Spelrum
| Giraffen | 16 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 24 |
Mobilspel
| Pågående | 19 167 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Mårten | 2010-06-02 21:29 | |
![]() | Menar du att Södertälje fylldes av kvinnor i burkor som drev runt i gäng och ställde till problem eller fick din djupt rotade rasism bara dig att bli illa till mods när du såg araber och flyttade därifrån? Det är väl fortfarande extremt stor del syrianer/assyrier bland invandrarna i Södertälje | |
| micro113 | 2010-06-02 21:29 | |
![]() | MiniLudd Burkor i Södertälje!!!!! Sen när skulle det vara ett problem eller en vanlig syn???? Flyttade du på Hallowen eller? Skitsnackarnas riksförbund i farten eller *asgarv* | |
| bj-olle | 2010-06-02 21:31 | |
![]() | fan jag läser alltid fel på den här trådtiteln "bojkott av italienska varor" va? vad är det för fel på dom nu då? | |
| MiniLudd | 2010-06-02 21:31 | |
![]() | jaja slöjor då.. man vågar ju typ inte skriver muslimer här, sätter man det ordet i den meningen jag skrev så börjar ni ju bara gapa om att jag menar ALLA | |
| MiniLudd | 2010-06-02 21:32 | |
![]() | skriva skulle det ju stå :P | |
| Mårten | 2010-06-02 21:33 | |
![]() | hur kan du då se på en svartmuskig södertäljebo som inte bär burka om han är muslim eller inte - så du vet om du ska utstråla hat eller kärlek? | |
| MiniLudd | 2010-06-02 21:35 | |
![]() | Jag hatar inte muslimer, jag gillar inte Islam. | |
| Mårten | 2010-06-02 21:35 | |
![]() | HA HA HA HA HA | |
| MiniLudd | 2010-06-02 21:41 | |
![]() | Kul att du är glad Mårten! Det är jag med =) Men vad är det som är så svårt att förstå? Som jag har skrivit förut så skiter jag i om en människa är gul, blå eller grön men Islam bär med sig ett helt gäng av värderingar hos många människor som jag aldrig kommer att acceptera som okej. FÖR MIG. Inte för att nu tråden handlar om detta, men varför får man inte vara islamofob? Jag må så vara och berättar gärna om mina åsikter varför. Vilket jag säkert har gjort här en sisådär 100 ggr. | |
| MiniLudd | 2010-06-02 21:42 | |
![]() | Så här står det bl.a. på Wikipedia; En invändning mot begreppet islamofobi är att det blandar samman kritik mot islam som religion med stigmatisering av muslimer. I en artikel i Dagens Nyheter kritiserar författaren Torbjörn Elensky att begreppet islamofobi används som ett "skrämselord" för att tysta kritik av religiösa och politiska organisationer och institutioner | |
| Mårten | 2010-06-02 21:45 | |
![]() | om jag går med på det, kan du erkänna att antisionism och antisemitism inte är samma sak då? | |
| nettan23 | 2010-06-02 21:46 | |
![]() | ordbajs | |
| MiniLudd | 2010-06-02 21:51 | |
![]() | Det står på Wikipedia (ja Wicki igen haha) att begreppet antisionism är föremål för debatt då innebörden av ordet inte är enhetligt, så sure! :P Tror aldrig jag har skrivit nåt angående detta iaf.. | |
| Mårten | 2010-06-02 21:51 | |
![]() | fine | |
| MiniLudd | 2010-06-02 21:56 | |
![]() | Ska bara tillägga att det i plugget fanns ett enormt hat från syrianerna gällande muslimer, en klasskompis visste inte ens varför hon hatade dem, hon menade att hon bara följde bara släkt och vänners åsikter typ.. Tyckte det var helknasigt redan då. Tyvärr var det aldrig någon som vågade konfrontera dem utan det kändes som om det bara var vi svenskar som var de lätta "offren" att attackera med "rasistkortet". | |
| Regal Bunter | 2010-06-02 22:02 | |
![]() | Kan väl också tillägga att Wikipedia inte godkänns i skolorna som källa. Alla kan ju lägga in vad de vill. | |
| YamahaJet | 2010-06-02 22:06 | |
![]() | Vad beträffar den religiösa fördelningen av invandrargrupperingar i Södertälje så är den helt ointressant för mig, araber är i mina ögon samma folk oavsett vad de kallar sig. Precis som norrmän och svenskar, belgare och holländare, kroater och serber och så vidare. Min poäng var att "invandrarproblematiken" i Sverige med gängkriminalitet, våldtäkter, oprovocerat våld osv, domineras av grupper som i media betraktas vara oskyldiga offer för ett aggressivt och blodtörstigt folk som strävar efter världsdominans och bryter mot internationell folkrätt. De sistnämnda återfinnes däremot också som minoriteter i Sverige men våldsbrottsproblematiken bland dessa är minimal. Mot bakgrund av min tjugoåriga erfarenhet av mångkultur kan jag svårligen övertygas om arabernas oskuld i mellanösternfrågan. | |
| Slatko | 2010-06-02 22:19 | |
![]() | Att använda militärt våld mot civila är normalt sett terrorism. Varför vill någon som erkänner Israel ej erkänna det som legitimt att protestera mot detta brott. Sionister Lugna er. Ni har mindre emot er än någon med mörk hudfärg i detta land. Pröva att lifta så märks det.. | |
| Mårten | 2010-06-02 22:21 | |
![]() | Varken iranier, assyrier, bosnier eller turkar är araber hur man än mäter det. Jag antar att du som serb antagligen vill ha in bosnier och kosovoalbaner i ekvation också, vilka inte heller är araber. Den statistik som finns på det här området visar att vissa invandrargrupper begår hiskeligt mycket mer brott än de statistiskt borde göra men att man inte funnit någon gemensam nämnare för dessa. Varken kroater eller serber är väl någon stor invandrargrupp i Sverige heller. Här i Linköping finns det väl ett tiotal serber och ett tiotal tusen bosnier och kosovoalbaner, det är inte helt konstigt att de senare syns och uppmärksammas mer. | |
| YamahaJet | 2010-06-02 22:31 | |
![]() | Herrejisses, iranier och assyrer är definitivt araber, liksom afghaner, pakistanier eller marockaner - oavsett vad du och andra filantroper försöker etikettera dem såsom. Nästan inga araber kallar sig själva för det, utan de försöker dela in sig i så många folkgrupper som möjligt, men för oss som inte strävar efter global millimeterrättvisa genom att tillgodose hela världens önskemål, så är tillvaron desto mer okomplicerad. Med andra ord, araber är araber för oss. Och nej, bosnier och kosovoalbaner har jag aldrig inkludera i den folkgruppen. Det vet jag inte hur du lyckades utläsa. Bosnier är däremot samma folk som serber och kroater. | |