget eller privat ägt? | |
| h3r4kl31t0s - Ej medlem längre | 2010-05-11 17:25 | |
![]() | Miss A, det är klart det ska vara privatägt. Socialtjänsten hänvisar alltid till fri vilja, men vad är fri vilja utan ekonomisk frihet? Först kom ROT-avdraget, sen RUT-avdraget, nu snackar man om BOT-avdrag. Varför vara blyga? Ett slag för KUK-avdrag. | |
| Rut med Krut | 2010-05-11 17:30 | |
![]() | Jag såg en dokumentär på BBC Knowledge med Louis Theroux, där han besökte en laglig bordell i USA. Den var kontrollerad och tjejerna hade det bra där. De flesta han intervjuade hade en jobbig bakgrund, men de trivdes där, där de fick sälja sina tjänster men utan att vara rädda för störda typer. De fick själva dra gränser och blev inte tvingade till något. Efter att ha sett den dokumentären så måste jag nog säga att en kontrollerad bordell verkar bättre än en okontrollerad. | |
| h3r4kl31t0s - Ej medlem längre | 2010-05-11 17:33 | |
![]() | Rut med Krut, "The lesser of two evils principle, also known simply as the lesser evil, is the idea that of two bad choices, one isn't as bad as the other, and should be chosen over the one that is a greater threat." en.wikipedia.org/wik..._p rinciple Pest eller kolera? | |