Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 334 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ankanka - Ej medlem längre | 2010-06-21 17:43 | |
![]() | vi kan ha riksdagsval i direktsändning, med idol-jury och allt. | |
| Gautama | 2010-06-21 17:45 | |
![]() | Det är väl klart att det finns ramsay. Det var inte det jag ville ha fram i mitt inlägg. Klart man måste kunna föra sig i vissa sammanhang. Det jag menar är att man grundar väl inte sitt val av parti på om en person hade händerna i fickorna eller armbågarna på bordet? Klart att man inte sitter med armbågarna på bordet på en sådan middag men inte fasen kan det ligga till grund för vilket parti man ska välja? Man får ju hoppas att väljarna gör sitt val på partifrågor och inte på detta. | |
| Gautama | 2010-06-21 17:47 | |
![]() | För övrigt samsay... "ignorans är knappast ett tecken på intelligens." Det kom inte från rätt person va? Nu får du rannsaka dej själv lite tror jag:-) | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-06-21 17:48 | |
![]() | vad syftar du på då G. vari ligger min stora okunnighet? | |
| wulf - Ej medlem längre | 2010-06-21 17:52 | |
![]() | Megaherz Jag tycker det är läskigare att se att FP överhuvudtaget existerar med sin representant för sharialagar i Sverige. DET tycker jag är läskigt, speciellt för ER kvinnor. | |
| Gautama | 2010-06-21 17:52 | |
![]() | Sorry ramsay, läste lite fort där tyckte det stod ironi. | |
| Jumanjia | 2010-06-21 18:00 | |
![]() | Jag håller med dig Megaherz!! Läskigt med SD så högt upp på listan.. jag har varit inne på båda SD och ND hemsidor och läst om deras budskap och det är otäckt när man läser det finstilta om hur dem menar på vissa saker och toing,, men det kan tas upp i ett annat forum. | |
| wulf - Ej medlem längre | 2010-06-21 18:11 | |
![]() | Jumanjia Vad är det som är så läskigt med SD? ND är ju en helt annan sak..... | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-06-21 18:19 | |
![]() | Otäckt? Att samma idioter som hänger på facebook röstar SD stämmer bra med min bild av verkligheten. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-21 18:20 | |
![]() | Jag tycker det är kul att de som skall rösta blått lyfter fram att det är bättre ur deras perspektiv. Man skall väl rösta för folket och inte för ens egna privata intressen enbart? Jag trodde iallafall så, men har insett att många inte delar det synsättet. | |
| wulf - Ej medlem längre | 2010-06-21 18:38 | |
![]() | Larvbrud "Otäckt? Att samma idioter som hänger på facebook röstar SD stämmer bra med min bild av verkligheten" Kan inte låta bli att småle åt ditt sk "svar" på min fråga OCH tillägga att det är inte många veckor jag varit med i det här forumet. Jag har läst igenom åtskilliga trådar här och jag har sällan hittat så många självgoda messersmiths som på Betapet (jag brukar undvika att kalla folk idioter eftersom jag tycker det är ganska obildat). Men nu var det inte idiot eller ej saken gällde utan vad har du för svar på min fråga? | |
| elbin1 | 2010-06-21 18:50 | |
![]() | Fp eller Moderaterna. Jag vill för guds skulle slippa den hycklande vänsterfalangen i alla fall. | |
| lsaw | 2010-06-21 18:53 | |
![]() | Till risdagen kommer jag inte att rösta på någon allians/sörja som bildats före valet (varken FP eller MP som tidigare hade mina sympatier). Samarbete ordnar man efter valet, med samregeringar som speglar valresultatet för de unika partierna... = blankröst (för första gången). Kommunalt blir det troligen MP, men det är några månader kvar... | |
| lsaw | 2010-06-21 18:53 | |
![]() | Risdagen :) =riksdagen :) | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-06-21 19:02 | |
![]() | wulf: Jag svarade inte på din fråga. Jag kommenterade Jumanjia som skrev "otäckt" och hon i sin tur kommenterade Megaherz. Du kanske är lite självcentrerad. | |
| wulf - Ej medlem längre | 2010-06-21 19:09 | |
![]() | Larvbrud Då ber jag om ursäkt men ditt inlägg passade ju väldigt bra som svar på min fråga. Det var förmodligen idiotiskt tänkt :) | |
| YamahaJet | 2010-06-21 19:10 | |
![]() | Fast regression, faktum är att den borgerliga småföretagarpolitiken suger. Allt har bara blivit dyrare. Eller är du av annan åsikt? | |
| Peddape | 2010-06-21 19:54 | |
![]() | Vad kommer det sig att det finns såpass många vänsterpartister här? Gillar de ord? Har de mer fritid än andra? | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-06-21 19:59 | |
![]() | "Jag tycker det är kul att de som skall rösta blått lyfter fram att det är bättre ur deras perspektiv. Man skall väl rösta för folket och inte för ens egna privata intressen enbart? Jag trodde iallafall så, men har insett att många inte delar det synsättet." tvärtom, är man bidragsberoende och offertänkande så tänker man föga på samhällsnyttan utan på sitt egenintresse- att snylta och tycka synd om sig själv, förbjuda och straffa handen som föder en. vilken samhällsnytta tänker du att de "röda" representerar? | |
| Dammen | 2010-06-21 20:20 | |
![]() | Gautama - jag kan slafsa också, men då i en miljö där det passar sig. Jag tror inte att Du skulle gjort det under middagen där. Som alla vet finns det koder - ibland oskrivna - för allt, inte minst i umgänget med varandra. Vid detta speciella tillfälle som ett kronprinsessbröllop hoppas man väl att "de egna" representanterna kan föra sig så att man slipper skämmas å deras vägnar, eller hur? Mina kloka föräldrar sa till mig när jag var ung "vet Du inte riktigt hur Du skall göra - titta på de övriga i sällskapet". Tabbar kan alla göra mer eller mindre, men att inte kunna iakttaga gott uppförande vid ett så speciellt tillfälle vittnar ju bara om stupiditet - eller "jag skiter i er JAG gör som JAG vill" - och struntar i de oskrivna koderna. Med detta har jag nu här inte med ett ord berört S+M+V:s politik. | |