Spelrum
| Giraffen | 15 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 23 |
Mobilspel
| Pågående | 19 167 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| devilseye | 2010-06-08 22:54 | |
![]() | Jag tycker detta åtalet låter som ett moraliskt, politiskt ställningstagande mer än ett juridiskt faktiskt. Sådana åtal brukar komma lite då och då i olika sammanhang, men det är sällan dom faktiskt leder till någon fälland dom. Däremot tycker jag synd om dom individer som pga det populistiska i åtalet ändå hamnar i ett antagligen ganska oönskat fokus. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-06-08 22:59 | |
![]() | det leder till fällande dom om rekvisiten uppfylls, varken mer eller mindre. om hon har lätt eller svårt att få blåmärken spelar föga roll om hon inte gett sitt samtycke eller inte varit i stånd att ge det. lika lite som det spelar ngn roll om hela hon är blå och våldtagen om hon gillar det. | |
| granit69 | 2010-06-09 15:11 | |
![]() | Vad ni kan ! | |
| dragabol | 2010-06-09 15:20 | |
![]() | svårt att svara på men har tjejen gett sitt samtycke, varit initiativtagaren till situationen är det svårt att fälla. jag tvivlar på fällande dom för då gäller inte byxmyndigheten för annat än missonärställningen eller? | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-06-09 15:57 | |
![]() | a5.vox.com/6a00c2252...86 0f-500pi | |
| Pocaloca | 2010-06-09 15:59 | |
![]() | sex ska vara kärleksfullt för min del....kärlek o värme ...DET är sensuellt... =) | |
| granit69 | 2010-06-09 16:00 | |
![]() | Ge er. | |
| Breath Me - Ej medlem längre | 2010-06-09 16:03 | |
![]() | Pocaloca: Vad du personligen föredrar i sängen hör väl inte hit? | |
| wildman | 2010-06-09 16:04 | |
![]() | Inte mycket nej... | |
| granit69 | 2010-06-09 16:10 | |
![]() | Jag gillar inte att hon var/är 16 år . | |
| Zizzzi | 2010-06-10 11:44 | |
![]() | Hela tanken är väl att man inte kan samtycka till grov misshandel, och här ska man bedöma om det även i sexuella sammanhang, där bägge samtycker, ska klassa det som grov misshandel, eller etablera om det där finns ett undantag där man kan samtycka. Som jag ser det kommer det här egentligen bara få en konsekvens om det blir fällande dom, och det är att man inte kan ha den här typen av sex med minderåriga. Oavsett om det blir fällande dom eller inte krävs det att någon ANMÄLER för att det skall hända någonting, och man anmäler ju inte själv om det nu är något man gillar och samtyckt till. I det här fallet var det flickans mamma som anmält. | |
| HumbleBug | 2010-06-10 13:07 | |
![]() | Jag förstår inte riktigt lagskaparna. Det är väl handlingen i sig som borde straffas. Det skall väl vara straffbart med misshandel m.m. oavsett om offret "gått med" på det. Annars har man helt plötsligt skapat undantagstillfällen. "Visst att mörda någon är aldrig bra, men det finns tillfällen då det är värre än andra". Jag förstår inte riktigt vilka moraliska signaler man sänder om det skall bero på offret hur allvarligt ett brott är. "Han såg ful ut, så jag slog ner honom. Han tiggde om det, annars skulle han inte ha sett så ful ut." Nånting är galet här.... | |
| apbur | 2010-06-10 13:23 | |
![]() | HumbleBug, tycker du man ska kunna anmäla sin tandläkare för ringa misshandel när denne dragit ut ens tand? Det gjorde ju trots allt ont och man kan se tydliga spår efter misshandeln. | |
| Yamma | 2010-06-10 13:49 | |
![]() | Jag anser att om man tänder på smärta och förnedring så bör man få utföra sådana handlingar. Däremot är det kanske inte så vist att göra det om man bor hemma hos föräldrar som kan se blåmärken och chockeras och tro att man blivit misshandlad, men det är ju en annan sak. Som någon annan sa kanske det är lämpligt att ha 18-årsgräns på just BDSM-sex, men hur lätt är det att kontrollera... Själv har jag sysslat mycket med BDSM i mina dagar, och det som förekommer i artikeln är i mina ögon ganska lindrig BDSM. Jag har gjort "värre" saker själv. Bör tilläggas att jag inte mådde psykiskt dåligt under tiden. Jag kan gott förstå att människor som inte sysslar med BDSM blir förfärade när det hör och läser om sånt här, eftersom man inte för sitt liv kan begripa varför folk tycker om något sådant. Därav kommer kommentarer om att man "behöver hjälp", "mår psykiskt dåligt" eller "har andra problem" eftersom man sysslar med det. Själv känner jag likadant då jag hör om människor som tycker att det är sexigt att äta bajs tillsammans med sin partner, eller ha sex med hästar. Däremot känner jag mig öppen nog att inse att bara för att jag inte förstår det, betyder det inte att det är fel, konstigt eller brottsligt. | |
| MatsJoel | 2010-06-10 14:11 | |
![]() | "Jag förstår inte riktigt vilka moraliska signaler man sänder om det skall bero på offret hur allvarligt ett brott är. "Han såg ful ut, så jag slog ner honom. Han tiggde om det, annars skulle han inte ha sett så ful ut."" Jag förstår inte hur de här exemplen är kopplade till att brott inte skulle vara brott *om den utsatte gick med på det av fri vilja.* | |
| klasstefan | 2010-06-10 14:18 | |
![]() | Om en 32-åring lekte den här sortens lekar med mitt 16-åriga barn skulle jag ta väldigt illa vid mig. Troligen skulle jag få fantasier om vara den personens master ett par dagar och ge lite hälsosam fostran för att stävja framtida BDSM-kontakter med så mycket yngre. PS. Jag skulle inte gilla att mitt barn gjorde samma sak med en jämnårig heller, men det blir ändå en annan sak. | |
| malman | 2010-06-10 14:24 | |
![]() | vet inte vad man ska säga eller tro, eller säga. Flickan kanske ville lite men att det sårade ur, hur vet man att han skulle sluta om hon bad honom. känns inte som om man vet vad man ger sig in på om man "bara"är 16år. man vill pröva men i detta fal känns det som om det spårade ur, men tror tyvärr inte det går att döma 32åringen för det så länge hon inte bad han sluta. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-06-10 14:28 | |
![]() | "vet inte vad man ska säga eller tro, flickan ville lite men det spårade ur" att börja fabulera så efter eget huvud kan man iaf hoppa att tro ngt öht. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-06-10 14:29 | |
![]() | kanske han inte var nog hårdhänt och hänsynslös. kanske klagade till mamma om dåligt sex och mamma missförstod den lilla prinsessan? | |
| MatsJoel | 2010-06-10 14:29 | |
![]() | "men tror tyvärr inte det går att döma 32åringen för det så länge hon inte bad han sluta" tyvärr? | |