Spelrum
Giraffen32
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade54
Mobilspel
Pågående18 852

Forumkategorier

Användare Inlägg  
E_Cantona2010-05-24 12:56
Antal inlägg: 1765

Jag har ju en bit kvar till tvåsiffrigt men nu kommer jag i vanliga jeans vilket är glädjande:)

Tom min dotter kommenterade mitt vikttapp när hon kom igår efter en vecka hos modern:))

Kirstin2010-05-24 13:04
Antal inlägg: 99

Vad roligt Cantona, visst känns det skönt?! Grattis, grattis, grattis!

E_Cantona2010-05-24 13:05

som fasen, älskar att kunna cykla igen:)

bj-olle2010-05-24 13:30
Antal inlägg: 3350

wow, ni är så duktiga med era pulver.

är dom goda? jag provsmakade en pulver-shake med chokladsmak en gång. verkade ju som tortyr att bara smaka choklad hela dagarna...

E_Cantona2010-05-24 13:37

Jag vill påpeka att jag inte går på pulver men jag gick ner 20 kilo innan min GBP tack vare Nutrilett:)

Gautama2010-05-24 13:41
Antal inlägg: 6854

Jag vill lyckönska alla er som gått ner i vikt eller håller på att gå ner i vikt. Hur man når sin målvikt är så olika att det inte ens är någon ide att diskutera det.
Huvudsaken är att man gör det av olika skäl som hälsa och välmående.
Jag skulle också behöva gå ner ett gäng kilo men det är inte så enkelt som all tror.
Ni som lyckas ska vara superstolta!

honeydevil81 - Ej medlem längre2010-05-24 14:58
Antal inlägg: 299

E_Cantona: Wow, måste vara en underbar känsla när barnen börjar kommentera och man börjar komma i sina gamla kläder.. Jag själv har ett par "före graviditeter, före tjockistidens" byxor som jag sparat och som jag hoppas komma i en vacker dag jag också :)) Duktig e du iaf!!

bj-olle: Jag äter ju inte pulver just nu heller, provsmakar och proväter dom bara för att hitta en som jag faktiskt klarar av inför min ev. gbp. Men jag kan säga att jag personligen tycker att dom flesta är rent vedervärdiga. Jag får kväljningar och kräkningar av dom flesta.
Jag har dock hittat två smaker nu som faktiskt går ner utan problem så jag får leva på dom sen, choklad och vaniljsmak!
Tror som du att det är tortyr om man bara ska leva på en smak också, men när man har ett mål så kommer det gå alldeles ypperligt!

E_Cantona2010-05-24 15:05

Har lite svårt att tycka att jag är duktig..känner ju ingen hungerkänsla och kan ju heller inte äta för mycket då det tar tokstopp då ju;)

honeydevil81 - Ej medlem längre2010-05-24 15:07

Klart du är duktig ändå :) Krävs ju en hel del för att ställa om kroppen till denna nya livsstilen!! Å man får vara stolt över sig själv när man kommit så långt som du har :))

E_Cantona2010-05-24 15:10

Oki, då ska jag vara det...ser fram emot att kunna använda alla kläder som ligger o skräper...har mängder med jeans bla:))

Hoppas du får din operation snart oxå men före sommaren blir det kanske inte tyvärr:((

Bitte - Administratör2010-05-24 15:13
Antal inlägg: 24200

Duktig är ett ord som jag är allergisk mot , där emot gör du ett bra jobb =)

Bitte

Kirstin2010-05-24 15:15

HD, jäkla härmapa!:-)) Jag har också bara två smaker jag köper: vanilj och choklad, hahaha! Fast chokladen slår det mesta, jag kan verkligen äta den tre gånger om dagen och tycka att den är jättegod! Sen har XV färdiga soppor på flaska, och de köper jag också, men mindre mängd av, eftersom de är dyrare. Sist jag var där upptäckte jag att de hade en ny smak: iskaffe. Var den god, eller var den god?!... Den, och den färdiga chokladen, är också supergoda!

bj-olle2010-05-24 15:15
Antal inlägg: 3350

äsch cantona, inga skuldkänslor nu. man ska vara glad när det går bra! heja!

Kirstin2010-05-24 15:15

Instämmer med Bitte, duktig och snäll är ord jag sällan använder:-). Fast bra är vi, det ska gudarna veta, heja, heja, heja!

honeydevil81 - Ej medlem längre2010-05-24 15:34

Kirstin: fast jag ska köra modifast sen, den vaniljen.. Mums säger jag bara.. Första pulvret ever som jag kunnat dricka och faktiskt varit sugen på mera efteråt :)) Iskaffe, det lät väldigt gott..

Fast man är väl duktig när man kämpar på och gör ett bra jobb?! :))
Fast jag hejar på er oavsett ord för bra det e ni :)

E_Cantona: Nej jag räknar inte med att få göra den i år.. Men jag hoppas på att jag på min 30-årsdag kommer ha gjort den iaf och kan fira med att gå och köpa iaf ett klädesplagg i mindre storlek!! Jag fyller ju 11 September 2011 så det är ju en stund kvar :) Hoppas du kommer i dina gamla kläder snart då :)

teklakluck2010-05-24 22:17
Antal inlägg: 66

Jag vill verkligen inte vara tjaskig. Jag tycker bara det är så synd att någon smart tillverkare av nonsenspreparat tjänar pengar på folks vilja att gå ner i vikt.
Jag går direkt upp i vikt då jag börjar slarva med de fast måltiderna, dvs att jag hoppar över eller börjar äta slarvigt så jag i stället snaskar emellan.
Jag tycker bara det är så synd, för det finns inga genvägar till viktminskning. Ät rätt, regelbundet och rör på er så slipper ni pendla upp och ner. Tack för mig.

honeydevil81 - Ej medlem längre2010-05-24 22:27

Teklakluck: du kanske inte vill vara taskig, men det uppfattas annorlunda här.. Jag kan inte tala för alla, men som du kanske läst så är det ingen här som sagt att pulver är någon genväg. Det är ett sätt för iaf mig och många andra att bryta vanor. att komma bort från fast föda och få en chans att börja om.. Nu kanske inte det funkar för alla, men det funkar säkert bättre än att inte göra något alls.
Jag kan personligen säga också att jag är ute och promenerar MINST 1 timme varje dag, jag har 3 sjövilda barn som jag spelar fotboll, cyklar, leker och håller på med. Jag sitter sällan still utan går runt eller håller på med saker hela tiden.
Jag äter inget godis, dricker inte läsk eller saft eller liknande. Jag lagar all mat själv från grunden, alltså ingen utemat.. Ändå så är jag överviktig. dina knep kanske fungerar för dig, men långtifrån för alla!
Alla människor är inte lika och det betyder inte att vi inte försöker eller att vi är lata och korkade..

E_Cantona2010-05-24 23:19

Orka försöka förklara för nån som bara ser sin egen situation...

Tycker det är märkligt att kalla bantningspulver för nonsenspreparat när tom läkarna på överviktsenheten säger till att man ska använda Modifast inför operationen, det gick lika bra med Nutrilett eller Cambridge.

Detta för att de vet att det funkar, ger resultat och det är ju det som räknas för mig som överviktig...

Ditt resonemang teklakluck är så fullt av fördomar så det gör mig nästan förbannad...att du sen inte vill/kan förstå alla förklaringar du givits i denna tråd är fan snart på gränsen till pinsamt...

teklakluck2010-05-24 23:33
Antal inlägg: 66

Suck

Tess 082010-05-24 23:38
Antal inlägg: 18003

Kan någon berätta för mig om skillnaden mellan de olika preparaten?
Seriöst alltså! (behöver inte få veta att det är nonsens igen)

Tittade lite på olika pulver idag på affären...
Allevo, Nutrilett, Nutridrink (eller något liknande) osv...
Är det bara olika märken eller är de uppbyggda på olika sätt?? Vet att något pulver har mer kalorier (eller om det var kolhydrater?) än ett annat pulver...
Vilket märke är godast och vilken smak?
Var kan man köpa Camebridge?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?