Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 4 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 53 |
Mobilspel
| Pågående | 19 278 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| wulf - Ej medlem längre | 2010-06-12 09:43 | |
![]() | seglivad Du har svaret i ditt inlägg klockan 09:17 Det är dags att sätta ner foten och säga NEJ! | |
| wulf - Ej medlem längre | 2010-06-12 09:48 | |
![]() | Jag tycker att Sverige borde ha rätt att placera de invandrare som kommer hit i den stad det potentiellt finns störst chans till arbete, bra bostad, en integrerad skolgång etc. Grundproblemet måste ju bland annat vara att de invandrare som kommer hit väljer att bo i de redan invandrartätaste områdena där det saknas förutsättningar för det mesta i integrationsväg av den anledningen att den svenska befolkningen flyr från de här ställena när de börjar bli minoritet. | |
| wobbler | 2010-06-12 09:51 | |
![]() | Skicka hem ungdjävlarna... | |
| dalapower | 2010-06-12 10:03 | |
![]() | Alla skyller på att samhället inte gjort tillräckligt?!men har inte alla ett personligt ansvar även om man är vit,brun,svart,arab,musli m,Svensk,indier,asiat,gul ,röd,att skylla på att man ha haft en taskig barndom är bara ett dåligt argumet,finns massor av människor som sköter sig trots trassel i barndomen. | |
| Keiward | 2010-06-12 10:14 | |
![]() | Här kan man höra en intervju med en stenkastare. (Samma som sid2.) static.sr.se/laddahe...11 0058.mp3 På en helgkväll väljer man mellan att gå på bio eller kasta sten på polisen. | |
| LisaLong | 2010-06-12 10:22 | |
![]() | Jag tänker inte ge mig in i denna diskutionen då jag vet att det alltid spårar ur:) Men måste säga att jag skrattade när jag såg en intervju där dom hade mörkat den huvklädda tonåringen och skrivit namnet "Johan" heheheheheh | |
| Defrob | 2010-06-12 10:30 | |
![]() | Jösses vilka idioter det finns i världen, folk blir inte bråkiga bara för dom är invandrare. Det är ett så komplext problem som inte bara beror på det farliga mångkulturella samhället som SD tror. Ja det finns problem säkerligen i ALLA större förorter i västeuropa, även i andra städer och orter... men mänskligheten har ALLTID invandrat/utvandrat i ALLA tider!!! Och det var samma idiotiska åsikter om folk redan då! När ska människan acceptera att det inte går möta våld med mer våld och intolerans? Jag har ingen patentlösning på problemet med stenkastande ungdomar just men att "stoppa invandring" och förbjuda klädesplagg lär inte hjälpa ett jäkla dugg. "Jag tycker däremot man inte behövt ta in en miljon araber och afrikaner över huvud taget. " Är ett sådant inlägg man mår illa av när man läser... | |
| Tunnelbanan8 | 2010-06-12 10:31 | |
![]() | Yamaha, är det muslimer du har nåt specifikt emot? | |
| LisaLong | 2010-06-12 10:32 | |
![]() | Defrob När ska människan acceptera att det inte går möta våld med mer våld och intolerans? Så du anser att man ska låta dom göra vad dom vill? Kasta sten, bränna bilar etc och polisen inte ska ingripa??? | |
| Defrob | 2010-06-12 10:34 | |
![]() | Nej det sa jag inte LisaLong, jag har ingen bra lösning på just det problemet! | |
| LisaLong | 2010-06-12 10:38 | |
![]() | Lyssnade lite på den där intervjun som det var länkat till här. Vad är det för idioter undrar jag rent ut sagt. Kasta sten för dom har valt att bli poliser, jävla knäppgökar. Oavsett om det nu vore svenskar eller invandrare. Sätt in dom på nå ungdomshem där dom får lära sig lite hyfs. Ingen respekt ingenting. | |
| janne121212 | 2010-06-12 10:40 | |
![]() | Jag anser inte att det är samhällets fel att dessa ungdomar kastar sten och släss. Däremot har deras uppfostran i väldigt stor utsträckning byggts på våld och hot. Kolla in programmet där de intervjuade OGs ledare som nu lever glada livet i Turkiet och styr verksamheten här. Han blev misshandlad som liten och klart att man då ser våld som lösning på att få som man vill. Tyvärr är det så att misshandel av barn förekommer i väldigt stor utsträckning bland invandrarfamiljer (normal barnuppfostran i deras hemländer) men inget görs åt detta. Skolorna vågar inte anmäla familjerna trots att de ofta känner till bakomliggande orsaker till elevernas problem. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2010-06-12 10:43 | |
![]() | YamahaJet: återigen, att den Jugoslaviska maffian är både utbredd och stark här i Sverige är väl ingen som säger emot? Med ditt sätt att tänka borde vi heller aldrig släppt in juggar i landet? Eller är det alltid bara lättare att säga att det är "de andra, inte vi" som är problemet? Till er andra också, om ni är så blinda och blåögda så att ni på allvar tror att Sverige var befriat från idioter och kriminalitet innan dessa invandrare plötsligt över en natt tog sig över gränsen och vände upp och ner på Sverige och skapade ett laglöst land och ett moraliskt förfall. Då bör ni på allvar söka upp fakta, statistik, en handledare och en utbildning. | |
| Defrob | 2010-06-12 10:45 | |
![]() | Bra sagt locomondo! | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2010-06-12 10:46 | |
![]() | Janne Janne Janne....jesus hur inskränkt och trångsynt man kan vara. Invandrare för dig, innefattar det även Norrmän, Finnar, Danskar, Isländskar? Eller är invandrare för dig synonymt med mellanöstern och afrika? Ditt sätt att skriva får mig att tro det. Definiera "normal barnuppfostran i deras hemländer". Vilka länder är det vi talar om? | |
| janne121212 | 2010-06-12 10:54 | |
![]() | Jag tror du identifierade de geografiska regionerna ganska bra locomondo. | |
| janne121212 | 2010-06-12 10:55 | |
![]() | Vill påpeka att det finns även svenskar som misshandlar sina barn. | |
| janne121212 | 2010-06-12 10:56 | |
![]() | Alltid värt att straffas å det grövsta. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2010-06-12 10:59 | |
![]() | Då kanske du borde använda ett annat begrepp än invandrare för jag började plötsligt bygga upp ett stort hat mot alla dessa barnmisshandlande Norrmän och Danskar.... Men när du säger att det även finns svenskar som slår sina barn, då är dessa enskilda individer? Inte en generell svensk? Till skillnad mot "alla" invandrare då? | |
| garder | 2010-06-12 11:21 | |
![]() | Fler föräldrar ute, icke-vålds utbilding i skolan och på fritidsgårdar, sprid ut folkgrupper så att alla inte bor på samma område, fler "äldre" engagerade ungdomar som kan funkar som rollmodeller, fler projekt som bidrar till att ungdomar känner sig delaktiga i samhället, fler som lyssnar på ungdomarna mm. Detta gäller ALLA ungdomar, oavsett var de föddes eller växte upp. | |