Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 52 |
Mobilspel
| Pågående | 19 420 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-26 13:01 | |
![]() | Jag har faktiskt inte funderat över det innan just för att det är varje enskild hundägares val, men i princip alla hundar jag sett stående utanför min närbutik har antingen gnällt, skällt eller uppvisat andra tecken på att inte trivas i situationen. Djurplågeri hävdar jag dock ändå inte att det är även om det naturligtvis finns rötägg. | |
| nettan23 | 2010-05-26 13:50 | |
![]() | Lämnade min lilla Molly utanför butiken idag då vi vart hos vetrinären och sen var tvungna att köpa medicin, kunde se henne hela tiden. Det enda som hände var att två damer kom fram och gullade med henne... | |
| nettan23 | 2010-05-26 13:52 | |
![]() | Vill förövrigt påpeka att inte alla hundar är nervvrak... Molly hade man kunnat lämna lääääänge utan att hon hade brytt sig så länge hon får titta sig omkring. Att vara hemma däremot tycker hon e pest...hur kul är det att ligga hemma liksom :) | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-26 13:53 | |
![]() | nettan23: det är fruktansvärt i så fall, hade din hund skadat damerna så hade det varit ditt fel! | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-26 13:54 | |
![]() | Det är precis detta jag menar, folk tar sig oerhörda friheter. | |
| nettan23 | 2010-05-26 14:14 | |
![]() | Men gaaah.... Jag hade ju koll på läget...Molly är inte typen som bits. | |
| af81 - Ej medlem längre | 2010-05-26 14:17 | |
![]() | Inbrott torde vara vanligare än hundstölder. Ponera att du får inbrott i din lägenhet när du lämnat hunden kvar ensam. Inbrottstjuven kanske våldsför sig på din hund. Är man då medskyldig till djurplågeri? | |
| -Niskanen- - Ej medlem längre | 2010-05-26 14:30 | |
![]() | Joo finns hundar som är otroligt snälla o bits inte men KAN hända om hunden känner sig otrygg med nån människa som kommer fram o klappa eller nåt då börja hunden anfalla, så måste du just du, din hund avlivas enligt lag. | |
| -Niskanen- - Ej medlem längre | 2010-05-26 14:30 | |
![]() | Det e inte djurplågeri, flesta hundar vaktar hemma.. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-26 14:31 | |
![]() | af81 Det framgår ganska tydligt vad TS menade med djurplågeri, djurplågeriet ligger alltså inte i det som skulle kunna hända utan i att hundar knyts utanför affären i en miljö där den kanske inte alls känner sig trygg, beroende på individ såklart. Dessutom framgår att TS inte benämner alla som lämnar sina hundar utanför butiken som djurplågare utan dem som gör det längre perioder etc. Det blir tramsigt tycker jag när man fäster sig vid småsaker och inte följer diskussionen. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-26 14:33 | |
![]() | Däremot så ifrågasätter TS starkt varför man har behov av att lämna hunden utanför butiken. | |
| -Niskanen- - Ej medlem längre | 2010-05-26 14:39 | |
![]() | Precis jag undrar varför folk har behov av att lämna hunden utanför butiken! | |
| af81 - Ej medlem längre | 2010-05-26 14:44 | |
![]() | Jag försöker hitta rätt nivå, men jag lade mig nog lite för högt. | |
| 25ton | 2010-05-26 14:47 | |
![]() | om du är synskadad och behöver din ledhund till affären så är det i högsta grad relevant att lämna hunden utanför. men så långt har väll du inte tänkt | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-26 15:05 | |
![]() | af81: det tror jag inte, jag fick nämligen gå NER till din nivå för att informera om läget;) | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-26 15:14 | |
![]() | 25ton:Om man har ledhund, så är det väl inte särskilt relevant att gå in och handla på konsum? Jag kan ha fel här, men jag har själv aldrig påträffat något liknande. | |
| Satyra | 2010-05-26 15:21 | |
![]() | Niskanen - "Jag respekterar ER som brukar lämna hunden utanför men jag tycker det är synd om hundar, varför?" "Om tex din hund skäller, är rädd, eller känner sig otrygg ska man väl inte lämna den utanför???.." Du respekterar oss, ansvarslösa idioter, som lämnar hundarna utanför affären när vi snabbt går in och handlar? :-o Lite samma skitsnacksresonemang som det jag blev irriterad över sist jag var i den här tråden. Det fungerar inte att BÅDE tycka att folk är ansvarslösa idioter och samtidigt påstå att man respekterar samma människor! ... Och naturligtvis skulle jag inte heller lämna min hund bunden utanför en affär ens för en minut OM jag hade en hund som du skriver skäller och är rädd/otrygg! Men mina hundar har inte varit sådana utan coola och trygga. Har man en sådan nervös hund ska man nog försöka reda ut varför den är så otrygg istället för att oja sig över oss idioter du går på här i tråden. | |
| 25ton | 2010-05-26 15:25 | |
![]() | du nubba min mamma gör det ofta och hon för även hjälp inne i affären. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-26 15:33 | |
![]() | Satyra: Är du här nu igen. Förstår inte varför du inte får in i ditt huvud att man faktiskt inte behöver tycka att andra personer är ansvarslösa idioter för att dem inte gör samma riskbedömning som en själv. Det är väl snarare så att du försöker påstå dem som inte knyter sin hund utanför affären för överbeskyddande idioter! Jag fattar inte resonemanget du har överhuvudtaget. Det är väl fullständigt självklart att människor inte tycker likadant i den här frågan. Varför i hela jäkla friden fortsätter du över huvud taget diskutera något som är så pass absurt!! | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-26 15:35 | |
![]() | 25ton: Ok då hade jag fel, jag tycker som sagt inte att människor som lämnar hunden utanför affären gör något fel, men det lät märkligt, men nu förstår jag:) | |